Forhandler skal betale tilbage {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg vil lige forhøre mig ang. nogle regler eller meninger
Jeg har købt min bil igennem en forhandler.
Allerede 14 dage efter ringer jeg og fortæller ham, at den drypper diesel fra 2 dysser.
Efter laaaaaaaaaaaaang tids venten, så lykkes det endelig efter næsten 5 måneder at få lavet en tid på hans værksted.
Det var heldigvis bare nogle dieselrør, som havde slået sig løs.
Dagen efter jeg havde hentet bilen begynder den at kører ujævnt i tomgang. Efter udmåling via computer, så har en anden dysse nu en større fejl. Den skal skiftes.
Jeg tager fat i forhandleren igen, hvor han forklare at dysser er ikke en slidtage del.
Tager derefter fat i FDM, hvor de siger det modsatte.
Tager igen fat i forhandleren, som pludselig sjovt nok havde fundet priser på brugt dysse.
Forklare ham at bilen skal laves ret akut, da jeg står og skal bruge den til campingvognen her snart.
Det har han ikke tid til.
Jeg har derfor smidt bilen ind til en anden mekaniker og for dem til at lave det med det samme.
Har derefter snakket med forhandleren om, at han skal betale for den nye dysse. Jeg betaler selv for timeprisen mm.
Er dette fair, eller total idiot af mig ??
Efter min mening, så skal dyssen jo skiftes uanset hvad.
Om forhandleren gør det, eller jeg for en anden til det, hvor jeg selv betaler timepris, kan sku komme ud på et..
Forhandleren har sagt, at han kun vil erstatte prisen svarende til brugt dysse...
Han kan skuda starte med at lave bilen ordenligt fra sidste uge...
mar 2007
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 136
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 403
okt 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 88 Svar: 480
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 188
I det bilen bliver lavet på andet værksted, som også er godkendt.
Så giver de faktisk 3 års garenti på deres rep.
Marc, jeg har kun haft problemer med ham.
Det hele startede faktisk med, at han ikke kendte NOGET som helst til de første 3-6 måneders fuld garenti ved forhandlere, hvor jeg måtte blande FDM ind i sagen. Den regl havde han sku aldrig hørt om, selvom han har været forhandler i 12 år... HAHAHAHAHA... tro på det .....
okt 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 88 Svar: 480
aug 2012
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 42 Svar: 90
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
Trådstarter: Købeloven siger at forhandleren skal have en rimelig chance for at udbedre eventuelle fejl. Nu skriver du blot at han ikke havde tid, men var det indenfor en time, uge, måned eller hvad snakker vi? Fejlen skal udbedres indenfor rimelig tid, og rimelig tid er relativ i forhold til bilens brugbarhed. Hvis bilen slet ikke kunne køre, er rimelig tid naturligvis kortere end hvis der var tale om en ridse i lakken. I og med du har kontaktet forhandleren, og vedkommende selv har udtalt at han ikke har tid, så har du umiddelbart gjort dit til at forhandleren fik mulighed for at rette fejlen i tide. Derfor står du med udmærkede kort på hånden.
Jeg vil dog vælge mine kampe med omhu, afhængigt af hvor stor en reparation der var tale om. Hvis forhandleren stritter imod, kan du ende med at bruge mange timer på at poste diverse breve frem og tilbage, og det er sgu sjældent tiden værd for at være ærlig. Men held og lykke.
Jeg ville også forene mig med FDM hvis du er medlem der, og evt. læse op på rettighederne på forbrug.dk.
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
Regningen for dyssen hænger du selv på, forhandleren kan nægte at betale noget som helst og det vil han sikkert gøre.
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 932
så hvis jeg var dig vil jeg tage mod forhandlerens tilbud om at dække prisen svarende til brugt dysse, for han er i sin gode ret til ikke at betale noget som helst.
at han så ikke har kunnet finde ud af at lave din bil fra starten af, er en helt anden sag
jul 2006
Han fortalte mig pr sms, at de IKKE havde fat en tester/computer på bilen derefter.
Det vil jo være det samme, som at gå til lægen og få en recept, uden at få stillet en diagnose ? ...
Jeg ringede allerede til ham, før jeg aftalte noget med den anden forhandler.
"Han lovede at ringe tilbage" - Som han har lovet mindst 20 gange det sidste 5 måneder.
Allerede der gjore han opmærksom på, at han mente dysse ER en slidtage del, som han ikke vil dække. Efter snak med FDM, så er en dysse IKKE en del som betegnes som slidtage.
Jeg ringede igen til ham, hvor han fortæller at han godt bil lave bilen, hvis jeg kommer og aflevere den i næste uge.
Problemet ligger i, at han netop lige HAR haft bilen inde. Allerede der gjorde jeg opmærksom på at jeg skal bruge bilen til transport af Campinvogn ca 200km ned af motorvejen - I DENNE uge - til Fredericia bilmesse-brugtmarked.dk
Så da han ikke har tid, og jeg SLET IKKE HAR TID til at vente på rep, så vælger jeg at få et andet godkendt værksted til at lave den.
Igår aftes ved 19 tiden, ringede han sku tilbage for første gang nogensinde !!!
satme flot forhandler ...
Og ja, det tog mig 4½ måned at få booket en tid ved ham
jul 2006
Så han skal dække reservedelen...
Betaler selv timeprisen mm, bare så længe han dækker den nye del.
Simpelt logik..
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.140
jul 2006
Her står kun en brøkdel herinde, af alle de fejl og mangler han ikke lever op til.
aug 2012
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 42 Svar: 90
feb 2012
Følger: 1 Svar: 5
til et andet værksted, for at få det lavet, og så betaler du selv.
Underligt at de bliver ved at bestå, de banditter, er det os bilkøbere der er for naive?
jul 2006
Jeg slæber ham helevejen indtil jeg for min vilje.
Så længe jeg har regelerne på min side, så trækker jeg altid folk igennem hele systemet...
Det kan da godt være at jeg er dum og træls kunde.
Men helt ærligt, hvem kan drive virksomhed uden kunder?
Hvis man gir en god service, så kommer jeg ALTID tilbage igen og smider flere penge. Men behandler man sine kunder dårligt, så kommer de jo aldrig igen.
Update: Sagen ligger inde ved FDM advokat afdeling...
jul 2006
Forhandleren betalte tilbage ...
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
Forhandler skal betale tilbage