{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

Sælger vil ændre i forsikringsforhold, efter købsaftale er underskrevet {{forumTopicSubject}}

Hej,

d. 14. juni i år fik jeg en Chevrolet Aveo. Det er min mor der står som ejer af den, og mig der står som bruger, da det er en bil jeg skal køre rundt i. Min aftale med sælger var, at jeg også skulle stå som bruger i forsikringspolicen, således at jeg også optjente anncienitet. Denne aftale blev godtaget og bekræftet af sælger flere gange, og jeg står også som bruger af bilen på registreringen fra SKAT.

Igår fik jeg så en mail af ham, hvor han skrev, at jeg ikke kunne blive forsikret på ovenstående måde, da forsikringsselskabet betragtede det som et forældrekøb, og derfor var forsikringen ikke gyldig. Jeg skulle derfor afskrives som bruger af bilen, således at det kun er min mors navn der står på registreringsattesten.

Jeg kontaktede så forsikringsselskabet for at spørge dem til råds, og fik svaret, at der ikke var noget at gøre, og at jeg desuden skulle være klar over at min selvrisiko ville stige med 6.000,- når jeg ikke stod som hverken bruger eller ejer af bilen.

Jeg står nu og vil gerne have hævet købet, og finde en bil hos en mere seriøs forhandler, da det her så absolut ikke var det der blev skrevet under på, og jeg derfor mener at aftalen mellem mig og sælger er ugyldig. Men har jeg ret til at få hævet købet? Jeg vil naturligvis have fat i forbrugerstyrrelsen, men de har lukket nu, og jeg er mildt sagt pisse arrig og utålmodig efter at få en løsning på problemet.

Sælger har lovet mig for meget, og mener nu at jeg bare skal leve med at det er som det er, uden at ville give mig nogen form for kompensation.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig enten med egne erfaringer, eller med ting jeg skal være opmærksom på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælger vil ændre i forsikringsforhold, efter købsaftale er underskrevet
  • #1   30. jul 2013 Hvis det er noget han har lovet dig mundtligt og du ingen dokumentation har på papirer, er der intet at gøre.
    Ydermere er den måde at optjene anciennitet noget som blev ophævet for mange år siden.


  • #2   30. jul 2013 Sælger må slet ikke forsikre den på den måde, i din mors navn hvis det er dig der kommer til at være fast bruger af bilen.

    Det vil forsikringsselskabet betragte som en fareforøgelse af Forsikrings aftalelovens § 45, og det kan i værste tilfælde betyde ingen dækning og op til 2 års fængsel.

    Så find dig en anden og mere seriøs sælger end det fjols!


  • #3   30. jul 2013 Refrer til FAL. Forsikringsaftaleloven. Såfremt de ikke har reageret på ejer/ brugerforhold inden for 14 dage fra tegningsdato kan de ikke ophæve ejer/ brugerforhold mht præmie. Kan ikke lige huske paragraf, men du har loven på din side. Du skal bare vælge hvem du vil "gå" efter..

  • Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #4   30. jul 2013 Sælger har jo intet som helst med forsikringsforhold at gøre.
    Han kan bare tilmelde bilen til forsikringsselskabet, men han har da intet at skulle have sagt. Du burde have kontaktet forsikringen FØR købet og hørt hvad du skulle gøre.


  • #5   30. jul 2013 Var det ikke bare nemmer du stod som ejer af bile? for du spare jo intet ved at stå, som bruger af den. Og lyder lidt mærkeligt de kan sige din selvrisiko vil stige med 6000 når du hverken står som ejer eller bruger. Så kan du da ingen selvrisiko have.

  • #6   30. jul 2013 Hvis man ikke selv har råd til at forsikre sin egen bil, så lad være med at købe bil.

  • #7   30. jul 2013 Det er Aftale loven, der siger at tilbud og svar er bindende også selvom de er mundtlige, mener det er § 4, hvis ikke det er nok så bringer du bare fuld magts reglerne på banen, så er han først på skideren!!

  • #8   30. jul 2013 Vil klart mene at hvis du står som bruger på reg. Atesten og at forsikrings selvskabet er blevet oplyst om det er dig der står som bruger både på reg. Atesten og på forsikrings papirende er du sikret hvis de ikke har sendt et skriftligt indsigelse inden de første 14 dage efter tegning af polisen.. ellers gå til ekstrabladet..

  • #9   30. jul 2013 Michael H

    Kan du komme med paragrafer der understøtter den der ?
    Så kan man jo gå ud og købe hvad som helst og efterfølgende påstå dit og dat!
    Gaaaal det ville skabe nogle lækre sager smiley


  • #10   30. jul 2013 Du skal da bare stå som ejer og bruger af bilen, og evt. forsikre den et andet sted. HVis du ikke har råd til forsikringen, så har du heller ikke råd til at købe bil.

  • #11   30. jul 2013 Og ja en mundtlig aftale er lige så jurdisk bindene som en skriftlig. Den er dog ofte umulig at bevise.

  • #12   30. jul 2013 Glenn

    Det kan sælger sagtens have, for nogle forhandlere sælger pakkeløsninger incl forsikring.


  • #14   30. jul 2013 Du kan bare slå aftaleloven op, længere er den ikke.

    Men det kræver jo stadigvæk at du derefter runder det der hedder bemyndigelse og fuldmagts regler, fordi du kan jo aldrig blive hængt op på nogen man burde have vidst var urealistisk, samt der også er noget god og ond tro ind over..

    Så det er noget mere komplekst end som så smiley


  • #15   30. jul 2013 Men hvis forhandleren sælger tilbud på forsikringer så er dette også bindene, hvis han er blevet forlagt alle informationerne.

    Dog sikrer forsikringsselvskabet sig næsten atldi ved at kunne opsige forsikringen hurtigt.

    Tror ikke du finder noget selvskab der vil gå med til at forsikre på den måde, og det koster ofte det samme alligevel, da det er brugeren på bilen der sætter prisen på forsikringen. Så hvorfor ikke bare forsikre selv?


  • #16   30. jul 2013 hvorfor køber du en bil uden ha styr på din forsikring det er ikke
    sælger der har et problem det er dig der er fjols og ikke har styr på dine ting


  • #18   30. jul 2013 Hos GF forsikring kan man gøre det på denne måde.

    Min søster tjener eks. anciennitet ved at køre i forældrenes bil, i ny og næ.


  • #20   30. jul 2013 Det er op til køber at undersøge om dette er muligt. Det er ikke forhandlerens ansvar!

  • #22   30. jul 2013 Det lyder jo som om at forhandleren udbyder forsikring ved køb af bil i denne sag.
    I såfald vil jeg da mene at købet kan ophæves da forhandleren har fået dig til at købe bilen på falske grundlag. Dit argument i denne sag kunne jo være at du købte netop denne bil pga. den billige forsikring, som forhandleren kunne tilbyde.

    Dermed kan handlen ophæves.


  • #24   30. jul 2013 Til i "smarte" inklusive John, så har jeg råd til bilen, og til at forsikre. Og ja det ville være det letteste bare selv at eje den, men grundet nogle forhold omkring min kone, som pt er igang med et længere sygdomsopklaringsforløb må vi ikke eje en bil. Kommunen har istedet anbefalet os at få lavet et forældrekøb, og så bare afdrage til dem. Mine forældre betaler altså derfor 0kr, og jeg betaler fuld pris.

    Og til dig John der siger at jeg er et fjols. Så la da vær. Chevrolet kørte/køre med et tilbud hvor forsikringen er med i. Derfor kunne jeg ikke bare shoppe rundt efter det, og når jeg spørger en sælger, som gentagne gange bekræfter det, jamen så tror jeg da på det han siger. Han har endda oprettet mig på den måde som jeg ønskede og efterspurgte. Det efterlader vel fjols-bolten hos ham??


  • #25   30. jul 2013 Tak til jer der har givet gode svar smiley Det kan godt være at man selv skal undersøge alting, men det burde ikke være nødvendigt. Jeg sprang på et tilbud, og valgte denne bil pga det tilbud. Chevrolet havde lavet en aftale med Mondux, og jeg spurgte sælger om det kunne lade sig gøre.

    Jeg har jo på skrift at han har forsøgt at oprette det, og at det er gennemført, ligesom jeg har papire på at jeg står som bruger, samtidig med at der er oprettet en forsikring. Så vil mene at min sag er ok god, men jeg vil se hvad de siger ved styrelsen i morgen.


  • #26   30. jul 2013 Kasper M Hvorfor må i ikke eje en bil, pga hun er syg ?

  • #27   30. jul 2013 Lasse P, det er en længere forklaring, som jeg ikke gider kede folk med. men kort fortalt så er hun på en kontanthjælps lignende ydelse, som gør at vi ikke selv må eje for mere end x antal 1.000kr. Derfor har kommunen foreslået os det løsningsforslag her smiley

    Men alt det om hvorfor jeg ikke selv ejer bilen føler jeg ikke er relevant for emnet. Så kritiske kommentare omkring dette frabedes, for der ligger en del bag som egentlig ikke rigtig kommer andre end mig selv og min familie ved smiley


  • #28   30. jul 2013 Kasper M Sikker da noget fis kommunen siger. Du må gerne eje en bil. Så længe du har brug for den til at komme på arbejde.

  • #29   30. jul 2013 Det har du ret i, men lige pt har jeg ikke brug for den til arbejde da jeg arbejder i cykelafstand til min bolig. Den er købt til fragtning af børn til og fra fritidsinteresser, og så til at vi som familie kan komme lidt rundt. Og så må man ikke smiley

  • #30   30. jul 2013 tja sådan se du på det men jeg ved godt hvad hedder
    og sælge for sin løn for at sælge biler og jo flere jo beder ellers ryger
    han ud sådan hænger tingen sammen han er da lige glad om du hedder
    kasper eller hvad fanden du hedder


  • #31   30. jul 2013 John det gav absolut ingen mening. Find dig et andet forum og skriv på, indtil du engang kan skrive noget der giver mening.

  • #32   1. aug 2013 John l er det dig der har solgt bilen og nu sidder med en grim smag i munden?

  • #33   1. aug 2013 Von Hall, ja det lyder nærmest som om John I selv sidder med den slags sælgererfaring.

    Pokker ta det forbrugerhotline cirkus. De holdte ferie til i dag, og i dag er det sjovt nok umuligt at komme igennem smiley Der er nok mange der har oplevet en lille sommer snyder.


  • #34   2. aug 2013 Så det vil sige at Kommunen, som egentlig er en del af Danmark/staten giver jer en ydelse til din kone der gør at i ikke må eje en bil, men samtidig foreslår de jer at omgås denne regel/lovgivning ved at købe i dine forældres navn?

    Nogle gange så forstår jeg ikke hvad mine skattepenge går til, men at sådan nogle idioter får løn er mig uforstående.

    Jeg elsker efterhånden det danske system. -Skabt af de svage, for de svage.. Og nej, den er ikke rettet mod dig Kasper M..


  • #35   2. aug 2013 Thomas M: Jeg forstår dig som delvist. Problemet med det danske system er jo at velfungerende familier, hvor den ene på ulykkeligvis er blevet enten syg eller arbejdsløs kommer voldsomt i klemme. Man må ikke en skid, og der er modregninger alle steder. Jeg syntes det er fair at min familie er rådet til det her, for vi gør en indsats. Min kone gør alt der står i hendes magt for at komme væk fra en evt pension og jeg tager en god uddannelse og kommer selv til at putte en ok del penge i statskassen.

    Der er også børn i det, og de bliver taget lidt som gidsler hvis ikke de kan komme med rundt omkring. Det syntes jeg er synd.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #36   2. aug 2013 med mindre i er gift, så må du da gerne have sær-eje (altså bilen), ligemeget om din kone er konkurs eller på sygedagpenge.. med mindre der er kommet nye regler hvad angår samboende..

    Komunen kunne sikkert også foreslå jer, at leje en billig ny lejlighed, "gå fra hinanden" og derefter trække hustro bidrag fra i skat.. Samt hun kan få friplads i diverse institutioner.. Er en masse penge at spare ved at have 2 lejlighedder og børn med i spillet smiley


  • #37   2. aug 2013 Kasper M: Jeg giver dig ret, men lige meget hvordan jeg vender den så er det forkert at kommunen kommer med et sådan forslag. Politiet siger jo heller ikke at du ikke må stjæle, med mindre at du bare gør det i Brugsen. smiley

    Men jeg kan heller ikke se problemet i at man ejer noget fordi man får en ydelse. Det var ligesom hende kvinden der havde mistet sit job, og ejede et hus - dog med gæld i. Hun blev tvunget til at skulle sælge for at få sin ydelse hver måned, problemet var bare at hendes tab på salget ville blive i nærheden af 400000 KR. fordi nogle faktorer spillede ind. Altså, det er jo at kneppe folk i røven fuldstændig.


  • #38   5. aug 2013 Pyha det gik heldigvis det med bilen. Jeg skrev en mail til sælgeren om at den slåskamp måtte han selv tage med forsikringsselskabet, for fandeme nej om jeg kom ud for at omregistrere. Det resulterede i en mail fra forsikringsselskabet i dag, hvor han skrev at jeg skulle se bort fra tidligere beskeder, og bare lade det hele være som lovet. Dvs at jeg optjener anciennitet og at min selvrisiko ikke stiger smiley

Kommentér på:
Sælger vil ændre i forsikringsforhold, efter købsaftale er underskrevet

Annonce