{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.774 visninger | Oprettet:

Tømrer - fodbræt af høvlet og pløjet brædder hjælp! {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der ved om man skal vende alt kernetræ opad på sådanne brædder ligesom man ville på et vandbræt, eller skal man vende dem med endten den pæne side der er høvlet, eller den anden side som har en slags små riller. Link til evt billeder. http://www.godetage.dk/bygger/undertag/Sider/udforelse.aspx

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tømrer - fodbræt af høvlet og pløjet brædder hjælp!
  • #1   20. sep 2013 vi snakker til under tag ikke? vend rillerne ned af, du skal ku tage hensyn til ved- og kernetræ hvis det er udsat for vandpåvirkning, fx ved udv. beklædning

• #2   20. sep 2013 hvor sikker er du på at rillerne skal vende ned af ? og hvor har du hørt det/læst det?

• #3   20. sep 2013 det er samme princip som når du ligger et massivt plankegulv, her er de også rillet, pløjet, Kehlet whatever på bagsiden for at optage evt spændinger i træet, det mindsker risikoen for det flækker på den "pæne" side. er det til inder tag har det nok ikke den store æstetiske betydning, men er det til pap og lister risikerer du at rillerne bliver synlige...
    jeg har ikke læst det, og jeg har hørt det fra mig selv, bum (har været snitter siden jeg var 16)

• #4   20. sep 2013 *inder = under

• #5   20. sep 2013 Hej jeg tror folk misforstår dig. De små riller du taler om er ikke udfræsninger på bagsiden i brættet så det kan give sig. Det er rillerne for små til. Aner ikke hvorfor de er begyndt med at lave høvl og pløjet brædder i den facon. Men jeg ved til gengæld at rillerne skal vende OP af. Det siger både arkitekter, konstruktører og tagdækkere. Held og lykke med projektet smiley

• #6   20. sep 2013 Jeg har kun været tømre i 5 år og vi ligger altid braderne med rillerne op af. Jeg har fået at hvide rillerne skulle holde på pappen når det blev meget varmt, så det ikke "gled ned" men jeg har kun fået det fortalt af mester og ikke læst det nogle steder smiley

Kommentér på:
Tømrer - fodbræt af høvlet og pløjet brædder hjælp!

Annonce