{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordel/ulempe ved lejlighed VS.andelsbolig
  • #1   26. sep 2013 for mig var det meget nemt, jeg købte en andels lejlighed, man føler man ejer sin bopæl, og ikke blot er på betalt besøg. friheden i man kan gøre "næsten" som man har lyst til med lejligheden er et plus.

Og da jeg købte min, kostede det det samme at købe en andel, kontra leje en lejlighed, og da jeg sammentidigt betaler af på lånet fik jeg en opsparing.

Men! hav styr på at du kommer ind i en forening med sund økonomi! det hjælper banken som regel med

• #2   26. sep 2013 Den primære fordel ved lejet lejlighed er, at man kan flytte ud på 3 måneder og ikke har penge bundet i den foruden indskud. Som regel er det også billigere.

Fordelen ved andelsboligen er, at man har en opsparing efterhånden som man afdrager, da man i princippet har en del af en ejerbolig. Til gengæld er der risiko for værdifald, svær omsættelighed, når man skal flytte ud - og problemer i økonomien i foreningen.

• #3   26. sep 2013 Stor ulempe ved andels bolig er uanset hvor meget du forbedre den osv. Må du ikke sælge den for mere end det der er fastsat .
    Og det er tit meget svært at komme af med da der kan være optaget nogle dyre lån i ejendommen osv. Så fælles udgifter kan ske at blive store .

• #4   26. sep 2013 Daniel T
    Jo, man må sælge for den fastsatte pris + pris på forbedringer smiley

• #5   26. sep 2013 men selv om man betaler fx 350.000,-kontant for et andelsbevis,så har man jo stadig en husleje på fx 6000,-md

• Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 110
    #6   26. sep 2013 En lille huskeregel mht andelsboliger, som gælder i 90 % af tilfældene.
    Høj husleje = enten meget ny andelsforening eller høje lån i andelsforeningen. Begge tilfælde ofte med risikable lån, i forhold til værdifald for andelsforeningen.
    Bor i selv i andel i kbh og betaler 19** i måneden til andelsforeningen.

• #7   26. sep 2013 Huslejen går til de fælles lån i foreningen samt vedligehold. Så ja, man betaler også en "husleje" oven i sit indskud.

Kommentér på:
Fordel/ulempe ved lejlighed VS.andelsbolig

Annonce