Autostole og forsikring efter ulykke {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens her på bilgalleri.
Oki, jeg har fået noget tid siden været kørt galt og har langt om længe snakket med IF (Der var bilen forsikret) Og de siger det er familie forsikringen (Indbos-forsikringen) der skal dække, jeg nåede selvfølgelig ikke at skifte alle mine forsikringer over til IF, så der har jeg så Alka, nu sidder jeg så og læser hos dem og de dækker ikke ting til bilen (Det må autostole vel egentligt være?!?
) Samt de kun dækker ting sket i Danmark (Inkl. Grønland)
Jeg kørte selvfølgelig galt lige på den anden side af den Tyske grænse. :S
Håber folk forstår mit volapyk, er pænt træt og ungerne kalder. Så tjekker lidt senere for indslag.
På forhånd tak.
Mvh. Christian
dec 2012
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 88
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.975
jan 2007
Følger: 135 Følgere: 143 Biler: 5 Emner: 74 Svar: 1.336
Mig bekendt er det din bil forsikring som skal dække det.
Det har de gjort i de tilfælde jeg kender fra venner.
jul 2006
Følger: 33 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 201
Mente jeg også nemlig, men IF siger nej (dem jeg har pt til bilen som er totalskadet) De påstår min indbo (familie-forsikring) skal dække det. Men selv når jeg læser på alkas side siger de også at de ikke dækker ting til motorkøretøjer.
En stor jungle, jeg må vel bare ringe til IF i morgen og skruebissen på.
Det værste er tyskeren jeg ramte er erkendt skyldig i det og hendes forsikring er klar til at betale for ALT. Men det skal åbenbart gå ind over min forsikring.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.658
Jeg mener fanme at vi havde Alka dengang.. Men modpartens forsikring kom jo så til at betale til vores selskab efterfølgende.
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
Det din indbo police mener med at de ikke dækker autoudstyr, er nok cd-afspillere, gps i forruden ol. men de skulle meget gerne dække udstyr som bla. autostol/lift/barnevogn ol. såfremt det var dig der blev påkørt, og ikke en soloulykke/dig der påkørte, så kan der være tvister i policen der gør at de ikke dækker.
Men prøv at ringe til alka, og forklar sagen, og hør hvad de siger, da policer jo er skrevet for at få folk til at tro at intet er dækket.
jul 2006
Mike - Det er også hende der i sidste ende skal dække det hele i dette tilfælde selv det tyske politi har skrevet at hun er skyldneren, samt der gik 2 dage dvs faktisk under 48 timer for at hendes forsikringsselskab (Allianz) havde sendt brev af sted hvor de bare skal vide hvor meget der skal erstattes for.
Berndt k - Begge vores autostole var isofix så ved jeg så ikke om de går ind under fastspændt til bilen da de jo i princippet sidder fast i selve bilen.
I dette tilfælde var det hende der ikke overholdte sin viepligt, så jeg ramte hende i siden.
Ja jeg prøver at ringe her senere.
endnu engang tak
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
Dine børn er fastspændt i bilen
Autostolene er monterede i bilen
Autoradioen er fastmonteret i bilen..
indbo skal dække stolene og udføre regres over for hendes forsikringsselskab..
jul 2006
Da de er med Isofix skulle det være bilforsikringen. Så nu er kasteriet begyndt.
Og igen det latterlige er at hendes forsikring allerede er klar til at betale, så mangler bare at en af dem gider "ligge ud" for autostolene.
jul 2003
Hvad koster i grunden sådan en stol?
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.658
Ved godt det lyder underligt, men prøv at få en anden til at snakke med dem.. Eventuelt en som ved det hele om det hele..
Sidste udvej er jo vel FDM
jul 2003
jul 2006
C-mac - Normalt har jeg det også jeg havde bare ikke haft tid til at rykke mine andre fra Alka over til IF. Før i tiden havde jeg alle mine forsikringer hos ALKA men IF er lige 6000 kr. billigere for mit vedkommende om året. Samt mine erfaringer er at IF er gladere for "unge" end Alka.
Autostole og forsikring efter ulykke