{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Omreg af bil? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan at jeg har solgt min gamle bil, og har beholdt reg attest for at omregistrere selv... men når jeg kører ned i synshallen beder de om en fuldmagt fra ham der har købt bilen, (det er ikke muligt at få sådan en pt)

når jeg går ind på skat, kan jeg kun sætte ham som bruger af bilen, er der nogle måder jeg kan få omregistreret den skide bil på `??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omreg af bil?
  • #1   11. jun 2013 ikke uden en underskrift fra køber på at han har købt den og skal have den overdraget

    det er jo ikke super hensigtsmæssigt hvis man uden modtagers accept kan omregistere en bil til en anden person....tænk hvis naboen ikke vil have sin skrotbil og omregger den til dig?


  • #2   11. jun 2013 og nej, jeg siger ikke at din var/er en skrotbil, bare et tænkt eksempel smiley

  • #3   11. jun 2013 print en slutseddel fra fdm eller andre steder fra nettet og få køber til at underskrive, så er den løst....køber kan iøvrigt heller ikke omregistrere den uden dit samtykke så formelt har I ikke handlet bilen men han kører bare i den på din regning (afgift + forsikring)

  • #4   11. jun 2013 Okay. Jamen jeg har dog en hjemme skrevet slut sleddet hvor der står på at jeg skal omregistrere selv osv og der er skrevet under. Men hvad hvis han laver den fuldmagt han kan på skat, også jeg kører op til skat. Så kan de vel se fuldmagten og omregistrere??

  • #5   11. jun 2013 Skat skal bare have et bevis på at køber har underskrevet et dokument på at han vil overtage bilen. jeg kan ikke sige om det SKAL være fuldmagten på skat eller en anden.... hvis du har en slutseddel, så må du jo til et af skats motorkontorer og snakke med en ekspedient. Ellers kan du omregistere den sammen med køber direkte på skat via hans nem-id

  • #6   12. jun 2013 Da jeg for nogle måneder tilbage solgte min mors bil aftalte køber og jeg at jeg skulle omregistrere bilen.

    Jeg lavede en slutseddel på handlen, men ikke en fuldmagt til omregistreringen. Synsmanden ville selvfølgelig ikke omregge uden fuldmagt, men da jeg viste ham slutseddelen, godtog han denne, da det fremstod derpå at sælger og køber havde lavet denne aftale. Han beholdte dog den ''originale'' slutseddel mens jeg måtte nøjes med en kopi.

    Så prøv at tage en kopi af slutseddelen med til nærmeste synshal eller nummerpladeoperatør, og spørg om de godtager den smiley


  • #7   12. jun 2013 Skat har deres egen fuldmagt formular man kan få til et evt salg.

    Jeg havde også bare lavet en alm. Slutseddel sidst hvor der stod jeg ordnet omregistrering og alle nødvendige Info osv..

    Hende skranke damen var noget emsig og tæt på ikke at godtage den. Men efter jeg fik forklaret hende at der blev svaret på det helt samme som i deres fuldmagt formular blev den accepteret. Tror dog ikke jeg sku ha fanget hende på en dårligere dag...


  • #9   12. jun 2013 Hvis du kan kontakte sælger. Så få ham til at logge på skat og gå ind og omreg. Du skal bare oplyse de 2 koder som står på reg testen

Kommentér på:
Omreg af bil?

Annonce