{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.723 visninger | Oprettet:

Indbrud imens bilen var på værksted. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft min bil til reperation hos aut. værksted/forhandler, imens den står ved dem, så er der indbrud i den, hvor de stjæler airbags i den.

Han siger det er min egen forsikring der skal dække det, kan det virkelig passe? Det er jo på hans grund, ham der har fået nøglen og ansvaret for bilen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indbrud imens bilen var på værksted.
  • #1   18. nov 2012 den er overladt til ham så det er hans forsikring der skal betale.

• #2   18. nov 2012 Hans forsikring.

• #3   18. nov 2012 hvis den er inden for er det hans forsikring.. hvis den står udenfor er det din forsikring som jeg har forstået det ... ved ikke hvad reglerne er hvis den er indhegnet

bare forde det er hans grund er jo ikke ens betydning med han hænger på den .. så kan man jo lemfældigt pakere sin bil på en tilfældig grund og lade dem der ejer den eje forsikringen ..

• #4   18. nov 2012 Det er værkstedets forsikring der skal dække så længe den er i hans varetægt..

• #5   18. nov 2012 ring til din forsikringselskab og høre hvad de siger smiley

• #6   18. nov 2012 Grunden til han siger det er fordi de fleste bil forhandler har en selvrisiko på over 50000 men self er det ham der skal betale....

• #8   18. nov 2012 Inden for natten over = Hans forsikring
    Uden for natten over = Din forsikring.

Så i kan godt glemme alt om det er værkstedet. Det står tydeligt i lovgivningen, oppe ved os, skete det samme, og iflg. loven, er det altid ejers forsikring når den står ude natten over MEDMINDRE! Bemærk. hvis han har lukket port helevejen rundt om grunden, hvilket de fleste ikke har. dvs. er der træer eller tæt busk. skal det være din egen. Mur er lige så godt som hegn selvfølgelig.

• #9   18. nov 2012 Jeg har prøvet noget lignende, her var det bare mit anlæg der blev stjålet.
    Her dækkede min forsikring men uden selvrisiko og præmietab fordi bilen var overladt til værkstedet.
    Den stod ude, forresten!!

• #10   18. nov 2012 Det er desværre din egen forsikring der skal betale det. Bilen er din, og at den er på værksted er ikke værkstedets skyld, og de har ikke automatisk ansvaret for bilen. Hvis du låner din bil ud til en kammerat, og han smadrer den, er det jo heller ikke ham der skal betale den, men bilens egen forsikring. Sådan er det desværre uanset, om det virker rimeligt eller ej. smiley

• #11   18. nov 2012 Det er din egen forsikring.
    Der hvor jeg arbejder brændte værkstedet, de 5 biler der holdte derinde skulle ejernes forsikring betale og ikke værkstedets.
    Det er en lorte regel, men sådan er DK noglegange..

• #12   18. nov 2012 Jeg ved at da min far for mange år siden, bestilte og købte min far en sprit ny Golf 4 1,8, den blev stjålet natten før han fik den udleveret og da firmaet havde sat nummer plader på den, så det var det min fars forsikring som måtte dække den, da den nu var indregistreret i hans navn og det til trods for bilen stod inde på værkstedet natten over. Bilen blev fundet væltet rundt på taget total skadet 3 dage efter. Min far blev dog holdt skade løs uden forhøjelse af præmie trin. Så kunne godt tro du måske også hænger på den.

• #13   18. nov 2012 jeppe s ... det lyder da som om der ikke havde været værksted forsikring :S

så snart bilen er inden for har vi også en forsikring der dækker skader og brand .. men så snart de er udenfor er der kundens egen forsikring

• #14   18. nov 2012 Tusind tak skal i have, har også hørt det er min egen der skal dække det, er skidt. Håber bare at forsikringen laver det uden selvrissiko og præmietab.. Uhhh det er sort uheld haha

• #15   18. nov 2012 Værkstedet er forsikret.
    Det skal dog siges at vi betalte deres selvrisiko - da vi ikke syntes det andet var rimeligt.

• #17   18. nov 2012 Bilens egen kasko forsikring skal dække det, medmindre værkstedet har handlet uagtsomt.

Alt andet er noget vrøvl som folk bare gætter sig til.

• #18   18. nov 2012 Bilens egen forsikring, ... .og er den låst inde - indendørs på værkstedet, skal bilens kasko også dække hvis den er der, værksteds forsikring dækker så din selvrisiko...

• #19   18. nov 2012 Har selv værksted.

Min forsikring siger at inden dørs min forsikring uanset hvad der sker. Uden dørs men stadig på min grund, så er det bilens forsikring.

• #20   18. nov 2012 Det er forskelligt fra forsikring til forsikringsselskab, med hvordan de dækker kundebilerne.

Kommentér på:
Indbrud imens bilen var på værksted.

Annonce