{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.673 visninger | Oprettet:

God ide med papegøjeplader til min bil? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min bil er betalt ud, men ved ikke helt om det er en god ide at få den om registeret. Den vejer 3500 T total vægt

Kommer der til at koste mig ekstra ved at få den på papegøjeplader ?
Når jeg vil køre privat i den, skal det så dokumenteres?
Kan jeg stadig trække alle udgifter fra ?
Kan man få en billigere forsikring når den er om registreret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God ide med papegøjeplader til min bil?
  • #1   9. jul 2013 Det vil komme til at koste dig en enorm privatbenyttelsesafgift. Som ren privat hedder det 15.690kr oveni vægtafgiften, mens du slipper med det halve hvis du kører som delerhverv.
    Så det går hurtigt hen og bliver meget dyrt.
    Og kører du delerhverv skal der føres kørebog.

• #2   9. jul 2013 http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

Kommer an på reg dato. Med afgift
    Du bliver beskattet af fri bil. Så kan du bare køre privat
    Du kan stadig trække udgifter til drift fra.
    Forsikring tror jeg ikke der er forskel.
    Du skal også lige betale moms på bilen.

• #3   9. jul 2013 Rasmus K. hvis den bliver ing 50% erhverv og 50 % privat. Så kan man kun trække 50% af rep og udgifter fra igennem firmaet.

• #4   9. jul 2013 Rasmus K han må jo ikke bruge bilen privat når momsen er trukket fra. Så re der ikke betalt moms må den kun benyttets til erhverv

• #5   9. jul 2013 Skrev også at momsen skulle betales.
    Når det er gjort, kan den kommer på pap plader, og den kan benyttes privat.
    Hvis du bliver Beskattet af fri bli.

I dette eks. Er den en bil på 3500 kg. Så vurdere skat hvor meget moms der kan trækkes. Men ved normal varebil kan du trække hele momsen på drift.

• #6   9. jul 2013 Rasmus K Der er lidt mere end bare momsen i det. Køber du en firmabil og bruger den privat også. Og der på reg attesten står 50/50% erhverv/privat. Det betyder så at går bilen i stykker kan reparationer kun trækkes 50% fra i virksomhed og de 50% skal betales af hams selv. Og man skal ha et kørsels forbrug i virksomhed på mener det er 20 eller 25.000 km årligt. Så man skal da lige tænke sig om ør man bare gør noget. Da det ikke kun er moms og beskatning. Og er den købt 50/50 bliver han ikke beskattet af den.

• lasse C
    lasse C Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 107
    #7   9. jul 2013 kør den privat på hvide plader og lad staten betale for dit firmakørsel mener det er 3.25pr km du kan trække fra i skat du skal bare føre kørebog men de fås elektroniske idag så det er nemt..

• #8   9. jul 2013 Prøver lige igen.
    Jeg har selv pt. 4 biler i mit firma, feks min mini Cooper
    Den blev købt momsfri fra ny, kørte i den i et par år, betalte momsen og den kom på pap plader, nu skal jeg så betale skat, af fri bil, men kan stadig trække moms af drift.

Enten må du bruge den privat ellers må du ikke der er ikke noget 50/50

• #9   9. jul 2013 Rasmus K siden hvornår er det afskaffet ? Da min bror havde firma i 2009 stod hans til 50% erhvers kørsel og 50% privat. Han skulle selv betale 50% af rep på bilen når den gik i stykker. så jo det kan man godt. Og jo momsen var betalt

• #10   9. jul 2013 Rasmus K http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=219081

Statsautoriseret revisor NB har forklaret, at han har været revisor for sagsøgeren siden 1990. Mitsubishien blev anskaffet for investeringsfondsmidler, og momsen blev fratrukket. Vidnet talte da med A om, at han herefter ikke måtte bruge bilen privat, hvilket Hebsgaard var helt klar over. Skattemyndighederne har aldrig anfægtet den skønsmæssige fordeling på 50/50 mellem erhvervsmæssig og privat kørsel af Volvoen.

så jo det kan man godt.

• #11   9. jul 2013 Skal ikke kunne sige, de laver jo regler om hele tiden, men skat havde fat i mig ang. Firmabiler for nogle år siden, så jeg burde kører efter reglerne. Godnat

• #12   9. jul 2013 Og her står der jo også fint http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70176

Bilen anses som et investeringsgode og anvendes både til momspligtige og private formål
    Fradragsret ved køb

Du kan få delvist fradrag for den del af momsen, som skønsmæssigt vedrører din momspligtige virksomhed.

Du skal kunne dokumentere dit skøn; det kan du for eksempel gøre ved at føre daglig kørebog.

Fradragsret ved leje

Du kan få delvist fradrag for den del af momsen, som skønsmæssigt vedrører din momspligtige virksomhed.

Du skal kunne dokumentere dit skøn; det kan du for eksempel gøre ved at føre daglig kørebog.

Fradragsret ved drift

Moms ved salg

Du skal beregne moms af den fulde salgspris. Dog kan der være tilfælde, hvor du har ret til yderligere momsfradrag. Se et eksempel på siden om moms af investeringsgoder. (Se link nedenfor).

Så din påstand om det kan man ikke holder sku ikke i retten.

Kommentér på:
God ide med papegøjeplader til min bil?

Annonce