{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.597 visninger | Oprettet:

DBA Biler, salg af bil {{forumTopicSubject}}

Har du prøvet af sælge en bil på DBA biler? Jeg er lige ved at samle folks erfaringer med at sælge biler på bl.a. DBA's bilmarked og vil derfor gerne høre dine erfaringer?

- Hvad tror du det koster at indrykke en bilannonce? (slå det ikke op, vi vil gerne vide hvad du tror/gætter på :-))

- Hvor effektiv er markedspladsen til at sælge biler?

- Hvorfor skal man vælge DBA Biler?

Mvh

Kenneth A. - BilGalleri

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DBA Biler, salg af bil
  • #1   29. aug 2013 Vis du mener den blå avis så er den langt mere seriøs end BG

• #2   29. aug 2013 Jep, det er den blå avis på nettet jeg mener. Hvordan er DBA mere seriøs? Hvad kan BilGalleri gøre bedre?

• #3   29. aug 2013 Skambud og bytte tilbud er det samme på DBA som herinde. Så tror ikke det er så meget mere effektiv end herinde. Men godt nok et stykke tid siden jeg har solgt en bil. Så ved det ikke helt.

Prisen er gratis under 50k og er det ikke 150kr for 30 dage, hvis prisen er mere end 50k

• #4   29. aug 2013 jeg har lige slået flere annoncer op inden for det sidste stykke tid så kender prisen, men det er forholdsvis effektivt vil jeg sige, har solgt det meste inden for 4 dages tid dog har det også været billige biler jeg har smidt ind den dyreste var 13000 men men men jeg er godt og grundig træt at folk som hver dag byder halvdelen af bilernes pris og ikke forstår at jeg havde skrevet en anden pris hvis bilerne blev solgt for dette..

Mvh Kevin smiley

• #5   29. aug 2013 Kenneth a

Hvad mener du at du kan gøre for at BG bliver bedre siden du søger viden

• #6   29. aug 2013 At sælge en bil på dba er gratis hvis prisen er under 49999,- men hvis prisen på bilen er på 50000,- eller over koster det 200,- kr at oprette en annonce.

Jeg synes at det er nemmere at få slog bil gennem dba da folk er mere seriøse, og gerne kommer og kigger på bilen istedet for at skrive 5000 sms'er

Så derfor syntes jeg man skal vælge dba.

• #7   29. aug 2013 Bruger kun dba til bilsalg.

Bg er blevet alt for useriøst, skambud og ligegyldige kommentarer på ens annoncer.

Så biler sælges på dba, "Brian" gejl sælges på bg.

• #8   29. aug 2013 har altid solgt mine biler på guloggratis det er gratis og der er mange der kigger der

det koster det samme på bilbasen som dba så vil nok hellere foreslå at sidde bilen der ind tror der er langt flere der kigger der først

• #9   29. aug 2013 Syntes Guloggratis har alt for dårlige søgemuligheder man får alt mulig lort op man ikke gider kigge på, medmindre man er under et enkelt mærke.. smiley -

• #11   29. aug 2013 hehe bruger som regl alle 3 hehe

• #12   29. aug 2013 Bruger slet ikke dba når jeg sælger men derimod bilbasen. Har solgt en bil herigennem men har opgivet at sælge flere herinde. Markedet er for useriøst, ingen der har penge eller også byder de 1/3 ellers er det byttebud!

• #13   29. aug 2013 Har lige solgt min gamle bil på DBA. Den stod til 37.000 kr. og var altså gratis at sætte til salg. Der kom først et useriøst bud på 12.000 kr. under salgsprisen, men jeg fik den solgt til én, som kom med toget fra Tåstrup til Falster!

BG er useriøst, har aldrig sat noget til salg herinde, da der kommer en masse dumme kommentarer og skambud. Der bydes på biler, selvom der ingen information er skrevet om den bil, der sælges. Det er det største problem - folk er rigtig dårlige til at stille en annoncetekst op, og mange gange er der også dårlige billeder. Og folk respekterer ikke, hvis der står, at man absolut IKKE vil bytte.

Det er også meget irriterende, når der ikke står en pris i en annonce - dem er der mange af herinde!

• #14   29. aug 2013 For det første er det alt for dyrt at annoncerer og folk vil også kun bytte med deres 3 år gamle bybil som de tror er faldet 1000kr om året så et afslag i 3kg fra ny prisen. På bilbasen virker publikum lidt mere moden, men skyldes nok mangle chat funktion så når folk griber knoglen er det fordi de er seriøse.

Idag bruger jeg biltorvet og med stor succes og uden det koster en rød reje. Der inde virker folk også mere moden eller mange erhvervs folk.

• #16   29. aug 2013 Omkring de 50 kroner for en måned vil være mit bud. Da jeg solgte min Toyota var den tilsalg herinde til at starte med. Jeg fik da også nogle henvendelser, men alle useriøse når det kom til stykket.

Valgte at prøve DBA (samme pris som herinde), dagen efter fik jeg to henvendelser, og bilen ville have været solgt til en af de interesserede allerede samme dag personen skrev til mig, men fordi jeg ikke kunne, og han ikke kunne den dag jeg kunne, blev salget udskudt med omkring 3 dage. Da de dage var gået, var bilen solgt til den samme person som havde kontaktet mig over SMS dagen efter annoncen kom ind..

Og de biler jeg har købt eller fundet har også altid været på andre hjemmesider end bilgalleri, da priserne herinde ofte er helt hen i vejret, så er folk for det meste meget mere realistiske inde på DBA og lignende, det er min opfattelse.

• #17   29. aug 2013 @ Andreas: Vi ved bl.a. at der efterspørges en bedre søgning og at biler indtastes i et bedre modelkatalog, så det er selvfølgelig noget vi lurer på. Forbedringer til søgningen er på vej ud. Det med modelkataloget er lidt sværere.

Men vil meget gerne høre hvis der er andre forslag

• #19   29. aug 2013 et godt tiltag kunne være man kunne sætte sin annonce under et tag som "ingen bytte" hvilket ville gøre at alle kommentarer med teksten "bytte" ville blive slettet automatisk med det samme og man ingen notifikation ville få.

• #21   29. aug 2013 jamen så kunne man jo lave en række ord der fjerner kommentaren "min?, min, min ?, byt? osv osv" sjældent man vil købe noget kontant og så har spørgsmål der indholder "min"

også lamme spørgsmål som hvorfor koster din mere end min, blir sorteret fra smiley

• #22   29. aug 2013 Jeg kunne også godt savne at kunne vælge både sydsjælland og vestsjælland sådan man ikke skal kigge begge steder, ikke noget videre nødvendigt men en behagelig feature smiley

• #23   29. aug 2013 DBA.dk er en fin side til at sætte biler tilsalg - dog kun under 50000 eller skal du betale. Siden er meget mere effektiv end BG, dog kommer der også en del skambud.
    Prisen afhænger af om det skal være Stor billede Stor overskrift osv men tror hurtigt man kommer op på små 50 kr.

• #24   30. aug 2013 i kunne jo starte med at gøre det gratis at sidde sin bil eller hvad man nu har tilsalg man har jo betalt for bare at kunne komme ind på siden

det vil da give en hel del ekstra brugere jeres priser er jo sky høje i forhold til hvad i tilbyder for det er jo Mer eller mindre en lukket side

Kommentér på:
DBA Biler, salg af bil

Annonce