738 visninger
|
Oprettet:
Musik der udfordrer enhederne... {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger, hvad er der af musik der udfordrer ens enheder? Skal have indstillet mit lydkort i computeren, og til det vil jeg gerne bruge noget lækker lyd, så jeg får det fulde ud af mine enheder...
Kom frisk med bud...
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 42
Har brændt et par højttalere af med den sang
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 134
eller tænker du seriøs "hifi-musik" med diverse instrumenter?
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.031
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
tjek det her
http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/5832-corrado_g60_karmann
mar 2006
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Flac, wave osv.
feb 2010
Hvor kan jeg finde FLAC filer henne?
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
infected mushrooms - elation station
toto - i will remember ( har fed stereo effekt)
Madonna - the power of goodbye
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Musik der "udfordrer" dine enheder/setup er ikke nødvendigvis godt at indstille til (snarere tværtimod). Ganske enkelt fordi at der er for mange variationer og for stor dynamik, og man dermed ikke har noget "fast" at forholde sig til, når man indstiller.
Jeg ville til hver en til vælge noget mere "konstant" at indstille til, da man dermed et "permanent" lydbillede, som man kan tune efter.
Musik der udfordrer er rigtig godt til at høre hvor godt et setup er, ikke til at indstille efter....
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Hvis lyden ikke lyder godt med alle indstillinger på neutralt så er det min mening at der er valgt forkert hifi grej.
Kører mit lyd ud uden indstillinger via hdmi og burde sådan set for længst have købt en ordenlig dac i stedet for at bruge den i min H/K forstærker men ellers så er lyden som den skal være på neutralt.
feb 2010
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 559
Lorde - Royals
http://www.youtube.com/watch?v=P_WyB1Yunqw
Og til at indstille mellemtonerne og diskanter kan denne andbefales
http://www.youtube.com/watch?v=s17XDrKuqc4
apr 2004
Man kan ALDRIG indstille sig til en lyd, som musikkeren havde tiltænkt den, da det udelukkende er et spørgsmå om dennes reference, og udstyr.
Så det er to vidt forskellige ting du refererer til...
At indstille sit system er et spørgsmål om at få det optimale ud af det system man allerede har, og opnå det bedst mulige samspil mellem enheder og komponenter!
Man indstiller ikke få at "få en anden lyd", da denne sådan set er mere eller mindre fastlagt via valg af enheder/komponenter....Indstillingen er blot væsentlig for at disse har de bedste forhold, når de "arbejder sammen".
Derfor er Youtube-musik i sig selv ikke forkert at indstille efter, da det fint giver en mulighed for at "følge med" i hvordan samspillet ændrer sig.
Til test af "hvor godt det lyder", så nej, men det er også 2 helt forskellige ting!
apr 2004
Enig. Jeg ved ærligt talt heller ikke hvor meget man overhovedet kan indstille i den sammenhæng...Har ikke prøvet det pågældende kort, og jeg er selv en DAC'er, så jeg har slet ikke mulighed for at ændre noget i den forbindelse.
Musik der udfordrer enhederne...