{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel med trailer uden trailer kort
  • #1   3. apr 2013 Det kommer an på hvornår du erhvervet dit kørekort.
    Ud for din profil der siger 21 år. Så det et nej.

• #5   3. apr 2013 Hvis nu vi siger jeg lige har fået kortet og bilen vejer 1075 og totalvægt på traileren er 2000

• #6   3. apr 2013 Niksen. Det må du ikke.

• #7   3. apr 2013 haha det er nu ikke derfor, den skal bruges til at køre med crossere smiley

Hvor meget må man så køre med efter min carina f.eks. ? altså uden trailer kort

• #8   3. apr 2013 det står på din reg. att.

• #9   3. apr 2013 Så det der står på min reg. attest må jeg spænde efter uden kort?

• #10   3. apr 2013 Ja hvis du har træk på dytten, så står det der..

• #11   3. apr 2013 Der står 1300 kg med bremser og 500 kg uden smiley

Så dvs. hvis jeg sætter en heste trailer på men den ikke overstiger 1300 kg så må jeg køre med den uden trailer kort?

• #13   3. apr 2013 Ah okay,

lort carinaens total vægt er 1600 og trailerens er 2000 så dvs. jeg skal have trailer kort for at køre med den? også selvom den er tom ?

• #17   3. apr 2013 Hvis den samlede totalvægt ikke havde oversteget 3500, så måtte du ifølge FDM´s forklaring. Du må bare ikke læsse traileren op til mere end de 1300 som bilen må trække...

• #19   3. apr 2013 Super latterlige regler der kun er til at blive forvirret af, så politiet kan skrive ekstra bøder ud.
    Forståeligt at folk er helt rundt på gulvet når det drejer sig om trailer. Det sgu næsten lettere at blive Advokat end at finde ud af de regler efterhånden..

• #20   3. apr 2013 De regler er jo kun latterlige fordi man tager hensyn til, at folk ikke nødvendigvis kan finde en trailer med samme tilladte totalvægt som bilen må slæbe.
    Hvis man gik knivsparpt efter at det kun var lovligt, hvis man havde en trailer der max var som der stod på bilens reg.attest, så skulle der laves ekstremt mange forskellige trailere, og de steder der udlejer, skulle have et gigantisk udvalg. Det ville være slut med at låne trailer af en bekendt, for den ville højest sandsynligt ikke passe til bilen...

• #22   3. apr 2013 Simon Brejne ^

Hvilken del?

Ifølge FDM betyder det jo ikke noget, om trailerens tilladte totalvægt er højere end hvad der står på bilens reg.attest, bare man ikke overstiger 3500 kg samlet tilladt totalvægt og man ikke læsser traileren mere end at den faktisk vægt overholder det bilen på trække.

• #23   3. apr 2013 Så hvis hestetraileren havde haft en tilladt totalvægt på 1900, måtte han ifølgfe FDMgodt køre med den, hvis bare han ikke læssede den over 1300 kg...

• #24   3. apr 2013 Thomas sådan har reglerne også været engang. Men så begyndte man med plus minus 50 kg og maks 750kg på krogen hvis man ikke havde trailer kort og det rigtige kørekort og bla bla bla.
    Enten skal reglerne være som i gamle dage som du beskriver det og maks 3500kg. eller også skal der trailer kort til hele lortet.
    De har gjort det endnu mere indviklet og det er derfor det har været ændret så mange gange de sidste år.

Det er faktisk den mest omdiskuteret trafik regel som folk er i mega tvivl om.

• #26   3. apr 2013 Simon Brejne ^

copy/paste fra FDM

"Hvis du fx låner en campingvogn eller trailer, der ifølge registreringsattesten har en totalvægt over den vægt din bil må trække, kan du alligevel godt bruge den. Det kræver blot, at du kun fylder traileren eller campingvognen op til størst tilladte totalvægt, der fremgår af bilens registreringsattest.

• #27   3. apr 2013 "Eksempel: Du låner en trailer med en egenvægt (det vil sige trailer uden læs) på 800 kg og en tilladt totalvægt ifølge papirerne (fuldt lastet) på 1100 kg. Ifølge din bils registreringsattest, må din bil kun trække 1000 kg. Du må derfor kun fylde traileren op til 1000 kg, selv om traileren er beregnet til 1100 kg. Det er nemlig bilens evne, der er afgørende og ikke trailerens. Samme princip gælder for alle påhængskøretøjer: Campingvogn, trailere, teltvogne mv."

• #29   3. apr 2013 Den eneste forskel jeg kan se efter de nye regler er, at hvis man har erhvervet kørekort før den 1.Maj 2009, så må man anvende det tal der står som "Påhængskøretøjets største tilladte totalvægt" på BILENS reg.attest i stedet for trailerens reg.attest, når man skal finde ud af om man er over eller under 3500 kg total..

• #30   9. apr 2013 Hvor gammel skal man være for at må køre med en trailer hvor den ikke overstiger 3500kg?
    Jeg har hørt om de nye regler men kan ikke rigtig finde rundt i dem!?

• #31   9. apr 2013 Husk lige når i diskuterer de nye trailer regler, er det den tilladte total vægt de ser på uanset om du har noget i traileren eller ikke, så hvis du kun må trække 1300 krogen så må du ikke køre med en 2000 kg påhængsvogn uden BE kort uanset hvornår dit fører bevis er fra.

• #32   9. apr 2013 Aksel M

Sådan mente jeg også at det var, men ikke hvis du læser det som FDM har skrevet. Og politiets hjemmeside er slet ikke opdateret efter de nye regler er kommet.
    Hvor har du den viden fra? For jeg havde bare hørt det, så kan det måske bare være et rygte? Bare nogen der tror at de vidste noget, eller havde hørt noget, og så tolket det forkert?

• #33   9. apr 2013 Jeg har min viden fra, min praktik tid som underviser på transport skole. Satte mig til at nærlæse den nye regelsæt om kørekort.
    Når man nærlæser den er det tilladt total vægt, som hvis det nu var en lastbil og lastbil påhængsvogn, der er jo også kommet nye kategorier. og nu er det jo så også meget nemmere at finde ud af.
    nu kan man jo bare læse vægt tavlen på traileren og så ved man om man må køre med den. ikke noget med at gætte sig til hvad vejer læsset.

• #34   9. apr 2013 Jamen jeg var skam også sikker på at det var sådan, kan bare ikke forstå hvorfor det ikke er nævnt på FDM´s side, eller Politiet´s for den sags skyld.

Kommentér på:
Kørsel med trailer uden trailer kort

Annonce