2.965 visninger
|
Oprettet:
Hydrolik hjæp til Kløver {{forumTopicSubject}}
jeg har et problem med en brændekløver som ikke vil bruge anden gear, der er jo bygget to hastigheder på den et som kommer hurtigt frem til træet med lav tryk og et langsom med høj tryk
Men jeg har vedlagt et video af hvordan tingene er
er der en som ved noget mere, eller evt har lavet en som kan fortælle hvorfor den ikke vil,
skal den indstilles til og kunne køre med hurtigt frem?
er manøvreventilen for stor
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Hvor mange trykbegrænsningsventiler har du, kun den i håndtaget?
Tror desuden du skal være glad for din elmotor ikke er kraftigere, for så var pumpen eller en slange sku død..
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Du heldig motoren ikke er stærkere.
Har du regnet på hvilken effekt motoren rent faktisk skal have?
Der fulgte ingen diagram med til manøvre håndtaget?
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
http://taon.dk/braendekloeverventil-37/braendekloeverventil-p423
Hvis du kigger på diagrammet, så når du sætter din kløver til og køre "høj gear", sætter du forbindelse mellem +/- på dit stempel, og tryksiden på pumpen, som vil resultere i at det ikke er din pumpesflow, men kraft forskellen mellem + og - siden, som får stemplet til og køre i + retningen.
Begrænsningen i hastigheden vil så være størrelsen på din fittings/slanger og åbningen i manøvreventilens glider.
Nå det var en lang forklaring, dit problem må ligge i at du har byttet din P og T forbindelse, hvilket du kan se på diagrammet jeg lagde op tidligere.
Det vil nemlig resultere i to ting, du vil blokkere afgangen fra pumpen, og hvis der er installeret en trykbegrænsnings ventil i manøvreventilen vil den være isoleret fra pumpen.
Og derfor stopper pumpen/motoren.
Også derfor man ALTID monterer en trykbegrænsningsventil som det første lige efter pumpen, som sikkerhed for fejl i anlægget.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Men du må vide lidt om manøvreventilen, er der indbygget trykbegrænsningsventil?
Er der mærket op på ventilen hvor P og T skal monteres?
Har du monteret nogen nipler eller fittings i ventilen evt. med en vejs ventil i?
Problemet ligger jo i at din pumpe stopper, den ville aldrig stoppe hvis der var en trykbegrænsningsventil som er justeret/virker efter hensigten, hvilket er en nødvendighed for at få din ilgang til og virke.
Pumpen skal jo kun levere en mindre mængde for at efterfylde forskellen mellem + og - siden, resten skal køre retur gennem trykbegrænsningsventilen til tank.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
er faktisk 100% sikker på det er mont korekt og overtryks ventil er mont i ventil, sikkert noget med just af den problem ligger????" svar er givet af fader"
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Men prøvede du kun og køre frem efter skift af p/t for du skal jo også bytte +/- slangerne for alting bliver jo omvendt.
For noget har du bestemt samlet/vendt forkert.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
den ene er til og justere for overtryk så den slår fra når stemplet køre tilbage, dette er gjort og nu slår den fra når de når et hvis antal tryk,
den enden ventil er til og styre hvor mange bar den skal presse med, den er sat til 170 bar, vi ved ikke om der en 3 os, vi kan ikke skrue på noget der inde,
men hvis vi ender p og t og + og - så det som om den slet ikke køre stempel frem eller tilbage
men pt kan den godt køre i hør, men den køre ikke hurtigere af den grund nu,
Men jeg kan lave en video om det imorgen?
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Har du tjekket stokkens hastighed i lav? Og hvad olie flow det svare til?
For din manøvreventil kan jo kun flowe 30 l/min efter spec. stemplet allerede får den liter mængde i lav, kan du jo ikke flowe mere gennem ventilen i høj, og du opnår derfor, kun minimal højere hastighed.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
Hvis den ikke kan flowe mere alligevel,
jeg ved ikke hvor mange liter der kommer fra pumpen men jeg gætter der kommer mere end 30 liter
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
så denne her vil være bedre
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Hvis pumpen og stemplet var mindre, lad os sige 15 l/min, ja så havde du jo plads til 15 l/min mere i ventilen, som så kunne tages i brug når du satte håndtaget på høj.
Hvis din pumpe nu giver 50 l/min, ja så køre stemplet jo allerede maks hastighed i lav. og det eneste du opnår ved og gå på høj er at pumpen går på maks tryk.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
Skal jeg så ha en ventil der er støre end det pumpen giver i min
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Det der sker når du sætter ventil i høj, er jo at du sætte fuldt tryk på cylinderen, så gør areal forskellen på + og - siden at stemplet vil køre i + retningen, sidst vi beregnede var forskellen i kraft ca. 3 tons, som vil presse olien fra - siden over på + siden.
Pga af areal forskellen vil pumpen selvfølgelig skulle efter fylde den mængde olie som mangler x antal liter.
Men hvis din ventil ikke kan flowe den liter mændge, vil flaskehalsen opstå i ventilen, og du vil ikke se nogen forskel i hastighed.
Dels kan olien ikke løbe hurtigt nok, fra + til - og dels vil pumpen ikke kunne efterfylde den manglende olie.
Så hvis din pumpe kan give 50 l/min, og slanger/håndtag kan flowe 100 l/min så vil du opnå dobbelt hastighed når du bruger ilgangen.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 186
shit jeg er blevet klog på alt det her,
Hydrolik hjæp til Kløver