{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

fordele ved at bo i sverige biler/tuning? {{forumTopicSubject}}

kunne godt bruge noget info da jeg gerne vil flytte permanent til sverige da det både vil være billig for min og damen i husets interesse. mindes at høre at det svenske system kan sætte en stopper for noget tuning eller jeg galt på den? håber på nogen erfarene svar.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskine - melder fejl og vil ikke komme af med vandet - Drain pump fault 900 kr.
  • Montering af 3 skabe 1.500 kr.
  • Installation af ovn og opvaskemaskine 2.000 kr.
  • Reperation af sage creatista plus 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordele ved at bo i sverige biler/tuning?
  • #1   19. jul 2013 De tillader meget mere, og der er mange flere muligheder, men de sætter MEGET større krav til at det er bygget ordentligt.

• #2   19. jul 2013 Så længe seler og bremser virker må man vist det meste smiley

• #3   19. jul 2013 Tor E
    Det passer så bare ikke.

• #5   19. jul 2013 Tak Martin det var nyttigt information smiley

• #6   19. jul 2013 Bager@ Kan du se en smiley smiley Hov, der var en mere, du må næsten alt i Sverige, så længe det bliver lavet ordenligt

• #7   19. jul 2013 Tor E, du kunne ikke tage mere fejl, det er ikke meget anderledes end i DK, og ja jeg ved hvad jeg snakker om smiley Der er enkelte områder der er lettere, bla. Med "ombygdt fordon" osv. Men i grove træk erDK og SE ikke så langt fra hinanden, og der er syn hvert år i SE smiley

• #8   19. jul 2013 hvem gider tune i sverige man køber da bare en federe bil med flere hk der er jo ingen afgift på som i dk

• #10   19. jul 2013 jeg tror ikke at jeg ville købe en almindelig 4 dørs familie container men noget meget feder noget nsx lotus porsche og hvad er ellers findes af fede biler
    tuning er da meget fedt men det er typisk bare penge ud af vinduet og en motor der ikke kan holde

• #11   20. jul 2013 Dan R, jeg bor i Sverige, og har brugt mere på at bygge min 16 år gamle golf, end hvad en nyere M3 koster F.eks, sådan er vi forskellige, køber man en std. Bil, kører der 1000 magen til, det er der sgu ikke meget sjov ved smiley

• #12   20. jul 2013 Der må være sket en del med den Svenske lovgivning, beklager - i "gamle" dage var stort set alt tilladt, så længe CO, seler og bremser var iorden smiley

• #13   20. jul 2013 kan se det fra begge sider elsker også nsx med dens perfekte køreegenskaber, må man egentlig smide tryk på en bil der ikke har det standard i sverige ?

• #14   20. jul 2013 jamen det er selvfølgeligt et frit land vi bor i men hvis man vil kaste en masse penge ud af vinduet som man aldrig får hjem igen og elsker at køre rundt i en bil der bare ikke er afstemt med gearkasse bremser undervogn mm og alle de penge man har smidt i motoren dem får man aldrig igen
    så hellere smide penge i den rigtige bil som man får minimalt tab på og måske tjener på
    og hvis man heller vil køre rundt i en gammel golf med 300hk end en 3000gt4x4 med 300 hk til næsten den samme pris så gør man da bare det

• #15   20. jul 2013 vil gøre alt for at kunne spare sammen til skyline r34 gtr v-spec II men det tar squ nok nogen år selvom man flytter smiley

• #16   20. jul 2013 Dan r: har brugt en god sjat over 100.000 på bremser og undervogn, og det virker efter min mening som at det er meget godt afstemt smiley Og hellere køre i en bil man selv har bygget præcis som man vil have, og som kan nappe samtlige af de dyrere biler på alle led og kanter alligvel.

Ang. Salgsværdi, så er de fleste jeg kender der har solgt tunet/bygget biler ikke mistet mere end hvis man kører og køber en org. Bil, hvis det lavet ordentligt vil der altid være et marked for det.

• #17   20. jul 2013 Der er F.eks en golf 3 på ebay nu til omkring 38.000,- Euro og den skal nok blive solgt smiley

• #18   25. jul 2013 ja ja jeg tror jeg har set min andel af tunede biler hvor de fik langtfra det de har puttet i deres bil du kan bare tage ham der er på 1 pladsen med sin supra på bg da jeg talte med ham havde han smidt over en mill i bilen se nu hvad den er til salg for :O)
    og ja den gamle golf skal nok blive solgt men aldrig for 38euro
    jeg har haft min del af tunede og ombyggede og special biler
    og ang køreegenskaber så vil du aldrig få de samme køreegenskaber ud af en forhjulstrukket golf til 38k som du kan få ud af en nsx til 30k
    og angående hk de hk du kan få ud af din golf kan du altid få ud af en nsx men hvis du tuner en nsx så skal du ikke forvente at få pengene hjem igen og ville helt sikkert hellere køre en nsx end en golf taler af erfaring har haft eller har stadig haft begge to

• #19   25. jul 2013 Jeg har også set en del der ikke gør, så hvad er konklusionen ved det? F.eks. JVK bygget biler, ligger en hele del over hvad en std. bil står til, og de blir solgt hver gang, hvis det er lavet rigtigt, kan man altid få sine penge igen, og synes bare personligt det er 100x federe at køre i en custom bygget bil, end i en bil alle kan købe 100% identisk, sådan er vi så forskellige, ang. de 38.000 euro, så jeg sikker på den nok skal ryge for de penge, man kunne købe den, splitte den, og stadigt have sparet en formue på stumper.

Ang. NSX så der nok 100 andre biler jeg hellere ville købe, M3 eller lign. nogle kan lide moderen, andre datteren smiley

Og forhjulstrukket golf, så det godt de også findes som 4 hjulstrukket :))

• #20   26. jul 2013 ja jeg har ikke set nogle der kan holde udgifterne hjemme og jeg har nok set min del og dem jeg har set ender altid med at tabe i værdi specielt hvis det er en alm bil der er tunet/stylet mm
    ang forhjulstræk ja det er altid en fordel hvis den kan fåes med 4x4 og bedre hvis den kunne fåes med centermotor men det findes jo også men rent konstruktions/præstations mæssig vil den aldrig kunne laves bedre end end en nsx medmindre man konstruere en helt ny golf hvis du mener det så burde du studere lidt mere om bil konstruktioner
    og det samme gælder for en bmw m3 det er jo lige som en golf en alm bil med en strammere undervogn og en vild motor
    en nsx er allerde fra fødslen lavet til at performe på en bane og der er da også 100 biler jeg hellere ville have end en nsx men kan ikke finde noget der er billigere og bedre end en nsx

Kommentér på:
fordele ved at bo i sverige biler/tuning?

Annonce