{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Indregistreringsafgift (Årgang) {{forumTopicSubject}}

Ville høre om der er nogle af jer som har noget erfaring med dette.

Jeg har fundet en bil i tyskland som jeg godt kunne tænke mig at hente hjem.
Det drejer sig om en BMW E36 323i det er en årgang 1998, men bilen er indregistreret i tyskland første gang i år 2000.

E36 323i blev kun produceret frem til og med 1998, derefter skifter modellen til E46. Så hvis skat går ud fra det er en 2000 model, kommer jeg til at betale afgiften på en E46 for en E36.

Er der nogle ved om de går efter produktions år eller indregistrerings år?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indregistreringsafgift (Årgang)
  • #1   26. nov 2012 ja den er tricky. hvis du vil ha et svar du kan bruge til noget så ring til automentor.dk.....han kan osse beregne afgiften for dig, så hos ham kan du få det "færdige" svar. De er jo nødt til at gå efter at det er en Model E36 og ikke E46.

• #2   26. nov 2012 De får stelnummeret , så kan de se hvad model det er, og de vil opkræve for en E36 indreg i 2000 smiley

• #3   26. nov 2012 Brain S - Tak det vil jeg prøve smiley

Vil lige sige at jeg har haft ringet til SKAT og spurgt dem ad, men det kunne de ikke svare på, det er derfor jeg spørger her. smiley

• #4   26. nov 2012 Ham der nede i padborg er godkendt til at ordne registreringsafgiften og jeg har brugt ham til min egen E39 som jeg lavede til van. Yderst flink man og når du har hentet synet og toldsynet bilen tager det ca 1 time at få nr.plader på bilen hos ham. Enten betaler du med Dankort eller bankoverførsel og så er den ikke længere.

• #5   26. nov 2012 jeg hentede nemlig osse selv en bil i tyskland i år og sidste år......og sparede altså penge på afgiften ved at bruge ham i forhold til skat's regnemaskine.

• #6   26. nov 2012 Det lyder da dejligt... Jeg har allerede skrevet til ham, forventede faktisk først svar i morgen da det var efter normal lukketid, men har allerede fået svar. Jeg har helt sikkert tænkt mig at bruge ham. Det virker rigtig godt, med at man kan oplyse stelnummer og så kan han beregne en præcis afgift på bilen smiley

• #7   26. nov 2012 kan kun anbefale ham. Ialt kom jeg af med næsten det samme som skat's regnemaskine fordi han jo tager et gebyr, men så havde jeg osse plader på 1 time istedet for 8-12 uger.

Kommentér på:
Indregistreringsafgift (Årgang)

Annonce