{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.949 visninger | Oprettet:

ang. bilkøb privat muligvis defekt toppakning {{forumTopicSubject}}

Hey bg

Et hurtig spørgsmål har købt en billig Suzuki swift fra 1994 1,3 pris 7000,- for små tre uger siden.
sælger fortæller bilen er tip top i motor. Men der er nogle andre småting der skal efterses som bremser osv..
vi skriver under på slutseddel hvor oplyste fejl er nævnt samt uden garenti..

Men nu Cramer den i olien både i oliepind og dæksel.
Ved godt der er skrevet uden garenti men aligevæld en toppakning efter 3 uger

Er der noget jeg kan gøre klage et sted eller lign.
Drop håne kommentar på forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. bilkøb privat muligvis defekt toppakning
  • #1   17. jan 2013 Hvorfor tror du det er en toppakning? Lyder mere som kodens i olien.

• Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #2   17. jan 2013 du kan intet gøre. du kan da prøve men du har ikke ret til noget som helts .

• #3   17. jan 2013 Morten c. Hvordan kan man tjekke op på om det bare er kondens. Tror det fordi olie pind og olie dækelse er cremer helt til

• #4   17. jan 2013 Nu kan man sige, du har købt en bil til 7000DKK, det er 3 uger siden.

Hvis du mener den har fået motorskade nu - så kan det i teorien jo være din egen skyld. Forstå mig ret, siger ikke det er det, men det kan det i teorien være.

Men vil ikke sige du har ret til noget som helst, eller generelt at skulle henvende dig til sælger omkring dette, da det er en bil i den prisklasse.

Men hold øje med olie forbrug istedet - og tag det lidt stille og roligt indtil det er varmere i vejret.

• #5   17. jan 2013 Kør en god lang tur i bilen, og se om det ikke skulle hjælpe.

• #6   17. jan 2013 Hvis det ikke bevæger sig højere op på oliepinden og der ikke forsvinder vand så er det bare kondensvand i olien. Den ville også ryge utroligt meget og hvidt hvis der er vand i olien.

• #7   17. jan 2013 Det kan/og vil aldrig kunne svare sig at gøre noget når bilen kun koster 7.000. En advokat tager 1500 i timen.

• #9   17. jan 2013 Nu behøver der jo ikke komme vand i olien eller vice versa bare fordi der er gået en toppakning. Kommer jo helt an på hvor pakningen er revnet.

• #11   17. jan 2013 Altså kører min. 36 km hver dag til og fra arbejde ved ikk om det er små ture...
    Altså skiftede olie og olie filter for to uger siden og den har ikke bruge noget olie.

• #13   17. jan 2013 Bliver bilen varm nok, lyder mere som en termostat der står delvis åben..

• #14   17. jan 2013 Det er bare ærgeligt!
    - Der er "over kantstenen" garanti. Dvs. så snart du har kørt 1 meter, så er det hele dit problem. smiley

• #16   17. jan 2013 har selv prøvet at sælge en bil hvor køber ringer 3 uger efter og siger toppakningen er gået. men da hanb købte den af mig var der intet og da han kørte fra mig kunne jeg hørte den ramme begrænseren i 1-2-3-4gear og kunne høre dem længe.

har så gar opblevet (ikke personligt men via en ven) en indvandre ringe og brokke sig over et slidt dæk efter 3 måneder og han ville sende sine venner for at få et nyt dæk af min ven...

tror bare du må i fakta og købe en tude kiks. det er helt din ejen skyld var toppen gået havde du set det på det gamle olie også. så skaden er sket mens DU har kørt bilen...

• #17   17. jan 2013 Du køber en bil til 7.000 kr. med forventning om at få en bil der ikke går i stykker? Helt ærligt, har du ingen forstand på, hvor lidt man får for 7.000 kr?

Det er sgu useriøst...

• #18   17. jan 2013 Ting går i stykker af, at blive brugt, og med tanke på at du KUN har brugt 7000kr på en bil, så antager jeg at den har kørt rigtig mange km, og dermed er slidt. Så derfor kan du altså ikke køre den af på sælger.

Kommentér på:
ang. bilkøb privat muligvis defekt toppakning

Annonce