{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.535 visninger | Oprettet:

Beton gulve - slibning {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et ret betongulv som er i ret dårlige stand. Der har engang været hældt flydespartel ud som sidder i større arealer stadig men er lige til at pille op noget af det.

Ville man godt kunne køre med en gulvbetonslibemaskine hen over det løse og sår får det væk?

Flydespartlen er cirka 0.5 til 1.0 cm i tykkelsen før man kommer ned til betongulvet.

Spørgsmål nummer 2. Ville man ikke bare kunne slibe gulvet i bund og så smide epoxy oven på og så får et pænt og glat gulv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beton gulve - slibning
  • #1   20. aug 2013 tanken var lidt at man så slap for at skulle ligge ny flydespartel hvis man kunne komme igennem alt den gamle flydespartel og ned til betonen

• #2   20. aug 2013 Istedet for en slibemaskine så en betonhøvl ville jeg bruge så man fik alt det gamle væk og så kunne man evt ligge et pudslag på og så epoxy maling...

• #3   20. aug 2013 der er jo nok en grund til at det gamle flydespartel er der?
    hvis jeg var dig ville jeg fjerne det og lægge et nyt lag flydespartel også slutte af med epoxy.

se så får du et "pænt og glat gulv"

god aften!

• #4   20. aug 2013 Du skal have en diamantklinge på en woodboy så (rundel sliber) men du får ikke lige et pænt glat gulv uden at smide spartel på, da betonen sikkert bare er pudset af med er pudsebræt. Klart det nemmeste at smide et tyndt lag flydespartwl på igen efter du har fået det gamle væk. Det støver af helvede til lige så du er forberedt. smiley

• #5   20. aug 2013 Ja men når det drejer sig om 200 m2 gulv så er flydespartel en meget dyr løsning.

• #6   20. aug 2013 Så hvis man kunne slibe gulvet ned så det blev nogenlunde glat og så kunne male det ville det være bedst

• rasmus H
    rasmus H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #7   20. aug 2013 som henrik siger, brug en betonhøvl.
    derefter ville jeg kontakte BASF og få dem til at give et tilbud og hvad der ville være bedst til dine behov !
    - har selv taget et epoxy kursus og BASF er til at snakke med og de skærer det ud i pap hvis du ikke forstår det ..
    - du kan jo både få epoxy maling og som flydende hvilket du kan lave nogle rigtig flotte effekter i !

og epoxyen skal følge undergulvet, MEN der må ikk være store toppe eller lunker (huller). hvis der er nogle toppe SLIBER du dig ud af det. og hvis der er en forhøjning, f.eks. to forskellige højder, bruger du er spartelmasse, som 100 % kan binde på epoxyen ( har de hos, BASF)..

• #8   20. aug 2013 hvad med at lappe det og give den 2 gange betongulv maling ??

• rasmus H
    rasmus H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #9   20. aug 2013 jimmi n.. jeg er næsten 100% sikker på at, der ikke er blevet primet ordentlig, hvis der overhovedet er blevet primet. det giver så bare manden det problem han har nu, og hvis det sidder løst som han siger, så hjælper det ikke at lappe det med spartle sig ud at det, for så det hvor det eksisterende spartle ligger for han de problemer han har nu.. så der er kun en ting at gøre, på med beton fræser eller en stor HTC sliber, hvis det ikke sidder så godt fast smiley

held og lykke ! smiley

• #10   20. aug 2013 vis jeg kunne se det ville jeg kunne give et ordenligt svar smiley

Kommentér på:
Beton gulve - slibning

Annonce