{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

Autostole og forsikring efter ulykke {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens her på bilgalleri.

Oki, jeg har fået noget tid siden været kørt galt og har langt om længe snakket med IF (Der var bilen forsikret) Og de siger det er familie forsikringen (Indbos-forsikringen) der skal dække, jeg nåede selvfølgelig ikke at skifte alle mine forsikringer over til IF, så der har jeg så Alka, nu sidder jeg så og læser hos dem og de dækker ikke ting til bilen (Det må autostole vel egentligt være?!? smiley ) Samt de kun dækker ting sket i Danmark (Inkl. Grønland)

Jeg kørte selvfølgelig galt lige på den anden side af den Tyske grænse. :S

Håber folk forstår mit volapyk, er pænt træt og ungerne kalder. Så tjekker lidt senere for indslag.

På forhånd tak.

Mvh. Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autostole og forsikring efter ulykke
  • Line P
    Line P Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 88
    #1   24. nov 2013 Hvad er det du spørger om?

• #2   24. nov 2013 hehe ja det sad jeg os lige og tænkte over line..

• #3   24. nov 2013 Manden spørger hvem der skal betale for autostolen til hans barn hvis bilen har været involveret i en ulykke.

Mig bekendt er det din bil forsikring som skal dække det.
    Det har de gjort i de tilfælde jeg kender fra venner.

• #4   24. nov 2013 Mange tak for svaret Dawid smiley

Mente jeg også nemlig, men IF siger nej (dem jeg har pt til bilen som er totalskadet) De påstår min indbo (familie-forsikring) skal dække det. Men selv når jeg læser på alkas side siger de også at de ikke dækker ting til motorkøretøjer.

En stor jungle, jeg må vel bare ringe til IF i morgen og skruebissen på.

Det værste er tyskeren jeg ramte er erkendt skyldig i det og hendes forsikring er klar til at betale for ALT. Men det skal åbenbart gå ind over min forsikring.

• #5   24. nov 2013 Da vi i sin tid blev påkørt, der dækkede vores indbo forsikring autostolene, samt den klapvogn der blev trykket smiley

Jeg mener fanme at vi havde Alka dengang.. Men modpartens forsikring kom jo så til at betale til vores selskab efterfølgende.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #6   24. nov 2013 Det skulle meget gerne være din indbo der dækker, da bilforsikringen kun dækker fastmonteret ekstraudstyr, og en autostol er jo sjældent fastmonteret.

Det din indbo police mener med at de ikke dækker autoudstyr, er nok cd-afspillere, gps i forruden ol. men de skulle meget gerne dække udstyr som bla. autostol/lift/barnevogn ol. såfremt det var dig der blev påkørt, og ikke en soloulykke/dig der påkørte, så kan der være tvister i policen der gør at de ikke dækker.

Men prøv at ringe til alka, og forklar sagen, og hør hvad de siger, da policer jo er skrevet for at få folk til at tro at intet er dækket.

• #7   25. nov 2013 Tak Mike - og berndt k for jeres svar. Skønt med så mange herinde der lige vil give råd, svare på spørgsmål eller lign.

Mike - Det er også hende der i sidste ende skal dække det hele i dette tilfælde selv det tyske politi har skrevet at hun er skyldneren, samt der gik 2 dage dvs faktisk under 48 timer for at hendes forsikringsselskab (Allianz) havde sendt brev af sted hvor de bare skal vide hvor meget der skal erstattes for.

Berndt k - Begge vores autostole var isofix så ved jeg så ikke om de går ind under fastspændt til bilen da de jo i princippet sidder fast i selve bilen.
    I dette tilfælde var det hende der ikke overholdte sin viepligt, så jeg ramte hende i siden.

Ja jeg prøver at ringe her senere. smiley

endnu engang tak smiley

• #8   25. nov 2013 Ordet du bruger er fastspændt.. det er forkert.. i betingelserne står der "fastmonteret".. og det er noget helt andet..
    Dine børn er fastspændt i bilen
    Autostolene er monterede i bilen
    Autoradioen er fastmonteret i bilen..

indbo skal dække stolene og udføre regres over for hendes forsikringsselskab..

• #9   26. nov 2013 C-max -- snakkede med Alka (der hvor jeg har familie forsikringen) De mener ikke det er dem, de erstatter autostole til de helt små som man tager ud af bilen og beholder barnet i. som han sagde "Dem man vidst bruger som en form for lift"
    Da de er med Isofix skulle det være bilforsikringen. Så nu er kasteriet begyndt.
    Og igen det latterlige er at hendes forsikring allerede er klar til at betale, så mangler bare at en af dem gider "ligge ud" for autostolene. smiley

• #10   26. nov 2013 Monteringsmåden er ligegyldig.. Du kan afmontere dem uden værktøj og de er ikke en del af bilens indretning; men et tillægsprodukt..

Hvad koster i grunden sådan en stol?

• #11   26. nov 2013 Shit, det er for langt ude syntes jeg!

Ved godt det lyder underligt, men prøv at få en anden til at snakke med dem.. Eventuelt en som ved det hele om det hele..
    Sidste udvej er jo vel FDM

• #12   26. nov 2013 Det er i øvrigt også grunden til at jeg altid har samme forsikringsselskab til så mange ting som muligt.. så skal de bare betale uanset om det er den ene eller anden forsikring..

• #13   27. nov 2013 Mike - Jeps det er korrekt, fik fat i en flink mand hos IF i går han vil lige finde ud af noget for selvfølgelig skal de erstattes siger han.

C-mac - Normalt har jeg det også jeg havde bare ikke haft tid til at rykke mine andre fra Alka over til IF. Før i tiden havde jeg alle mine forsikringer hos ALKA men IF er lige 6000 kr. billigere for mit vedkommende om året. Samt mine erfaringer er at IF er gladere for "unge" end Alka.

Kommentér på:
Autostole og forsikring efter ulykke

Annonce