{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.109 visninger | Oprettet:

Motorsagkyndig fejlvudere? {{forumTopicSubject}}

Var til kørerprøve idag, dumpede desværre (!!!!) Og der var kun en enkelt grund.
Jeg kom kørerende med 70 på en vej, hvor man maks må kører 70, kører hen mod et kryds, hvor der så lige pludselig bliver gult, og jeg vudere at jeg ikke kan nå at bremse inden stoplinjen, så jeg fortsætter, Men den sagkyndige vælger så at klampe bremsen i, så han nødbremser, abs'erne arbejdede hårdt. Da vi så gør stop, holder hele bilen så over stoplinjen??? Og min telefon mm. som lå på bagsædet, var skubbet ned, og min telefon blev adskilt fra hindanden... Også kommer jeg så tilbage og holder på pakere, så siger han så at jeg desværre var dumpet. trods han sagde jeg kørte perfekt, og der ingen fejl ellers var, så dumpede han mig på den hændelse der. Så snakkede jeg med min kørerlærer, og hun sagde så at den er tricky, og jeg skal skrive ind og klage??
Men hvad er jeres mening om det? Er han bare en kæmpe duchebag eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorsagkyndig fejlvudere?
  • #1   3. jun 2013 Tja han har HELT sikkert givet dig tænke tid til selv at bremse han vælger jo kun at bremse i sidste øjeblik. så du kunne nok ha bremset smiley

• #2   3. jun 2013 Bestil en ny prøve, skriv en klage og se om der kommrr response på den

• #3   3. jun 2013 Svært at sige. Det er jo en vanskelig sag da der kun er motorsagkyndig til at vurdere. Jeg havde nok bare bidt det sure æble og taget en ny prøve og få det overstået. Sådan noget klagevæsen kan tage tid

• #4   3. jun 2013 hvis du kan nå og tænke, kan jeg bremse her? så kan du også nå og bremse.
    desuden, hvis man ude i horitsonten kan se den har været grøn længe, er der jo heller ikke nogen grund til og køre 70 hen til krydset.

• #5   3. jun 2013 vi kører jo over stoplinjen?

• #6   3. jun 2013 Hvis den prøvesagkyndige bremser køretøjet - dumper du. Ingen ting at klage over der . . .

• #7   3. jun 2013 Den er tricky, men min kørelære sagde til mig at jeg skulle være forberedt på alt, og at jeg hellere skulle stoppe selv, selvom det var en meget hård opbræmsning, end at han gjorde det, for selvom den sagtens var gået i den virkelige verden, så går den bare ikke til en køreprøve...

• #8   3. jun 2013 Tag det som en mand, gå op igen, og videre i livet...

• #9   3. jun 2013 Har en prøve igen på onsdag smiley

• #10   3. jun 2013 Så snart den sagkyndige foretager sig andet end at sige hvad du skal gøre, dumper man.

Ja det lyder godt nok surt, men det er jo en vurderingssag, hvor hans mening vægter højest.

Held og lykke næste gang

• #11   3. jun 2013 Hvis du havde bremset inden han gjorde, så var i ikke kommet over stoplinien. Ergo du skulle have bremset.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #12   3. jun 2013 Når først den motorsagkyndig er på bremsen så er prøven faktisk forbi. Jeg har selv prøvet det da jo tog kørekort til lastbil, vi ramte bremsen på næsten samme tid han var bare et splitsekund hurtigere på bremsen, men det kostede mig en ny køreprøve

• #14   3. jun 2013 Ikke altid dumper man ved at den sagkyndige træder på bremsen min gjorde det, jeg argumenterede imod det og den gik... Ta du bare prøven igen, tænk at det var pisse ærgerligt og hvis du nu kørte så godt første gang så er den hjemme næste gang... Knæk og bræk.

• #15   3. jun 2013 så vidt jeg husker skal du ned omkring 50km/t itimen når du køre over et kryds og kigge til begge sider, og det er lige meget om du er i lyskryds eller almindelig kryds med højre vigepligt eller fuldt stop...

• #16   3. jun 2013 Man skal da ikke sænke farten over lyskryds, gir ingen menig.

• #17   3. jun 2013 Du skal kunne stoppe for rødt, og det magtede du ikke. Så du har fejlvurderet din fart.

• #18   3. jun 2013 Sebastian M

Jo du skal sikre dig at du kan nå at stoppe... så den er du fuldstændig forkert på...

Mon der også er andre ting du ikke har helt styr på...

Gul betyder at krydses rømmes, og ikke kør ind i krydset....

Det er netop der ulykkerne sker... smiley

• #19   3. jun 2013 du vil ikke få noget ud af at klage. da der ikke er noget at gøre.. det er jo postand mid postand.. din kørsel er jo ikke blevet optaget og de vil jo altid tro på den Motorsagkyndig. så det er bare op på hesten og så ikke lave den fejl igen smiley

• #20   3. jun 2013 Du hedder vel forhåbentligt ikke, JEPPE GØPPE?!?!?

• #21   3. jun 2013 hvis du syntes det hele giver mening når du tager kørekort har du ikke fulgt særlig godt med... men når det nu er sagt, er jeg stadig ret sikker på at da jeg tog kørekort for 7år siden der skulle jeg i hvert fald ikke drømme om at krydse noget som helst med 70km/t og jo jeg skulle kigge til begge sider, almindeligt kryds, lyskryds og jernbaneoverkørsler... jeg tror simpelthen du har lavet en bøffer og den må du så tage derfra... smiley held og lykke med det 7:9:13 at det ikke er mig du toppedere når du krydser for gul eller rød... smiley

• #22   3. jun 2013 Spøg til side btw jeppe smiley ... Og hele bilen var ude over stoplinjen, jerbaneoverkørsler skal man kører over med 20 km/t. Altså under alle omstændigheder skal man ikke bremse hvis man ikke kan komme før stoplinjen.

• #23   3. jun 2013 Jeg stoppede også lidt langt fremme under en køretime i lastbil, så sagde læreren at det var bedre at komme over, så man ikke holdte i vejen, i samme øjeblik kom der en bus rundt om hjørnet, han stoppede 10 cm fra os og kunne ikke kommer videre pga mig, læreren måtte så springe ud af bilen og se om der holdt nogen helt oppe i røven på os, det gjorde der ikke, så jeg måtte bakke 3-4 meter, godt det ikke var køreprøven, den bestod jeg heldigvis.

• #24   3. jun 2013 Så vidt jeg husker står der ikke noget om du skal ned på 50 i lys kryds for hvis der står 70 må man jo køre 70 kmh men man skal stadig vurdere om det er tilrådelig at gøre det i den givende situration eller man kan vel også sige man skal køre efter forholdene så man kan orientere sig om forholdene. Men der er ikke nogen der kan forbyde ham at køre 70 hvis forholdene er der efter og det skulle man jo mene ellers var der vel sat en begrensning med mindre hastighed.

• #25   3. jun 2013 Det er en <<<<<OMMER>>>>> vis motorsagkyndig fortaget sig en opbremsning er du nød til at kunne solidt modargumentere hans handling i en køre prøve ... Vid havde tid til tanken ( kan jeg nå at bremse ) contra réflex bremse er tiden der osse til det = fair dumpning ... Du nævner selv den har været grøn et stykke tid = nedsæt farten i tilfælde den skifter inden for 7-10meter før spærlinjen til gul ca 10km Per kørt meter ved 70 på fuld ABS og tør vej vis jeg ikke husker helt forkert mener det var det de nævnte da jeg tog til forvong

• #26   3. jun 2013 Btw har selv lige taget det igen sidste år grundet fart med 96% overskridelse ved barn uløkke i hjemmet i 2011

• #27   4. jun 2013 Nogen der kan oversætte de 2 sidste linier fra Kem M?

• #28   4. jun 2013 Min motor sagkyndige faldt i søvn.
    Det skulle han gøre for at man bestod....

Nu er der sikkert nogen østjyder der ved hvem jeg havde som sagkyndig dengang

• #29   5. jun 2013 har selv lige taget kortet igen da jeg skulle tage det om igen med en overskridelse på fart med 96% da min søn faldt og slog hans baghovde og var blå på mit stue gulv .

og mødte en civil patrulje med camra i men så mistet det ubetinget = ny køre og teori prøve havde jeg kørt 4% hurtiger var kortet væk i 3 år lige meget hvad.

• #30   5. jun 2013 Well, var oppe idag, og bestod heldigvis, han sagde det gik som smurt! Har så været ude at kører i fars supra hele dagen! Det er fantastisk!

• #31   5. jun 2013 Tillykke. Skal til køreprøve på fredag så jeg er lidt spændt

• #32   5. jun 2013 Held og lykke med det!

Kommentér på:
Motorsagkyndig fejlvudere?

Annonce