{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.339 visninger | Oprettet:

Kørsel i udlandet med forsikring på en andens navn {{forumTopicSubject}}

Hej BG.. Er der nogen af jer som ved om jeg må køre i en bil hvis den er forsikret i min fars navn men det er mig der ejer bilen på registreringsattest ? Skal sydpå så ved ikk om forsikringstageren SKAL være med i bilen ? På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel i udlandet med forsikring på en andens navn
  • #1   24. jul 2013 Self. må du låne en bil og køre på ferie i. Ellers skulle de have mange folk ved f.eks. Avis og Hertz til at køre med i deres biler smiley

Casper M: Har din mor også sagde at der er udsolgt ved Mac-D når der er lys i mågen?

• #2   24. jul 2013 Hvis bilen er forsikret i fars navn, men det er dig der står som ejer, så er der ingen problemer, hverken overfor forsikringen i dk, eller mht. kørsel i dk eller udlandet.

Hvis du står som ejer, så er ancinniteten jo beregnet ud fra dig og ikke din far, så med andre ord, prisen er den samme..

Er ovenstående IKKE tilfældet, ja så er det ulovligt.

• #3   24. jul 2013 Bare lige husk at få reg attest med samt grønt og evt rødt kort med.

• #4   24. jul 2013 JesperS . - Nope det er ikke ulovligt.... Du må til enhver tid låne en bil. Så længe du køre/låner bilen under 50% af det årlige km tal er der ikke en skid forsikringsseskaberne kan gør. Jo det eneste er at din selvrisiko i nogle tilfælde bliver højere end det normale i tilfældet af skade.

Det er så den løgn historie jeg fik og vide af min forsikringsselskab hvis det ikke passer... Har haft en masse lort med dem i tidernes morgen og fik oplyst en masse lort så jeg var sikker på hvad jeg kunne tillade mig uden at de kunne gøre noget ved det....

hvad angår ancinniteten er det bilisten og ikke ejeren...

jeg hader 90% af de forsikrings folk!

• #5   24. jul 2013 Jeg takker for svarene.. Kan se at det ikk er noget problem smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #6   24. jul 2013 Enkitir hvor har du den 50% regel fra ?
    Og føre du normalt kørebog og alle kørte km i din private bil ?

• #7   24. jul 2013 Enkitir, det er da en værre omgang ævl..

Ja du må til enhver tid låne en bil, men du må ikke være den primære bruger af en bil, der er forsikret i dine forældres navn, med mindre du også på registreringsattesten står som bruger!

• #8   24. jul 2013 LOL.... Ring til jers forsikrings selskab for at finde ud af det....

1: Hvor meget må ejg låne en bil?
    svar: Så længe du kør mindre end selve personen som er bruger af bilen (hvilket er 49% max) Der er ingen bestemt antal km eller timer what ever dog UNDER antal km end selve brugeren

JesperS . - Jeg kan ikke læse at jeg skrev noget om at blive med bruger af bilen??? Hvis du læser det rigtigt skriver jeg at LÅNE bilen

• #9   24. jul 2013 btw.... Den dilemma har jeg haft meget med forsikrings selskabet, ingen antal minnutter, ingen antal timer, ingen anta km... De siger at du hverken må kør det samme eller mere end selve brugeren af bilen...

Skal jeg også regne det for jer?

eksempel 1:
    Max årlig km er 12.000km
    Du må låne bilen MAX 5.880km = 49%
    Bruger har 6.120km tilrådighed = 51%

Eksempel 2:
    Max årlig km er 20.000km
    Du må låne bilen MAX 9.800km = 49%
    Bruger har 10.200km til rådighed = 51%

MEN, hvis det er ægtefelle må hun/han bruge bilen lige så meget som hun/han vil, mere eller mindre end bruger selv...

Forældre: stadig kun LÅNE hvis de ikke indgår som medbruger...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #10   24. jul 2013 Enkitir Det er nu stadig ikke helt korrekt. Hvis du fast låner bilen til at køre 10 km på arbejde i hver dag og dine forældre f.eks køre 500 km i den hver weekend så køre du 50 km om ugen og de køre 500 km om ugen.

Men du skal stadig stå som bruger da du låner den fast.

Så det kan ikke stilles op så sort og hvidt som du forsøger på.

Men igen hvordan skal det hele nogensinde kunne bevises alligevel !

Er alligevel imponeret over du spørger om du skal regne for os. Og alligevel stiller et eksempel, nej faktisk to op. Tror ikke der er nogen der ikke kunne regne den ud. Det er ikke regnestykket den er gal med men dine oplysninger jo

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #11   24. jul 2013 Enkitir - hvad så hvis man har en forsikring med fri km?

• #12   24. jul 2013 Jesper, snak med din forsikring om de frie km smiley

Casper K - Som sagt, det ejg skriver ehr er ikke noget jeg opdigter... Det hele er ud fra den dilemma jeg havde med mit firsikrings selskab... Det endte lige sådan:

MIg: Hvor mange km må de kør i den?
    Dem: Der er ingen km tal på det

Mig: OK men hvor mange timer må de så bruge bilen?
    Dem: Der er heller ikke sat tid på at låne bilen

Mig: Hvor meget må den så lånes?
    Dem: De må ikke kør mere end dig.

Mig: Hvor meget må jeg kør om året?
    Dem: 15.000km

Mig: OK, 49% kørsel er undet hvad jeg må kør max om året så de må godt kør 7.300km?
    Dem: de må ikke kør mere end dig for så blir det som bruger af bilen og kun bruger af bilen må kør flest km i bilen....

Det var noget i den stil smiley

Det hele startede med at jeg lånte min bil ud til højer og venstre og var bange for skade i sidste ende

• #13   24. jul 2013 Nåh men i må hygge... Skal lige ud og låne en bil smiley

• #14   28. jul 2013 Enkitir hvem er det ved ? For hvorfor fik jeg så et brev fra forsikringen af at jeg skulle stå som fast bruger af mine forældres bil, da jeg blev påkørt i deres på på mit job? de bor 10 km længere ud af den samme vej jeg bor på. Så jeg kørte med dem hver morgen, kunne smide de, af og forsætte 3 km længer ud da vi arbjeder tæt på hinanden. Både politiet og forsikringen siger, når du fast låner bilen skal du stå ,som bruger, det har intet med antal kørt km at gøre, de anser dig som fast bruger. Når du bare låner bilen 2 gange ugenligt fast. Og det var ved tryg. Så vil da gerne vide hvilket selskab du har. Og har selv codan og de har samme regl.

• #15   28. jul 2013 LOL mit indlæg er slettet... Havde skrevet 2-3 gange mere i emnet og fortalt at koner/mænd ikke behøves at stå som med bruger men forældre skal

• #16   28. jul 2013 Enkitir hvor gammel er du lige ? Der er da ingen der skriv LOL mere. Og tror nu nok, at alle ved at når man bor sa,,em så gælder forsikringen for dem der lever sammen. Men du kom sradig ikke med et svar på hvilken selskab det er ved?

Og er det det selskab du har din jetta i så er det løhn det du skriver for Tryg Har ikke den regl med et maks antal km de må køre i.

Kommentér på:
Kørsel i udlandet med forsikring på en andens navn

Annonce