1.585 visninger
|
Oprettet:
Et par spørgsmål om BilGalleri... {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg vil meget gerne tale med nogen som har brugt BG i lang tid for at høre:
- hvad er blevet bedre de seneste par år?
- Hvad er blevet dårligere? Noget du savner?
- Bruger du BG anderledes end tidligere?
- Hvis du kun må nævne én ting, hvad skal vi så udvikle som det næste?
Hvis du vil hjælpe os, må du meget gerne smide dit mobilnummer til mig i en PM.
Pft
Kenneth A - BilGalleri
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
nov 2010
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 104
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Af andre negative ting, så er der alle reklamerne, og måden de bliver påtvunget en, kan sagtens leve med et par rundt omkring, men de store videoer, og skrige banner, de er satme no go!
Positivt er der ikke meget at sige, eller det skulle være muligheden for billeder i forum, og større billeder i gallerierne, hvilket begge kræver et for dyrt VIP abb..
sep 2004
Følger: 58 Følgere: 67 Biler: 17 Emner: 143 Svar: 1.527
Og hvis der skal være brugerbetaling så gør det for "køberen" i stedet for "sælgeren", så kommer det seriøse del af bg nok også tilbage igen.....
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
Det kræver selvfølgelig også, at folk kan finde ud af at bruge det, men for folk der kan vil det helt sikkert føre til de får solgt deres ting hurtigere.
nov 2010
nov 2010
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 37 Svar: 303
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Jeg syntes at det "nye" layout er fint, det er nemt at finde rundt på siden, jeg har så ad-block installeret til at fjerne reklamer, da jeg ikke gider at se på dem. VIP brugere burde reelt set også være fritaget for at se på reklamerne.
Kunne man lave en bedre vejledning i oprettelse af forum emner? Folk forstår ikke, uanset hvor længe de har været brugere, at forum ikke er til køb og salg...
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 304
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 139
Folk skriver stadig bare HJÆÆÆÆÆLP
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
leder jeg efter en E60´er viser den alt muligt crap og biler hvor der eks.stå i teksten Byttes til E60.
savner DBA´s multi søgnings funktion.
hvor du kan vælge flere mærker og flere modeller på samme tid.
der mangler ordenlige oprettelser.
folk kan jo ikke selv gøre det ordenligt.
så nå du opretter bilen så skal visse felter udfyldes.
pris i kr. ikke det der 1234 pris eller BYD BYD BYD! men en reel pris man kan forholde sig til.
det mega træls at sku byde 25.000kr på en anonce (det bilen faktisk er værd og hvad tilsvarene stå til) og så bliver svinet for useriøsitet og den minimum skal kosyte 45.000. en minimums pris ville være en god ide.
doubelt gængere. mega træls man ser på 4 anoncer og opdager det er samme bil bare med forskelligt forbillede...
samtidig ville en u/a markedet, reservedelsbil markedet og en søgefungtion på udstyr hjælpe meget. (kan tages fra bilbasen.)
der ud over er *Reklamerne pisse irriterende. jeg nægter at betale VIP nå jeg skal glo på reklamer.
på forsiden ville en Træf kalender være god og en efterlyst/stjålende biler være godt så man kan se de forskellige biler der er stjålet rundt omkring. (evt slet dem efter 30dage hvis ikke de bliver fornyet.)
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Synes det er ærgeligt man ikke kan søge på dele af ord. Ikke alle staver lige godt herinde jo.
Og hvad med i hev fat i mange af jeres hjælpe-admins og forklarede dem at regler er regler og hjemmelavede og misfortolkede regler ikke burde findes. Og så måske bede dem være lidt mere aktive !
jul 2003
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 10 Emner: 27 Svar: 457
Stadig elendig søgefunktion i markedet...
Langsomme serverer og til tider meget langsomme så billeder får timeout og ikke bliver vist...
Ellers er sitet nu fint...
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
Fjern statusbeskeder, det er intet værd og bruges til annoncering.
Giv større "straffe" for at benytte status og forum til annoncer, os der betaler for annoncer, bliver pænt irriterede over dem der bruger dem til det.
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 32 Svar: 262
Bruger det hver dag, det eneste minus er at markedet er lidt rodet at søge i .. Kunne godt bruge den søgefunktion som Bilbasen.dk har på deres annoncer
okt 2010
pop up er især irriterende. og dem der taler uhha jeg kan blive tosset.
og så mangler der en syntes ikke om knap.
og nej i få ikke lov at bage cookies.
nov 2010
jan 2010
Følger: 46 Følgere: 1086 Biler: 18 Emner: 90 Svar: 814
Bruger bilgalleri aktivt hver dag. Og har haft bruger i noget tid efterhånden
Mvh. Kevin
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg kan godt lide at der er kommet numre på indlæg, således at man kan referere til disse.
Jeg må indrømme jeg har brugt bilgalleri.dk mere end jeg gør nu, men det er efterhånden også mest forum jeg bruger, men det er nu rart nok at man kan se på lidt biler en gang i mellem i den forbindelse.
Jeg kunne godt savne at der var et bedre filter også i søgning i galleriet, det er sikkert den samme funktion som andre forespørger i markedet, men hvis bare man kunne søge efter bilens farve samtidig med bilens alder og andre oplysninger der er ret nemme at definere for de forskellige biler.
På forsiden bruger jeg stort set ikke andet end de øverste 880 pixel, mens den midterste del også er stort set ubrugt, så forsiden er stort set begrænset til 2x280pixel, med en højde på 880 pixel.
Reklamerne er basalt set irriterende, der er alt for mange, og dem med lyd gør siden ulidelig. Men hvis man ser bort fra det, som også er på alle andre sider, så er "klumpen" af "aktuelle tilbud" også meget forstyrrende, da det virker som om det er det samme der er konstant, det vil sige ingen udskiftning, og kan forveksles med markedet.
Det sker en sjælden gang at jeg klikker på udvalgt indhold, men det hører til undtagelserne.
Det nye design fik en hård medfart, og jeg forstår det godt, det gled alt for meget ind i hinanden, så der ikke rigtig var nogle grænser, det er der dog i store træk rettet op på. Der er dog stadig elementer fra det nye design, som man ser på fx. fugle.bazoom.dk som kunne blive interessante, nogle knapper og placeringer virker gode/intuitive, men her er Bilgalleri.dk igen et kritisk publikum, så det skal tages skridt for skridt.
Betaling for VIP bliver umiddelbart ikke en mulighed for mig, slet ikke så længe det skal foregå over mobilen. Så fravælger jeg hellere funktionerne, selvom de er tilgængelige andre steder, hvor der enten ikke er en VIP eller VIP er gratis.
Og så de korte svar:
- hvad er blevet bedre de seneste par år?
- Flere nye funktioner, som fx at man kan se hele listen over tidligere notifikationer, frem for at de forsvinder når man klikker på dem.
- Gå til ulæste/sidste er en god funktion.
- Synes godt om (burde nok nærmere være "jeg er enig i").
- Numre på indlæg.
- Siden virker lidt hurtigere, og bedre på mobilen.
- Se alle billeder på en side, er en god funktion når man er på mobilen, hvor funktionen til at bladre er knap så god.
- Hvad er blevet dårligere? Noget du savner?
- Selvom den er negativt ladet, så kunne en "jeg er ikke enig i" knap godt være en god ide.
- Der er lige rigeligt med reklamer.
- VIP funktionen må i meget gerne droppe helt.
- Enten skal markedet have et løft, ellers må i gerne droppe det. I stedet for VIP, så lad folk betale for den enkelte annonce, så undgår i også at annoncere oprettes flere gange, samt man får lov at betale for en reel ydelse.
- Bruger du BG anderledes end tidligere?
- Ja, jeg føler jeg har brugt det mindre end jeg har gjort tidligere, men jeg ser så heller ikke så meget på gallerier og album længere. Og kommenterer derfor heller ikke på biler så ofte.
- Jeg stemmer ikke så tit på biler der venter på at komme ind.
- Jeg ser stort set ikke udfordringer længere.
- Hvis du kun må nævne én ting, hvad skal vi så udvikle som det næste?
- Søge funktion der er mere specifik, og gerne på gallerier og album. Husk at man kan bruge wildcards i databasen, for at søge på dele af et ord, det ville gøre søgeresultaterne bedre.
Eksempel: Jeg vil gerne finde alle Polo 1,6 fra 1996-1997 i sort og med fem døre. Som er oprettet siden 2006? Det tager lang tid, for der er mange man skal igennem.
nov 2010
Tusind tak!
Flere nævner annoncer med lyd. Hvis der menes annoncer der afspiller lyd automatisk, så er det bestemt ikke med vilje hvis det slipper igennem. Det er dårlig stil og det strammer vi op på!
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Selvom man har klikket OK på både mobil og computer kommer den sq igen!!!
Det er dårlig stil.
Bruger Chrome Version 31.0.1650.48 m på computeren
nov 2010
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
jul 2003
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 10 Emner: 27 Svar: 457
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Jeg savner lidt nogle admins der rent faktisk deltager i debatten, og som man derfor "kan sætte ansigt på"...Jeg kan godt lide det faktum at folk der "står bag" en side, rent faktisk også har en faglig interesse i det, den omhandler.
BG lyser i forvejen langt væk af pengemaskine, og for mig virker både ejere og admins fuldstændig ligeglade med indholdet, så længe der blot genereres klik nok, til at der kan sælges reklamer...Noget der desværre i høj grad underbygges af de talrige forsøg på at oprette "Galleri'er" om ALT.
Hvorfor ikke gøre noget for alle de brugere der er på siden? Lave nogle initiativer der rent faktisk gjorde at man kunne se at der er andet end en ren reklame-side bag?
Hvad med at alliere sig med en fotograf, der ved bilshows kunne komme ind som én af de første (VIP), og tage en masse billeder der kunne blive lagt op i en sektion for dette? Alle snakker om bilshows, når de finder sted, og alle vil gerne se billeder derfra. Desværre bliver det altid en hjemmefotograf med en Iphone der er den første til at smide billeder op, og med det følger de næste mange lignende albums, på samme niveau.
Jeg ville være VILD med en sektion, der rent faktisk varetog "Galleri"-delen herinde, men på en professionel måde.
På samme måde synes jeg virkelig at "Fotoalbum"-sektionen trænger til en finpudsning. Idéen er super god, og jeg er selv flittig bruger af den, men desværre drukner den i alt for mange useriøse albums og projekter der aldrig bliver til noget.
De 10% albums der sådan set er rigtig spændende og inspirerende drukner efter kun kort tid, og bliver derefter aldrig fundet igen, grundet de mange ligegydige oprettelser. Det er en skam og gør at flere helt undlader at bruge funktionen.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig:
1. Admins der rydder op i "midlertidige" albums, og får slettet "projekter" der har stået stille i 2 år/whatsoever.
2. Et rating-system, med mulighed for at give karakter/thumbs up i et album, så man kan hurtigt kan finde de mest interessante indenfor en given kategori.
En overskuelig oversigt over mest populære albums i de forskellige kategorier.
3. Evt en guide-sektion som man kræver at der er X-antal brugere der har godkendt den, før den bliver en "guide"! Pt er de jo fuldstændig ubrugelige, de fleste.
Hvad med at lave en "værktøj/tool" sektion (evt bare med links), så man rent faktisk kunne bruge siden, konstruktivt...Eks:
"Hvilke dæk/fælge passer på min bil"
"Hvilken størrelse højttalere passer til min bil"
"Hvem ejer bilen (søg på reg.nr)"
"Hvad koster min bil i forsikring/afgift"
En anden ting kunne også være nogle "Industri-nyheder", altså ligesom man kender det fra mange andre sider, hvor der bliver oprettet nogle "nyheder" indenfor det pågældende felt?!
GENERELT....Jeg savner bare at der kommer lidt mere fra "baglandet" i stedet for at det hele skal være op til brugerne..
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.363
Kan være jeg kommer med feedback (endnu en gang) på et tidspunkt, men har ikke tid til alt den tekst nu
okt 2010
enig med essal. følger selv hans album´s da de altid er super gode og godt beskrevede. men folk opretter 3billeder og så bliver projektet ikke til mere. eller også er det midlertidige der bare aldrig bilver slettet.
og som han forslå så en dæk omregner (burger selv toyota xtreme´s ) så bliver forummet ikke spammet med passer de her dæk.
evt koble adac´s dæk test ind over værd størrese man vælger så man kan se top 5 over bedste dæk i værd størrelse.
og så ville lovgivningen for dæk inder samem rubrik være en fed ide.
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.512
Nogle gange, hvis man søger på bmw e36, kommer der en Golf 3 frem, hvor han i annoncen har skrevet, at han gerne vil bytte til en e36. Bare en lille pointer! Ellers er det den side (efter youtube/børsen), jeg bruger oftest.
nov 2010
- Vi har fjernet 2/3 af pop up annoncerne og man burde stadig højest kunne få dem 1 gang per dag.
- Pop up er helt fjernet fra mobil da de åbenbart på nogle mobiltelefoner var svære at lukke
- Søgningen er tilbage på forsiden i ny udgave og vi har flyttet banneret længere ned, så man kan se mere indhold.
I næste uge tester vi desuden at lægge markedet op i det midterste felt på forsiden, så indholdet bliver mere dynamisk for brugere der er logget ind.
Jeg ved iøvrigt at mange synes det er træls når indholdet rykkes lidt rundt, men det er omvendt også svært at imødekomme ønsker om forbedringer, uden at ændre noget på sitet
Fortsæt endelig med input - Også til ændringerne, men giv det gerne lige chancen. Vi evaluerer efter en uges tid og ser om vi er nødt til at ændre det igen.
Et par spørgsmål om BilGalleri...