{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Kontaktlinser. {{forumTopicSubject}}

Er blevet den (u)heldige ejere af det og bliver nød til det da jeg har minus 1,5 på det ene øje og minus 1,75 på det andet.
MEN. Jeg er så RØV træt af at skulle pille dem ud og sætte dem i. Når altid at få mit temperamant op på 100% når jeg skal have dem ud og i og nu har jeg smidt dem langt væk fordi jeg blev så irreteret til sidst. MEN. må krybe til korset og indse jeg bliver nød til det, da jeg får sindsygt ondt i øjnene og hovedet. men overvejer så briller men det gider jeg bare ikke da det er svært i dagligdagen når jeg er mekker og skulle rende rundt med et par ruder om øjnene. vænnede i jer til kontaktlinser eller nåede i også at spasse helt ud? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktlinser.
  • #1   19. nov 2013 Det tog mig en uges tid, så var det normalt, og tager kun 15sek om morgenen, og igen om aftenen. Og har brugt dem i 10 år nu. Så hold på og det skal nok blive godt

• #2   19. nov 2013 Smed mine ud efter 24 timer

• #3   19. nov 2013 Føler bare det irretere mine øjne. og ser meget lidt tåget og ja jeg vender dem rigtigt.

• #4   19. nov 2013 ja det er noget lort de linser, blir også helt vildt "træt"i øjnene.

men du kan få nogle linser du har i i feks en 14 dage mener jeg det er.

Og ja det kræver øvelse og få lortet i, men øv dig stå 30 min før op om morgnen smiley

• #5   19. nov 2013 Du skal da i hvert fald bruge et eller andet når du har minus 1.75... Jeg har det samme og bevæger mig ikke ud uden briller eller linser, for kan da værken læse vejskilte eller kende folk på gaden smiley

Men ellers vil jeg sige at du vænner dig til linser, det tager ikke mange sekunder at få dem i og ud smiley
    Bare husk, nu hvor du er mekaniker, at vaske dine fingre rigtig rigtig grundigt... Jeg sløsede åbenbare lidt med det i starten, er cykelmekaniker, og det resulterede i nogle nasty betændte sår på hornhinden som tog en evighed at komme af med igen smiley

• #6   19. nov 2013 Jeg vil næsten have dårligere syn end bruge det lort, men jeg gider bare ikke døje med hovedpine smiley

• #7   19. nov 2013 Der er mange forskellige slags.. Jeg fik tørre øjne af første typer linser så jeg fandt nogle der var tyndere (læs: dyrere) end de fleste. Det virkede fint for mig..
    Irriterede mig alligevel altid over det der med at skulle have dem i om morgenen og ud igen om aftenen og når man så havde hevet dem ud så skulle man alligevel lige noget og rendte så rundt som en muldvarp..
    Jeg fik lasik for små 2år siden og har ikke fortrudt det en eneste gang..

• #8   19. nov 2013 Jeg har haft linser et par år og dem jeg har har jeg i en måned af gangen og mærker ikke jeg har dem på overhovedet

• #9   19. nov 2013 Jeg har brugt det i snart 14år.. I starten var det måneds linser (døgnlinser som man sover med) og nu er jeg gået over på 1 dags linser da jeg syntes at måneds linserne bliver hårdere i slutningen af måneden..

Man vender sig til at tage dem af og på, det tager max 5sek (incl udpakning) at sætte en linse når man er van til det og kortere tid at tage dem ud.. smiley

Bare husk "rene fingre er SUPER vigtig" blæner, bygkorn osv pga skidt er mega kedelig at komme over.. smiley

• #10   19. nov 2013 Et side spørgsmål - et sæt briller er uhandy som mekanikker - hvorfor? ..

• #11   19. nov 2013 Jeg prøvede også med linser, men jeg kan ikke få nogen der passer 100% uden det kommer til at koste en mindre formue, og jeg kan ikke holde til at have dem på mere end maks en halv dag.
    Jeg bruger også ufatteligt lang tid på at få dem ind, men mindre på at få dem ud.
    Man skal nok kunne øve sig nok til at man kan få det til at fungere, men jeg foretrækker mine briller, som jeg har brugt hver dag i cirka 25 år.
    Mine styrker ligger på +5 og med en lille bygningsfejl på begge øjne.

Jeg har overvejet operation, men er blevet frarådet at få gjort noget før jeg fylder 40 år, og gerne efter 45 år, da man mister store dele af evnen til at fokusere ved at få en operation. Og nogle mister den helt. Dette betyder i nogle tilfælde at man kan blive afhængig af læsebriller i stedet for bare briller.

• #12   19. nov 2013 dem jeg har kan jeg have i uden at tage den ud i en måned, self hvis de irretere skal man lige holde en hviledag med briller smiley
    det heller ik nogen man bare lige får ved optiker da øjne skal vende sig langsomt til dem, startede ud med dagslincer for 11 år siden og har haft denne slags månedslincer i 7år, men overvejer en operation

• #13   19. nov 2013 Jeg bruger sådan nogle silikone linser, som sidder i, i 1 måned af gangen før end jeg skifter dem.
    Jeg mærker aldrig noget til dem, kan varmt anbefales!

• #14   19. nov 2013 jeg har haft linser i 30 år, fra jeg var 18. Med stor succes. Der findes linser til næsten alle, det kan godt koste lidt tålmodighed at finde det par som du ikke kan mærke du har på. Men tag det roligt og prøv dig frem, så finder du et par som du ikke kan mærke du har på smiley og bliver glad for dem.
    Med hensyn til at tage linser ind og ud... jeg gør så ment som at binde mine snørebånd, som du husker var det også svært at binde dem i starten smiley

• #15   19. nov 2013 Jeg har 1-dags linser og har brugt dem i 10 år og er ret glad for dem. Det er mega nemt og skulle jeg være uheldig og tabe én, så sætter jeg bare en ny i. I starten brugte jeg 30min om morgenen på at få dem i, men lærte det hurtigt og nu kan jeg næsten sætte dem i uden at kigge mig i spejlet imens. Man vender sig til det... Folk der siger de ikke kan, må virkelig være utålmodige!
    I løbet af dagen mærker jeg ikke noget til dem. Kun når de har siddet i en hel dag (ca 16-18 timer) kan mine øjne blive lidt irriteret.
    Jeg har lige haft en periode på en uges tid, hvor jeg måtte bruge briller og blev mindet om hvor glad jeg er for linserne, især i det vejr vi har nu hvor briller konstant dugger og bliver våde i regnvejr.

Rent økonomisk, ville jeg nok kunne have betalt for 2 øjenoperationer med de penge jeg efterhånden har brugt på linser. Men jeg er simpelthen for stor en kylling til at jeg vil have nogen til at pille ved mine øjne!

• #16   19. nov 2013 Det kan godt være rigtigt svært at finde linser der kan bruges.
    Jeg selv har allergi for støvmider og græs, hvilket gør det ekstra udfordrende med linser, og selv optikeren anbefaler ikke at jeg bruger linser dagligt.

Jer der nævner månedslinser, så tager i dem vel stadig ud hver aften når i går i seng?

• #17   21. nov 2013 Måneds linser sover man med.. Man skifter f.eks. hver d.1

• #18   21. nov 2013 Okay, det er så ikke de månedslinser jeg blev tilbudt, der brugte man bare de samme hver dag i en måned. Men det hjælper jo så ikke rigtig hvis man som jeg ikke kan holde ud at have dem i mere end en halv dag....

Kommentér på:
Kontaktlinser.

Annonce