{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

registreringsafgift på gulpladebiler før 6/98 {{forumTopicSubject}}

Hey BG

lige et hurtigt spørgsmål. Jeg er ved at lede efter en Golf 4 TDI, i Tyskland, jeg kan få på gule plader. Til privatbenyttelse

Men er det noget med at hvis jeg finder en fra før 6 måned 1998, så skal jeg kun betale 50% i registeringsafgift og så kommer den til at koste de 2500kr i vægtafgift?

efter den måned skal jeg så betale 95% og så lægger man 900kr oven i ejerafgiften i strafafgift?

eller er jeg helt gal på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  registreringsafgift på gulpladebiler før 6/98
  • #1   26. jan 2013 Selve afgiften er fast uanset alder. Frem til 6/98 betaler du ikke noget i privat-benyttelsesafgift (strafafgift som du kalder det) fra 6/98 til 4/2007 giver du 900 hvis bilen har en totalvægt under 2000 kg - så kig du efter noget nyere som er under 2000 kg og så brug de 900 ekstra om året på strafafgift og vide at du har noget som er flere år nyere end en bil fra 98.
    Kommer du over de 2000 kg efter 98, så er det de 5040 i strafafgift.


  • #2   26. jan 2013 okay, så er jeg med. der var nemlig en der var ved at bilde mig ind at afgiften var mindre (50%) når bilen er fra før 6/98. Men det gør også markedet noget størrer så

  • #3   26. jan 2013 Det gør nemlig markedet noget større - ca 10 år fremad smiley

    Og med alle de regler mht diesel så kunne det være man skulle se efter noget benzin som også kører lidt langt på literen smiley

    Er selv træt af min kun kører 11 på literen, men skal tænke fremad og så kan det ikke svare sig at købe en anden da min egen intet fejler og er billig at lave om til stationcar til sommer smiley


  • #4   26. jan 2013 ja der er mange overvejelser. eneste grund til jeg også skal have en TDI på gule plader er fordi de ikke koster ret meget i forhold til hvis plader. jeg og kører 100km om dagen til arbejde (50km frem og tilbage).

    Lige nu har jeg en Golf 3 TDI på gule plader, meeen det er altså en ældre bil, så jeg vil lige ud og have mig modellen en tand nyere, for komfortens skyld


Kommentér på:
registreringsafgift på gulpladebiler før 6/98

Annonce