{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.329 visninger | Oprettet:

Ny-støbt beton "smuldrer". {{forumTopicSubject}}

Hej Boys.

Håber at der sidder nogle beton-kyndige derude...

I mandags have jeg et firma forbi, for at støbe en lille beton-rampe til mit værksted.
Jeg var ganske imponeret over arbejdet, og resultatet (umiddelbart).

I dag tænker jeg så, at jeg lige vil feje hele vejen rundt om asfalt og rampe, men til min store forundring er det som om at kosten simpelthen "kradser" overfladen op, så den fine glatte overflade bliver til løs sand.
Hvis jeg "kradser" med skoen hen ad overfladen, kommer der mere og mere "løs sand" til syne.

Nu er jeg ikke beton-mand, men for mig virker det som om at det ikke er hærdet ordentligt.

Er det normalt at ny-støbt beton opfører sig sådan? Eller har det ikke fået lov at hærde ordentligt op (evt for lidt cement/etc)?

Håber at i kan hjælpe mig med jeres viden, for jeg vil ganske enkelt ikke betale fakturaen, før jeg er sikker på at det er et "korrekt udført" arbejde der er lavet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny-støbt beton "smuldrer".
  • #1   27. sep 2013 Beton er 28 dage om at hærde helt op . Så Det er slet ikke klar endnu . Overfladen på beton kan nemt blive porøs da det er her alt skidt , urenheder og skum ender .
    Men 2-3 mm nede er det fint stærkt , giv det lidt tid . Mvh Simon

• #3   27. sep 2013 chris c

det er jo med at få en uvildig person til at svare på det ellers ville firmaet der har lavet det jo bare sige det er meget normalt at det er sådan i starten de skal jo bare have penge i kassen og videre til det næste job

• #4   27. sep 2013 for lidt cement ,for gammel cement,for lidt vand , eller brug af noget billigt discount cement altid bruge portland til prof brug
    hvis det er lavet korrekt så kan du ikke efter et par dage skrabe i det så det falder fra hinanden medmindre du virkelig skraber til og som før sagt det tager ca en mdr før det er oppe på 100 %og hvis det er varmt så skal det dækkes til med plast så det ikke tøre ud for hurtigt
    jeg ville helt klart ikke betale for det og det er deres ansvar

• #5   27. sep 2013 har det regnet på det inden det har været hærdet op kan det være det der er gået galt
    hvis ik er det ik blandet rigtig det beton vi støber elementer med bliver kranet ud efter 13 til 15 timers hærte tid i formene
    hilsen betonmageren smiley

• #6   27. sep 2013 for lidt vand er det næppe da jo mere vand der kommer i jo mindre tryk holder betonen til så vand/cement tal har rigtig meget at gøre med styrken jo mere vand jo svagere beton os der for man bruger superplast for at få det til at flyde bedre ud uden mere vand smiley

• #7   27. sep 2013 prøv at tage et par billeder af det så kan det være at jeg kan se hvad der er galt

• #8   27. sep 2013 men betal ikke noget før du har styr på det

• #9   27. sep 2013 Mange tak for jeres svar. Rart med nogle fagkyndige.

Det er 4 dage siden, og det er en ultra lille rampe på 8 cm, på højeste punkt, så det burde vel næsten være gennem-hærdet?
    Ang vand, så har der hverken været det før, eller efter. Har 3 meter tag-udhæng, så det har aldrig været vådt.
    For meget varme burde heller ikke være tilfældet, da denne uge ikke har været særlig solrig.

Jeg tør ikke sige noget om hvilken type cement der er brugt, blandings-forhold, eller andet, for det aner jeg intet om.

Jeg optager en lille film-sekvens i morgen, så i kan se hvordan det opfører sig!
    Så håber jeg at i lige vil melde jer på banen igen. Tak indtil videre.

Chris C: Som Andreas er inde på, vil jeg netop IKKE spørge firmaet, da de sådan set kan sige hvad som helst, uden at jeg har en chance for at vide hvad der er rigtigt.

• #10   27. sep 2013 Efter 5 dage skulle betonen nu gerne være hærdet nok til og feje..

Det første der falder min ind er for lidt cement..
    Hvilken størrelse sten er der brugt der i?
    Hvis det bare er sand og cement, er det jo ikke stærkere end muremørtel/puds, og du kan feje hele lortet væk..

• #11   27. sep 2013 Det skal på ingen måde smuldre.. jeg støber jævnligt med beton og det er hårdt dagen efter.. har det været dækket over med plastik da det blev støbt? Har se selv blandet det eller kom der en betonbil??
    Lyder som om det er blandet med for lidt cement eller for gammel cement.. eller den har været brændt af..

En ting er sikkert.. du skal ikke kunne kradse op i det og du skal på ingen måde betale for det.. prøv selv at kradse i noget andet beton.. det skal være knald hårdt.

• #12   27. sep 2013 Kent: Hmm...Altså umiddelbart tror jeg ikke at der er nogen "sten" i?!
    De blandede nogle forskellige poser i en stor tvangsblander, og tror bare at det har været sand og cement!
    Men det skal da alligevel kunne blive hårdt?

Kong G: Nej, det blev ikke dækket over. Men det er vel også kun nødvendigt når det er væsentligt varmere i vejret?

• #13   27. sep 2013 Jeg støber gulve og pudslag og det er indendørs og det skal altid dækkes over med plastik for at holde på fugten så det ikke mister styrken og tørrer ud.
    Det er vist en kombination af forkert blandingsforhold og manglende afdækning..
    Der behøver ikke være sten i, når jeg støber bruger jeg murergrus med en partikelstørrelse på 0-4mm og med frisk cement i den rigtige mængde og korrekt tilsætning af vand bliver det fint hårdt.. dog skal man huske at bruge en binder og svumme det så det får ordentligt fat i underlaget/det som der bluver støbt ovenpå, ellers slipper det igen..
    Har du banket på det og hørt om det lyder hult?

• #14   27. sep 2013 Kong G: OK: Synes bare at have hørt om flere der ikke bruger afdækning, udover når det står direkte i solen, eller er meget varmt i vejret.

Har ikke banket på det.
    Altså de brugte sådan noget metalgitter, som blev boret fast i underlaget, og videre ind i det eksisterende beton, og så havde de en spand med et eller andet beton-primer, som også blev penslet ud...Så jeg vil mene at de har gjort den del rigtigt, og det er sådan set også hårdt nok. (har lige haft en 400kgs paller kørt over med palleløfter).
    Problemet er bare at jeg ikke er helt tryg ved den "porøse" overflade.

Jeg optaget en video i morgen, for det er nok svært for mig at forklare på den rigtige måde...

• #15   27. sep 2013 Du har nu forklaret det fint nok til at jeg forstod det...
    Selvom det kan klare vægten af det du har kørt over så kan det stadig være for svagt.. du må ikke kunne kradse i det.. hvis du hælder vand på suger betonen det så eller løber det af? Hvis betonen suger det så har blandingen været for tør og måske for lidt cement i..

• #16   27. sep 2013 OK. Fint nok.

Men så er jeg sgu bange for at det ER for svagt, for kan alt for let kradse i det.
    Prøver lige det med at hælde vand på i morgen, og melder derefter tilbage. Tak for din hjælp indtil videre...

• #17   27. sep 2013 Det var så lidt..
    Endelig meld tilbage med hvad du finder ud af..

• #18   28. sep 2013 Det er så enkelt. Forkert blanding

Vi støber 2 gange om ugen og dagen efter, så kan vi køre med bil og nej det smuldre ikke.

Den beton er lavet forkert og vil tage langt tid om at blive gennem hærdet

Af med det og på med noget nyt.
    Så enkelt er det.

Det virker ikke til at der er nok vand og beton i. Det binder ikke til hinanden ordentligt.

• #19   28. sep 2013 Tommy>>
    Er helt enig..

• #20   28. sep 2013 jeg tror der er for lidt cement,for gammel cement eller ikke nok fik du taget nogle billeder

• #21   28. sep 2013 pas på at de ikke lapper på det og du så vil få et problem senere hvor tyk er det på det tyndeste sted

• #22   28. sep 2013 Hej igen, hjælpsomme folk.

Jeg kan desværre først få taget billeder/video, i morgen formiddag...Så håber at i kan væbne jer med tålmodighed...

• #24   29. sep 2013 det er manglende cement elle for gammel cement
    mit gæt at deres svar vil være at det ikke er hærdet færdigt
    dit svar vil være at de får deres betaling om 30 dage når det er hærdet færdigt
    og hvis det ikke er iorden om 30 dage så er det en ommer
    og det bliver ikke bedre vil mit gæt være

• #25   29. sep 2013 og en trøst for dem det bliver nemt at hugge op igen smiley

• #26   29. sep 2013 Dan: OK. Så må jeg sige at de skal lave det om.
    Jeg tror ikke at de løber fra ansvaret, vil bare gerne være sikker på hvad problemet er, inden jeg tager kontakt til dem...

Men skal det HELE hugges op, eller er det kun det øverste lag?

• #27   29. sep 2013 Det ser ud som om der har været nok vand i eller de har stænket vand på da de pudsede det.. men det er nlsten helt sikkert det er cementen den er gal med.. nu er det kun med foden du gør det, men med en skruetrækker eller en kniv vil du jo kunne lave store huller.. det duer ikke..
    Det skal laves om.. prøv at spørg hvilket forhold de har blandet grus/cement.. jeg ville mene det skulle være 3grus til 1 cement men det ligner for lidt cement eller gammel/afbrændt cement.. når det ligger i et stykke tid begynder der at komme hårde klumper i og det er fordi det begynder at hærde pga fugt i luften
    . Og når først det er der så har cementen ingen styrke mere.. det burde være knaldhprdt nu npr der er gået nogle dage.. selvom cement er 28 dage om at hærde så bliver det hårdt 1-2 dage efter..

• #28   29. sep 2013 Kong G: OK. Jeg siger mange tak for hjælpen, og tager fat i dem i morgen.
    Det må næsten være manglende cement, for de har ihvertfald ikke hældt mere vand på efterfølgende...

• #30   1. okt 2013 Er der noget nyt i sagen??

• #31   2. okt 2013 Enig med Kong Gulerod smiley

Noget nyt??

• #32   2. okt 2013 Hej Drengene....
    De kommer forbi på fredag og ser på det, så melder tilbage derefter....

• #33   11. okt 2013 Hvad blev det så til??

• #34   12. okt 2013 Nå, har lige været lidt væk fra tastaturet, så skylder en update, til jer hjælpsomme BGz...

De var forbi og kunne godt se at den var gal. Dog mente de umiddelbart ikke at der var blandet for lidt beton i, men at der var blevet brugt en forkert grus-blanding, eller noget...Hvad ved jeg?!
    Hvor om alt er, kommer de på mandag og hakker det hele op, hvorefter de støber på ny...De skal også lave min anden indgang, så jeg håber at alt nu bliver som det skal.

Jeg skal nok følge op med en update...

• #35   12. okt 2013 Fedt at de ik bare prøvede at tørre den af med en eller anden Undskyldning..
    Jeg vil se frem til endnu en update..

• #36   14. okt 2013 Det var godt de kom og rettede på det uden de store problemer smiley

Forkert grus type?? Når men nok om det *GG*

Hovedsagen er de får sig en ny omgang støbe mix hvis de skal lave det selv smiley

Gad vide om de bruger en tvangsblander?? Griner. Det er også det nemmeste, men de er ikke lavet til så store sten.

Unikon med garanti på beton OG ens beton, med samme styrke smiley

• #37   14. okt 2013 ja forkert grus tybe det er su den bedste jeg har hørt
    nej for gammelt cement eller forkert mærke
    bed dem om at bruge portland rapid det virker
    i

• #38   14. okt 2013 og hvis de køber en frisk sæk så kan de sku hænge portland op på den hvis det ikke virker
    men det gør det smiley

• #39   14. okt 2013 Vi fik faktisk aalborg portland til at erstatte et terrazzogulv pga dårlig hvid cement så gulvet havde fejl i farven og styrken.. de var ik glade for det men de gjorde det..

• #40   14. okt 2013 jeg har aldrig haft problemer med portland men har haft det med andre firmaer derfor altid portland

• #41   16. okt 2013 Vi har haft problemer med den hvide cement siden de fik renoveret/lavet om i deres produktion af hvid cement, de siger der ingen forskel er i deres produkt, men det er sjovt nok efter de har ændet deres maskiner at vi fik problemer.. problemet er at den hvide ikke er helt hvid mere.. og det kan især ses npr jeg laver en rep på et hvidt terrazzogulv..

• #42   16. okt 2013 Nå, de kunne ikke nå at støbe i mandags, så det er rykket til i morgen.
    Dog er det hele blevet banket op, så det er da på rette vej...

Skal jeg lægge mærke til hvilket mærke cement de bruger, eller er det lige meget?

• #43   16. okt 2013 det skulle alså ik ha noget at sige har selv flere gange brugt de billige fra jem og fix til små ting og det blicer alså fin stiv/tør hvis det bruges rigtig hehe smiley

• #44   16. okt 2013 Det er garanteret aalborg portland de bruger... men bare det at de skal lave det om så er de nok lidt mere opmærksomme på at det bliver gjort rigtigt.. der er nok også en der har fået en skideballe..

• #45   17. okt 2013 jeg har selv haft og set problemer med andre mærker og den 5kr man kan spare så gider jeg ikke løbe chancen så bruger altid ålborg portland

men det er jo deres problem hvad de bruger medmindre du får problemet efter du har betalt men det virker som om at de har lært lektien og er et firma der er deres ansvar bevidst men derfor kan du jo godt lige tjekke hvad mærke de bruger

Kommentér på:
Ny-støbt beton "smuldrer".

Annonce