{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange km/t i byen for miste kørekortet?
  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #1   23. feb 2013 Du må kører 50km/t i en 50km/t zone.... Simpelt smiley

  • #2   23. feb 2013 83 så ryger det mener jeg


  • #3   23. feb 2013 FRIMODT: Haha du er jo helt væk. Tilbage på køreskole med dig!!


  • #4   23. feb 2013 50 km/t +30% =65 km/t..



  • #5   23. feb 2013 Må beklage, jeg har mit kort smiley

  • #6   23. feb 2013 81km/t går grænsen for at miste kortet betinget.. Iøvrigt utroligt at folk svarer på ting de ikke ved noget om.. 101km/t så ryger det ubetinget

  • #7   23. feb 2013 Det er 60% for betinget frakendelse.. 30% er klip

  • #8   23. feb 2013 Ved overskridelse på 100% ryger det ubetinget
    Ved 66 km/t får du et klip. Da man skal over 30% for at få et klip
    Ved 81 km/t ryger det betinget


  • #10   23. feb 2013 her er lidt jeg plejer at gå efter smiley

    beregner: http://bricksite.com/rki/boede-satser-2012

    alle bødesatser 2013: http://bricksite.com/rki/bil-mc-lastbil-cykel-fodgaenger


  • #11   23. feb 2013 Ved 30% slipper man lige præcis for klip.



    Uddybning af de forseelser, der giver klip
    Overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    Kører du over 30 % hurtigere, end det er tilladt, får du et klip. Bødens størrelse afhænger af hastigheden.

    Kører du i en almindelig personbil:

    Hastighedsgrænse Får du et klip, hvis du kører
    50 km/t 66 – 80 km/t
    60 km/t 79 – 96 km/t
    70 km/t 92 – 112 km/t
    80 km/t 105 – 128 km/t
    90 km/t 118 – 144 km/t
    100 km/t 131 – 159 km/t
    110 km/t 144 – 159 km/t

    Kører du mere end 30 % for stærkt på en motorvej, hvor du må køre 130 km/t, får du kørekortet frakendt betinget.

    Kører du mere end 60 % for stærkt, 160 km/t eller derover i en almindelig personbil, får du frakendt kørekortet betinget.

    Kører du mere end 40 % for stærkt i et større køretøj som f.eks. en lastbil, får du frakendt kørekortet betinget.

    For alle køretøjer gælder det, at hvis man overskrider fartgrænsen med mere end 100 % (dog min. 100 km/t), får man frakendt kørekortet ubetinget i en periode.


  • #12   23. feb 2013 Nej Nicolai. Du får bøde, man skal overskride de 30% for at få klip.

  • #13   23. feb 2013 så vidt jeg ved er 30% af 130 os 39. så det gir 169. men vi har åbenbart en latterlig lov i danmark der siger man ikke må køre med end 160..

  • #14   23. feb 2013 Patrick L: "men vi har åbenbart en latterlig lov i danmark der siger man ikke må køre med end 160.." - Hvornår har du da haft behov for at køre stærkere???

  • #15   23. feb 2013 Jaerh, hans bil kan ikke tåle over køre under 170kmt, det jo et lyn med blå xenon bag på du!

  • #16   23. feb 2013 vil ikke sige jeg har haft behov for det. men det ville da være rart hvis man ikke skulle holde øje med hvad man køre og holde øje med politiet hele tiden på motorvejen.

    det problem er der ikke i tyskland og sikkert os mange andre steder. skal os lige siges tyskland har færre uheld end danmark ..


  • #17   23. feb 2013 Bjørn

    min bil kan ikke tåle over køre under 170kmt ?
    hvad prøver du at sige?

    og begge mine biler har nu klaret det ganske fint når de er blevet krudtet lidt af.


  • #19   24. feb 2013 Du får klip ved +140 km/t på motorvej og betinget frakendelse ved + 160 km/t

  • #20   24. feb 2013 Xxx ja ved 144 km/t som står i skemaet længere oppe i emnet, men kun i en 110 zone.


  • #21   24. feb 2013 Det er rigtigt nok, men de 144 er for at korrigere for fejlmåling. Grænsen hedder officielt 140 km/t. Men det er også ligemeget - bare kør ordenligt, så er problemet løst

  • #22   24. feb 2013 XXX
    du er da helt fra den, 140 km/t har intet med klip at gøre.

    110 +20 % = 143
    da klip først kommer ved kørsel over 30% så er det ved mindst 144 km/t klippet kommer


  • #23   25. feb 2013 bagermesteren.

    ja og politiet plejer os altid trække 5km/t eller mere fra den hastighed de har målt. smiley


  • #24   25. feb 2013 Det 144 km/t er når alt er trukket fra.
    Har i ikke taget kørekort..? Det er da utroligt så uvidende folk er.


  • #25   25. feb 2013 Politiet trækker 3km/t fra ved hastigheder under 100 km/t
    Og 3% fra ved hastigheder over 100 km/t.


  • #26   25. feb 2013 ja men hvis de måler feks mig til at køre 144. så får jeg jo ikke et klip. fordi de netop skal trække noget fra det de måler mig til.
    men hvis de derimod måler mig til at køre 150. så får jeg bøde og klip for at have kørt 145,5. hvis de trækker 3% fra som du nævner.


  • #27   25. feb 2013 Patrick
    Bliver du stoppet af en videovogn så er der ingen fratræk af hastigheden de måler dig til. Da det sker automatisk, da den måler gennemsnitshastigheden.


  • #28   25. feb 2013 Der er omkring 10 forskellige måder din hastighed kan blive bedømt på:

    Mesta
    Mesta er en gammel, efterhånden sjælden anvendt, radar. Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    PR94
    PR94 er en helt ny radar med tilkoblet bærbar computer. Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    LTI 20-20 laserpistol
    Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    LAVEG laserpistol
    Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    Her er vi tilbage i den gode "gamle" stil. Denne betjent står og laver sin lasermåling ved udkørslen af tunnelen på lufthavnsmotorvejen i Kastrup i Juni 2003. Målingen foretages altså mens bilerne kører INDE i tunnelen - mod København.
    Fotolaser
    Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t. Desuden gives der en uofficiel ekstrarabat, således at der først udskrives bøde ved mere end en 10 procent overskridelse. Altså ved beregnet 56 km/t hvor der er 50 km/ begrænsning. (Dvs. måleudstyret har reelt vist 59 km/t, men der trækkes så de 3 km/t fra i tolerance).

    NEDAR
    ”NEDAR” er en radar, hvor udlæsningen er automatisk reguleret for målefejl. Det er altså altid det oplyste kilometertal, der danner grundlag for bøden.

    PolicePilot
    Ikke at forveksle med en PalmPilot. PolicePilot er et elektronisk stopur koblet til politibilens speedometer. Politifolkene giver en form for rabat ved at indlede og afslutte målingen på en måde, der er til tiltaltes fordel, så her er det altså også det oplyste tal, der gælder.
    Her ser du så "modtagelseskomitéen" - også kaldet "stopholdet", som holder længere inde ad motorvejen ved frakørslen til Ørestaden.

    NYESTE:

    Her politiets nyeste målevogn, en ny mørkegrøn Mercedes Vito, billedet er taget omkring Sorø i oktober 2006. Den kommer sandsynligvis fra ATK distrikt Vordingborg.

    Stopur (flyovervågning)
    Politifolkene giver en form for rabat ved at indlede og afslutte målingen på en måde, der er til tiltaltes fordel, så her er det altså også det oplyste tal, der gælder.
    Provida Videobil
    I Provida-videobilerne er Police-Pilot koblet sammen med et videokamera. Her er det den rene, målte fart, der gælder. Provida er ALTID monteret i helt civile patruljevogn og bruges ofte på motorveje.

    Fartskriver (især lastbiler)
    Bliver man bedømt ud fra bilens FARTSKRIVER, som regel lastbiler, fratrækkes 8 km/t før bødekalkulationen beregnes.


  • #29   25. feb 2013 det også noget helt andet. frem for når man bliver stoppet af dem. Der har de kun deres lille video og gå ud fra.
    Men læste lige trådstarters indlæg igen og der kan jeg jo godt læse han hentyder til når man bliver blitzet. så min fejl.


Kommentér på:
Hvor mange km/t i byen for miste kørekortet?

Annonce