8. okt 2007 Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Skudsikker/militær hjelm som styrthjelm?? {{forumTopicSubject}}
Det er mest lidt af et vædemål med en ven..
Det er denne hjelm der er tale om:
http://www.securityshop.dk/products_/275/snitsikker_ppss_produkter/skudsikker_vest/engarde_hjelm_nij_level_iiia
(den hjelm der er tale om er ægte.. Min ven er journalist og har fået en med en NIJ IIIA sikkerhedsgodkendelse hvis det siger folk noget)
En skudsikker hjelm af ok høj kvalitet..
Hvor mange vil sige at sådan en IKKE vil være brugbar i dagligdagslivet?
Altså som fx cykelhjelm eller hjelm til andre sportsaktiviteter?
Eller er sådan en militær hjelm brugbar som "styrt" beskyttelse?
Den er nok mest egnet folk som har været i militæret..
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.883
dec 2011
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 541
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Men han nævner at på de kurser osv han har været på som har resulteret i at han har sådan en hjelm har lært ham at militær hjelme er bygget til at tage imod stød også..
Der er jo puder osv i.. Men der er ikk den der flamino plast som tager stødets kraft..
Men igen, i tilfælde af at en soldat falder, så skal der vel heller ikk være risiko for at hovedet kommer til skade? Så de må vel også kunne benyttes som styrthjelm.. (hovedsageligt argumentet imod hvad jeg siger)
Men okay ser ikk ud til vi får svaret herfra.. -.-"
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
Til en cykel er den længe fin.
Det er nogle mærkelige krav til hjelme der skal godkendes til motorcykel.
Kører selv motocross og har (vil jeg selv mene) en rigtig fin kvalitetshjelm. Den er både lettere og stærkere end div. billige godkendte hjelme til motorcykel. Men gør den ikke lovlig af en eller anden grund.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 33
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.508
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.667
Min onkel er US marine (fars side af familien bor i USA) han har været det i 14 år, og på hans sidste udstationering til Afghanistan blev han ramt af en snigskytte på 300 meters afstand.. Kuglen ramte 5cm over venstre øje, dvs lige i hjelmen. Og ja, han væltede da bagover og ja, det gjorde pisse ondt - men ikke værre end At han kunne rejse sig direkte og løbe om bag en bygning, hvor han så kunne tjekke skaderne. Eneste grund til at kuglen ikke gik igennem hjelmen var fordi den ramte direkte på et stykke metal man bruger til at montere kamera, nightvision osv på - havde det metal ikke siddet der, ja.. Så han var heldig
Skudsikker/militær hjelm som styrthjelm??