{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Hvide Vega dæk, vægtmargen ? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Sidder lidt og kigger på gokarter.
Har så fundet én hvor den er beskrevet som at være indstillet til 165-175cm person og med hvide Vegaer...

de hvide Vega dæk, er det ikke noget juniorløb gøjl ?
eller er de til voksne ?

hvis de er til "børn", hvilke dæk ville jeg så skulle indkøbe til et styks persona a 85kg og 175cm ? (ce moir)

og sådan en 200ccm 15hk må da være ok til bare at lege på ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvide Vega dæk, vægtmargen ?
  • #1   19. nov 2013 vægt har ikke noget at sige på de forskellige dæk
    hvid vega er en medium compound dæk dem kan du sagtens køre på

hvis du skal ud og investere i nye vil jeg nok anbefale nogen lidt hårdere da de hvide fra ny ikke holder meget mere en 80-100 omg på danske baner alt efter længde og vejr selvfølgelig

• #2   19. nov 2013 200cc og 15 hk?
    Er det sådan noget udlejnings 4takt halløj du har gang i?

Når vi snakker dæk til gokart, går man aldrig galt i byen med Dunlup's SL6 og DDH.
    Af blødere gummi, er hvide vega, og comet rigtig gode smiley

• #3   19. nov 2013 ok. Så jeg kan sagtens køre med den opsætning.
    Ja der skal jo nye på med... "jævne" mellemrum, så ok der kan jo kigge efter noget hårdere.

nu vi har fat i temaet... jeg bor i ret afskærmet industriområde uden den store beboelse.. hvad koster det i bøde hvis polisan tager én i at testkøre sådan én derude ? smiley

• #4   19. nov 2013 Jacob...

Det er en Dino kart.. Jeg har ikke så voldsom meget forstand på dem, jeg ved bare at de karter jeg i gamle dage kunne leje rundt om hjørnet i Tyskland, de var på 6 eller 9 hk... så tænker 15 trækker ok ? Det en Honda GX200 med stage 2 kit og oliekobling

• #5   19. nov 2013 Uden at vide det, så kan jeg forestille mig at den er dyr smiley
    Uindregistreret køretøj, ingen forsikring, lys osv osv.
    Derudover er det ikke sjovt at gøre sådan en på almindelig vej, medmindre det er en GOD vej smiley

Du kan alternativt tage de røde/orange vega, dem får du aldrig slidt i bund... smiley

• #6   19. nov 2013 lad mig sige det sådan.. jeg står med valget mellem følgende:

1. En sløv 125ccm, dem kan jeg sagtens finde til mit budget
    2. den her 200ccm inden for mit budget.
    3. Springe budgettet med 5000 og købe en prof bygget Yamaha 750ccm på ramme, men den er nok også langt dyrere at holde...

så jeg tænker lidt fremtid, hvad det skal koste at køre på den og sådan..

• #7   19. nov 2013 Så vi er ovre i sådan noget?

i såfald er dækvalg næsten ligemeget... Det der 4takt, hører sig absolut ikke hjemme på en gokart! (Dino er også noget skrald imo)

profilbillede
  • #8   19. nov 2013 men lyder det for sløvt med 15hk ?
    man vejer jo trodsalt 85 kiglogram

• #10   19. nov 2013 Du kan ikke sige en "sløv 125cc" Der er ufattelig mange forskellige modeller, med alt fra 20-35 hk smiley (Alt der hedder 2takt, er hurtigere end den 200cc!)

Med dit valg af kart, kan jeg tænke at det ikke er noget der skal køres på bane med smiley

• #11   19. nov 2013 Ja det lyder meget sløvt..! Selv de mindre 100c pop motore, yder mere smiley

Den du linker til vil rende alt imellem 50-70 km/t

• #12   19. nov 2013 kommer nok mest til at køre i industri eller på privat firmavej... (gode veje)...

så den yamaha ville der jo være mest "drengerøvslegetøj" over da den nok også kan trække nogle gode brændere og ringe og ligge lidt sidelæns osv...

det er ikke til at køre noget seriøst.... rent spas og ballade

• #13   19. nov 2013 det er en udlejnings kart smiley og de køre okay.. 15 hk er de hurtige smiley

er selv mekaniker i et stort gokart team i Danmark så kender en del til gokart.. da jeg har været i det i 16 år nu smiley

og hvis vega i vores verden er et blødt dæk.. som de store klasser køre med smiley et godt dæk..

og vis du bliver taget på vejen med sådan en så tager de den med det samme smiley er prøvet smiley ha

men håber du får en masse sjov med den.. sig til vis du skal bruge noget hjælp med den smiley

• #14   19. nov 2013 http://www.dba.dk/gokart-globalkart--crg-1/id-1003472225/

http://www.dba.dk/gokart-allkart-aargang-200/id-1002755364/

det ville være 125´erne.... godtnok kan jeg lave en del selv, men har ingen forstand på gokart motorer... om de to her kan noget som helst ?

• #15   19. nov 2013 Dem du linker til, vil være 100 gange hurtigere!!

Dobbelt op på hk smiley derudover er rammen, bremser osv. langt bedre end den udlejningskart smiley

Den første med CRG kalifornia ramme, ville jeg tage smiley (Derudover har den en meget dyr laptimer monteret, med bl.a. laptime, temperatur på vand, rpm osv)

Gokartmotore er meget simpelt opbygget (Som en stor knallert med kædetræk) Ingen gear, det er bare kæppen i bund, og en 15-16000 rpm derudaf smiley

• #16   19. nov 2013 ok, lækkert.
    så den med CRG rammen har 25-30 heste ?
    den er heller ikke så langt væk fra mig, så det ville være fint smiley

• #17   19. nov 2013 Den på crg rammen er opgivet til 29.8 hk smiley
    Jeg kender dog ikke voldsomt meget til vortex motore smiley

Du skal være ops på at rigtige banegokarts, vil kræve mere vedligeholdelse, og er mere følsomme (valg af 2t olie fx) 4takt er mere hårdfør (men så sindsyg kedelig)

Kommentér på:
Hvide Vega dæk, vægtmargen ?

Annonce