{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

Hvorfor..? {{forumTopicSubject}}

...skal alle kører med tågelygterne tændt? Det er ikke lovligt og det er voldsomt generende når man kører imod det - især alle dem der syntes det er åh så sejt at montere xenon i tågelygterne, så de nu har 4 lygter der blænder fordi de er justeret med en hammer.

så kære medbilister, sluk jeres tågelys, jeg garanterer at I ikke kan se forskel - og lige så vigtigt, få jeres lygter justeret.
Der kører mange rundt hvor de selv har forsøgt at skifte pærer, så den nu lyser direkte op i luften.

Kør forsigtigt derude og ha en god dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor..?
  • #1   14. nov 2013 Lav en ordentligt overskrift!

    Køre ikke selv med tågelygterne, MEN det er fuldt ud lovligt at køre rundt med i dagtimerne og i tørt vejr, så intet at brokke sig over de timer!

    Det andet vil jeg give dig ret i, folk er elendige til at sætte pære i deres biler, eller justere deres lys så det passer !!


  • #2   14. nov 2013 HELT korekt. mercedes er begynd at køre med en type, så de kun kan sidde på en måde. meget smart, men derfor skal lygterne justeres! der er ikke noget der er mere irriterende! selvom der er nogle der tror en justering holder evig!

  • #4   14. nov 2013 derfor skal man køre på værksted hvor de har et lygtemaskine alt andet er nonsens.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #5   14. nov 2013 Ok det skynder jeg mig at gøre. Tak for rådet. Vil da helst ikke genere dig nu du ikke kan lade være med at stirre ind i mine lygter.
    Er virkeligt oprigtigt ked af det. Giver en kvajebajer næste gang det sker.


  • #6   14. nov 2013 Apropos Mercedes, jeg fatter ikke hvordan de taxaer med Xenon 8000k i både nærlys,, tågelys og strips kan være lovlige. Det et næsten vanvittigt når man kører mod hvor meget det blænder. Hele min forrude er bare hvid.

  • #7   14. nov 2013 Tågelygter ? Hva er det? Ejer slet ikke sådan noget pjat. Det er max. 2 dage om året der er så tåget at man får brug for dem alligevel...

    Dog kan jeg ikke sige mig fri for at blænde folk til tider, selvom lýgterne er justeret korrekt gerne lidt lavere end normalt så kan jeg alligevel godt blænde lidt når man har en komplet motor i bagagerummet og støddæmperne har kørt 373.000km smiley


  • #8   14. nov 2013 Det er da misforstået af dig. Paragraf 33a siger at man må benytte tågelygter eller andet kørelys, som erstatning af nærlys - udennfor lygtetændingstid. Altså efter solen står op og før den går ned. At der så er nogle der bruger både nærlys og tågelygter er en anden sag. Og ulovligt xenon er også noget andet.

  • #9   14. nov 2013 Caddy Daddy hvad for noget? Det er da netop lovligt at ha positionslyst tændt sammen med tågelygter.

    Så det du siger er jo ikke korrekt. Det er ikke lovligt at have nærlys og tågelygterne tændt samtidigt i dagtimerne.


  • #10   14. nov 2013 det er 100% lovligt at køre med tåglygterne tændt i dagtimerne så længe at der kun er positions lys tændt i de alm lygter.
    noget andet er jo så der mange tosser der aldrig stiller lygter og sætter xenon i som ikk står rigtigt.


  • #12   14. nov 2013 Mange nyere biler (specielt vw, min mor har en polo som kører med tågelys som standard kørelys) er kodet til at bruge tågelyset som kørelys.



  • #13   14. nov 2013 Christoffer P >> Er du sikker på det ikke er kørelys, og ikke tågelys?
    Min Polo har kørelyslygter i samme lygtehus som tågelygten, men det er en 20W pære der sidder ved siden af selve tågelygtepæren.


  • #14   14. nov 2013 Brian D - Det har du ret i, det glemte jeg lige. Min mors polo har faktisk ikke tågelygter (det er bare en reflektor uden nogen pære). Den har kun det der kunne ligne tågelys men det er jo som du nævner bare kørelyslygter.

  • #15   14. nov 2013 Selvfølgelig er det røv irriterende når lygter generelt er fejljusteret, når det så er sagt, så skriver du at man ikke kan se forskel om man kører med tågelys,

    Kan da ikke være mere forkert end det er skrevet, nu er jeg en gammel ræv på 51 år og har kørt på landevejen som sælger i 30 år og med over 100.000 km om året så er det vel omkring 3 mill km.

    Når du kører om aftenen , med korrekt indstillede tågelygter, så får du den spredning af din lyskegle, som nærlys/ langlys ikke giver, det vil sige at chancerne for at undgå påkørsel af dyr, er enormt stører, end uden tågelygter tændt .

    Hvis det så sammen tidig er mørkt og regn, ja så opdager du også gående / joggere og cyklister meget tidligere på de små landeveje og lign, så jeg kører altid med tågelyset tændt når jeg kører uden for bygrænsen.
    Nok en af grundende til at jeg er sluppet igennem så mange km , uden at have lavet skader, lige bortset fra et dyr i ny og næ, men uden tågelygter, ville det med sikkerhed have været meget værre .


  • #16   14. nov 2013 jeg har også kun gode erfaringer med at køre med tågelys tændt om natten. da man kan se meget mere da man får en større spredning af lyset men det lyser dog ikk så langt. men man kommer til at få et meget bedre syn vis der skulle komme et dyr eller stå noget ude i vejkanten.

  • #18   14. nov 2013 vis lygterne er indstillet ordenligt vil tågelyset ikk blænde. så det fordi du sidder og stirre direkte ind i det vis modkørende har det tændt.

  • #19   14. nov 2013 Umiddelbart generer tågelygter mig ikke, men eftermonteret xenon er oftest voldsomt irriterende og blænder helt vildt.
    Men det er nu meget sjældent jeg har mine tågelygter tændt foran.


  • #20   14. nov 2013 syntes mere tågelygten bagpå de fleste biler som nogen folk ikk fatter at slukke er voldsomt irreterende og den har ligeså skarpt lys som bremselyset

  • #21   14. nov 2013 Haha, men nu når vi er ved emnet, tågelygter BAGVED! Nøørj de er irriterende smiley Specielt når folk tænder dem, ligeså snart der er lidt støvregn. Dem er man jo også tvunget til at kigge ind i, hvis man kører bag en person der har dem tændt -_-

  • #22   14. nov 2013 Hehe, lige præcis Mathias smiley You got here first I guess

  • #23   14. nov 2013 ja og på nogen biler ligner det meget bremse lys så nogen gange kan man godt tro folk køre og bremser når det tændt.
    men ja der mange der tænder bare det er lidt grå-vejr og så der de kæmpe mongol tosser der bruger det som ekstra baglys vis der sprunget en pære i det alm og de er for dovne til at skifte den.


  • #24   14. nov 2013 Sebastian ///M men dem bag ved er gode at ha, når der er en klovn der ligger helt op i røven på en. Så skal han jo få bremset hvis de lige bliver tændt hurtigt.

  • #25   14. nov 2013 selv om du køre med god afstand til foran kørende med bagtågelyset tændt er det stadig vold blændene at glo på

  • #26   14. nov 2013 Pandekager mums

    Der kan jeg kun give dig ret. Jeg bruger dem også nogle gange selv til det smiley Men så er der alle dem som bruger dem i almindeligt dansk vejr (regnvejr), og glemmer at slukke dem.


  • #27   14. nov 2013 Caddy...
    Hvis alle tågelygter generer dig, så er det nok på tide at indse at det nok er en fejl 40. Altså fra rattet og opefter i din Vw container


  • #28   14. nov 2013 min stå på det i dagtimerne. der ser sku lidt bedre ud. og så få jeg brugt de pærere i tåglygterne og aflastet nærlyset. smiley


  • #29   14. nov 2013 Syntes bestemt også de skide tågelygter blænder, men dog kun når der er mørkt.

    kvittere altid med det lange lys, hvis der er en tumpe som bruger det i klart vejr, efter mørkets frembrud.


  • #30   14. nov 2013 Jeg kører med tågelygter og positionslys i dagtimerne på bmw´en...

    ok, lad os så se hvor mange livstrudsler jeg nu får :=)


  • #31   14. nov 2013 Det blænder sgu da ikke i dagtimerne?
    så er det ihvertfald, fordi de er totalt håbløst indstillede.


  • #32   14. nov 2013 Gå nu op i det, Av av det blænder. Hvis der ikke skal mere til, så stop med at køre bil.

  • #33   14. nov 2013 Det var satme godt nok i en tidlig alder at sinken , øøøøø skinken er blevet medlem af ( de sure gamle mænd)
    Syntes det er ret fedt når nogle tumper sætter det lange lys på , så snart de ser en bil med tågelyset tændt, så får du lige en stråle fra det lange lys i mine bi xenon lygter, så får de sgu lige pludselig travlt med at få blændet ned igen, så kan de lære det, jeg kører med korrekt indstillede tågelys, af sikkerheds mæssige årsager, når jeg færdes på de små snoede landeveje,


  • #35   15. nov 2013 Tror ikke alle de xenon på Mercedes er org. smiley

  • #36   16. nov 2013 At diskutere brugen af tåbeforlygter er som at diskutere religion.
    Det kommer der aldrig noget brugbart ud af ...

    Jeg kan dog ikke forstå en mand som Dannie M, som siger at det er en fordel at køre med tåbelygterne tændt i lygtetændingstiden.
    Det er korrekt at der er en stor spredning på lyset, men rækkevidden er også væsenligt forringet i forhold til nærlyset. Derved bliver nærområdet foran bilen overbelyst, hvilket gør det væsenligt sværere at se ud over denne store lysmængde. Altså langt frem.
    Hvis det er i tåbelygternes lyskegle I opdager dyr og lignende i vejkanten, er I så tæt på at I ikke kan nå at undvige, såfremt det har retning mod jer / tværs over kørebanen.

    Derudover VIL tåbeforlygter være generende i lygtetændingstiden, da lyskeglen ikke er asymmetrisk.
    Nogen generer mere end andre, det er korrekt.

    Personligt ved jeg ikke noget værre end at møde en modkørende med nærlys og tåbeforlygter tændt, i lygtetændingstiden, på en ny, regnvåd asfalt!


  • #37   16. nov 2013 Men nu var det også bare for at fastslå, at positions lys + tåge lygter er fuldt ud lovligt uden for lygtetændingsperioden

  • #38   16. nov 2013 Også pissefedt med de idioter der åbenbart har haft en ødelagt pære og bare skiftet DEN ENE, så de kører med en 45 watt og en 6.000.000 watt i den anden... Det er irriterende!

    Og når I så holder stille et sted, eksempelvis i rabatten, rasteplads ud til vejen eller andet steds (især når bilen er tændt), så sæt den for helvede da på POSITIONSlys i stedet for at holde med KØRElys.
    POSITION = stille og KØRE = *trommehvirvel* Ja, for helvede, du gættede rigtigt, når du KØRER!

    En tredje ting, nu hvor jeg alligevel har et raserianfald, så jeres kære blinklys *suk*

    De går IKKE i stykker af, at I bruger dem lidt. Og der er INGEN grund til at bruge dem, når først I HAR skiftet vognbane - altså når I kører over i en svingbane for at komme fx. til venstre. Brug det til at signalere ANDRE kørende om, hvad I har tænkt jer at gøre med jeres jernbunke på 800 kg - 1,5 tons!

    Giver slet ingen mening, at I drejer i en svingbane for at komme til højre/venstre og så først DEREFTER blinker af?!?!?! WTF!? Er hjernen fuldstændig frakoblet?!

    Og morgentrafikken?! Hvorfor holder I stille alle mulige steder? Leder I efter parkeringspladser ude på landevejen?!


    puuh ha.. Nu er jeg vist færdig, med de ting der lige var værst smiley


  • #40   16. nov 2013 Reaktionstiden for en uventet hændelse er omkring 2,5 sek. (ifølge undersøgelser).
    Ved 80 km/t når din bil i den peiode at flytte sig 55,5 m.
    lyset fra korrekt indstillede tågelygter rækker 25 m til 40 m.

    Så hvis du først opdager og reagerer på noget når det kommer ind i tågelysets lyskegle, så når du lige at se hvad du rammer før du begynder at dreje eller bremse!
    Skræmmende 'ik?

    Og det er netop et af problemerne. Når du tænder tågelyset, i lygtetændingstiden, risikerer du at flytte fokus til det område tågelygterne oplyser. Og så ser du ikke langt nok frem til at være opmærksom i traffiken!


    Andre fakta.
    - Nej, lyskeglen fra tågelys er ikke asymetriske. De er symetriske, altså ikke højere lyskegle mod højre side som nærlyset har.
    - De er skærmet så de har samme fald (1%) som nærlyset.


  • #41   16. nov 2013 Dannie M, bare fordi dine lygter er justeret korrekt giver det dig ikke lov til at have dem tændt i den periode det ikke er lovligt - men du er selvf så sej at de bare får med det lange lys af dine bi-xenon, for så kan de jo lære det når de prøver at gøre dig opmærksom på at du faktisk nok blænder de modkørerende - men reglerne gælder jo ikke for dig - og dit bi-xenon. klaphat.

  • #42   16. nov 2013 Dannie jeg er bestemt ikke hverken gammel eller sur.
    Vil ganske enkelt bare ikke blændes af sådan en som dig, som tror han er en helvedes Karl i hans thansen kneppede Audi, med tågelygterne tændt om aftenen.:)
    Lad mig sige det sådan her, det kan godt være du siger det er for sikkerhed, men vi ved allesammen godt at det er fordi du vil køre rundt og spille smart.


  • #43   16. nov 2013 Jeg bruger ofte mine tågelygter som supplerende lys om aftenen, men jeg husker altid at slukke for dem når der kommer modkørende, ligesåvel som jeg blænder ned for mit fjernlys. Det kan jo ikke være så svært med logisk tankegang i trafikken.

  • #44   16. nov 2013 Så blev dannie sørme stille smiley

  • #45   17. nov 2013 Skinke.
    Nej , men jeg har andet at lave end sidde her og 24-7 , har et liv uden for BG.

    Og uden jeg behøver at blive personlig, om hvad du kører rundt i , så bekræfter det mig kun i at der nok er noget galt med dine øjne, når du ikke en gang kan se at der ikke kan monteres tågelygter på min T.hansen Audi. ;0(
    Men har det på mine 3 andre T. Hansen biler.... ;0)


  • #46   17. nov 2013 Onkel Per.
    De undersøgelser du referer til, henleder vist til en undersøgelse for ældresagen, har lige chekket op på nogle Tyske og Svenske undersøgelser.
    Og ved forventet hændelse er vi på mellem 0.9 og 1,5 sek og for uventet hændelser mellem 1.3 og 2 sek og der er ingen belæg for forskel på dagslys og mørke.

    Når jeg kører i trafikken, så er jeg på Forventet hændelser mode.
    Ellers havde jeg nok heller ikke klaret at tilbagelægge så mange km. Uden at forsage ulykker, har trods alt tilbagelagt, hvad der svarer til ca. 70 gange rundt om jorden....

    Men når jeg kører på de små veje der hvor jeg bor, kører jeg som skrevet med tågelys.
    Og jo jeg ser noget tidligere Vildt og andre dyr , det vil sige deres øjen refleks.

    Så har jeg normalt vis , tid til at reagere på den ene eller anden måde.

    Nok også fordi , man er så fokuseret på dyr, da der er så mange af dem....


  • #47   17. nov 2013 Anders, hvem der er en klaphat, vil jeg lade stå i det uvisse.
    Men når nogle såkaldte frelste bilister, kan afgøre om en modkørende bils tågelygter blænder 5-600 meter før bilerne passerer hinanden , så er det nok nærmere en lille Jens betjent der sidder bag rattet.
    Citerer. Fordi dine lygter er korrekt justeret , giver det dig ikke ret til at have dem tændt..... Nej , men det giver dig ret til at bryde færdselsloven, ved at tænde dit fjernlys , så kan du helt sikkert blænde den "idiot" , der bryder loven og kører med tågelyset tændt. Flot.


  • #48   17. nov 2013 Tågelygterne blænder jo ikke hvis de er justeret nogenlunde rigtigt og der ikke er en skovl der har monteret xenon i. Synes faktisk mange af de forpulede taxaer er værre og mange af de nye minebiler synes jeg også ofte blænder. Om det så er pga vægten fra en jakke smidt på bagsædet ved jeg ikke

  • #49   17. nov 2013 Dannie m:
    Jeg kører i en Ford Fiesta st150,
    Så du kan da altid komme med en Ford joke hvis du lyster smiley
    Mvh Skinkelynet


  • #50   17. nov 2013 smiley

  • #51   17. nov 2013 Jeg tror nu at langt de fleste har tågelygterne korrekt indstillet.
    Og problemet med at lyset blænder nok nærmere skyldes den samlede lysmængde (nærlys + tågelys).
    Da det jo ca, er det dobbelte af hvad man vil møde hvis den modkørende overholdt reglerne og nøjedes med at bruge nærlys!





    Men det er vel for meget forlangt at føreren i den modkørende bil skulle kunne finde ud af at bruge/kombinerer udstyret i det køretøj han/hun har sat sig for at benytte!


  • #52   17. nov 2013 Dannie M.
    Så bruger vi da dine tal i stedet.

    Med et gennemsnit tid på 1,2 sek (0,9 - 1,5). Håber det er en ok værdi
    Flytter bilen sig 26,6 m ved 80 km/t
    Dine tågelygter i 25 cm højde ser så 25 m frem

    Og det er stadig kun reaktionstiden vi her regner på!
    Du skal nu først til at dreje/undvige/bremse.


    "Og jo jeg ser noget tidligere Vildt og andre dyr , det vil sige deres øjen refleks."
    Viser jo tydeligt at det skyldes nær/fjernlyset som du jo også har tændt, og ikke tågelyset!

    Så tågelygterne er bare en falsk sikkerhed der kan flytte fokus.
    I dit tilfælde lader det heldigvis ikke til at være sådan.
    Men det lade desværre ikke til at være gældende for alle. (og når man laver regler, bliver man jo nødt til at lave noget der gælde/dække os alle).



    PS. du få da ellers kørt en del! I gennemsnit omkring 300 km hver eneste arbejdsdag siden du fyldte 18! Men hver sin fornøjelse smiley


  • #53   17. nov 2013 Jeg vil da ærligt indrømme, at jeg kører med tågelys når jeg kører i skovområder e.lign.
    Her hvor jeg bor er det næsten ikke andet end skov og der er det decideret dumt, at køre med med fjernlys og der giver tågelyset altså en bedre spredning i begge sider af vejkanten..


  • #55   17. nov 2013 Onkel Per.
    Ja, det bliver til en del km. Når man har hele DK. Som sin arbejdsplads, men ville ikke bytte for noget andet, for mig er livet som sælger, en livsstil og har altid været det.
    Nu er jeg også 3 generation på landevejen, men tvivler på min datter følger i mine fodspor....


  • #56   17. nov 2013 fordi det et lovligt og køre med positions lys og tågelygter som køre lys,

    SÅ DERFOR !


  • #57   17. nov 2013 Dannie M - hvem var det der pralede med at blænde når modbilister gjorde dig opmærksom på at dine tågelygter blænder/generer.?

    Uanset hvad, så er det ulovligt at kører med tågelygterne tændt når solen er gået ned og det ikke er tåget, men du mener måske at færdselsreglerne ikke gælder for dig?


  • #58   17. nov 2013 Onkel Per.
    Og selv om det bliver til en hulens masse km.på jobbet.
    Så løber der jo også mange km. På i weekender og ferier, bare i denne weekend , er det blevet til over 500 km med Stumpmarked i Herning lørdag og Tyskland i dag Søndag....
    Men bortset fra det, så er jeg ikke en flueknepper, der hænger mig i 100/dele sek. Exakt antal. Meter, for en lyskegle, for det kan man i bund og grund ikke bruge til en skid, ud over at sidde og skrive side op og ned og prøve at overbevise andre om at man burde bryde sammen og se lyset for enden af tunnelen .......


  • #59   17. nov 2013 Anders ..
    Husk nu at pudse glorien...
    Uanset hvad, så kører jeg med tågelys på de små veje om natten, også selv om du
    Er ved at gå i opløsning over at jeg så bryder loven...
    Og nej jeg skrev at jeg også brugte det lange lys, når en modkørende blændede op og prøvede at blænde mig , det vil sige at den modkørende blænder op 5 - 600 meter før vi passerer hinanden og bliver ved med at holde det lange lys tændt.

    Hvis jeg en enkelt gang imellem møder en venlig bilist, der lige blinker med det lange lys for at gøre opmærksom på at jeg kører med tågelys, så smiler og hilser jeg da pænt og kører videre med tågelyset tændt, for jeg ved jeg ikke blænder.
    Er det et enkelt blink, Så tænker jeg en venlig bilist, der. Lige ville være venlig,
    Hvis det er en der blinker, som om han har fået krampe i sin lille finger, så er det nok en lille Jens betjent , der er ude og lege weekend betjent, som visse andre...


  • #60   17. nov 2013 Skinkelynet.
    Nej, nej det kunne jeg bestemt ikke finde på, du er sgu straffet nok i forvejen, nu da du lige kom med den information... ;0)


  • #61   17. nov 2013 Hehe så takker jeg, for at du holder mobningen på minimum smiley

  • #62   17. nov 2013 Skinkelynet.
    Sgu god stil, når man kan komme ned igen, efter man har været lidt fremme i skoene (fra begge sider ) sådan skal det være , når man skriver i trådene, efter min mening....
    Så skader lidt god værksteds humor heller ikke......


  • #63   17. nov 2013 Kunne ikke være mere enig smiley

  • #64   17. nov 2013 Jeg har mere end almindelig svært ved at tro på at de sætter høj lys på 5-600 meter inden de passerer dig grundet tågelys, så er det nok dit super bi-xenon der blænder skal du se...

    Men kan nu godt forstå at hvis de holde det høje lys på, så vil jeg sgu nok også sætte høj lys på.


  • #65   17. nov 2013 Er nu glad for mine tågelygter som sidder i selve forlygten (tror ikke mange ved at det er tågelygter), kører næsten altid med dem tændt når det er mørkt.
    For JO der er forskel, jeg har ikke mødt noget endnu der har udtrykt at det generede dem, men slukker dem for det meste også når der kommer modkørende..


  • #66   17. nov 2013 Dannie M.
    Jeg har selv et par kørsler om året på lige over 1100 km på en dag. Og nogle få på omkring 500 km pr. dag. Og må nok sige at det er godt det ikke er mere smiley

    Det har nu ikke været et forsøg på at få dig til at bryde sammen, det kunne jeg ikke finde på.
    Jeg synes bare ikke man behøver bryde loven for de forkerte forudsætninger!
    Jeg synes dog samtidig at dit ønske om at få så meget lys på vejen som muligt er helt forståeligt.


  • #67   17. nov 2013 LN.
    Det er netop det der er essensen i hele miseren
    Du kan køre med dine tågelys tændt i dine alm. Lygter, uden nogle af de smålige weekend betjente får krampe i den finger , de går i selvsving på langlys kontakten med.
    Men ser de en med tågelyset tændt i separate tågelygter, så går de i selvsving, om de blænder eller ej.
    Anders. Hvad du har svært ved at tro, har jeg efter dine indlæg, meget svært at sætte mig ind i, ja har faktisk ikke nogen interesse i at skulle sætte mig ind i det...

    Lygter generelt , der er fejljusteret er sgu irriterende, men hvis jeg skulle gøre samtlige bilister, der har fejl justerede lygter opmærksom på det, ville man sgu ikke kunne bestille andet, med 8 timer på vejene hver dag.

    Nu har politiet i samarbejde med diverse dæk firmaer , begyndt at lave kampanger med korrekt dæktryk.
    Det kunne jo være fint hvis, Hella eller Osram kunne gøre det samme , så vi kunne få rettet alle de fejl justerede lygter, som åbenbart ikke bliver rettet ved syn, da det kun bliver påtalt af synshallen, men efterfølgende ikke bliver rettet på et værksted....


  • #68   17. nov 2013 Onkel Per.
    Så er jeg mere rolig ;0)
    Som jeg skriver, så er jeg 112% sikker på mine ikke blænder, om det giver mig ret til at " bryde færdselsloven" nej det gør det nok ikke, men for mig er det et valg jeg tager efter de forhold jeg befinder mig i, som jeg til enhver tid kan og vil stå ved .
    Får jeg en bøde for det, vil jeg betale bøden, men efter over 30 år på landevejen, har jeg den første bøde for forkert lygte føring til gode, trods utallige møder med politiet, med tågelyset tændt.


  • #69   18. nov 2013 Dannie vi to kan blive ved med at diskutere indtil solen bliver sort, lad os bare blive enige om at vi er uenige i hvordan tågelys skal bruges smiley

    Men siden du kører så mange km. hvad syntes du så om de nye biler hvor baglygterne er slukket for at spare strøm? Personligt syntes jeg det er den dummeste idé nogensinde. Jeg tvivler på at det overhovedet kan måles det man sparer, tilgengæld er det næsten umuligt at se bilen i tåge, regnvejr, dis morgen, aften, find selv på flere.
    Denne weekend var jeg ved at brage op i en som havde glemt at tænde baglyset.



  • #70   18. nov 2013 Anders.
    Ja vi har ikke samme mening om de forbandede tågelygter ;0)

    Men alle de døgnflue ændringer, der bliver lavet er sjælden noget der gavner, det du nævner, er helt ud i hampen, både sikkerhed angår, mange der kører i de nye biler, ved jo ikke at de skal tænde for baglyset selv når det bliver mørkt
    Og i de tilfælde du skriver,såsom tåge og regn er det sgu hamrende farligt.


  • #71   18. nov 2013 Vi diskutere også i vennegruppen alle de biler med start/stop funktion.
    Hvis man nu har ligget på motorvejen i høj fart i en times tid, kører af og skal holde for rødt lys...hvor meget olie får sådan en turbo så lige? Og sådan en starter lever nok heller ikke så længe - men det er jo åhh så smart og det sparer jo..på den korte bane men bestemt ikke på den lange smiley


Kommentér på:
Hvorfor..?

Annonce