{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.809 visninger | Oprettet:

Skudsikker/militær hjelm som styrthjelm?? {{forumTopicSubject}}

Det er mest lidt af et vædemål med en ven..

Det er denne hjelm der er tale om:
http://www.securityshop.dk/products_/275/snitsikker_ppss_produkter/skudsikker_vest/engarde_hjelm_nij_level_iiia
(den hjelm der er tale om er ægte.. Min ven er journalist og har fået en med en NIJ IIIA sikkerhedsgodkendelse hvis det siger folk noget)

En skudsikker hjelm af ok høj kvalitet..

Hvor mange vil sige at sådan en IKKE vil være brugbar i dagligdagslivet?

Altså som fx cykelhjelm eller hjelm til andre sportsaktiviteter?

Eller er sådan en militær hjelm brugbar som "styrt" beskyttelse?

Den er nok mest egnet folk som har været i militæret.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skudsikker/militær hjelm som styrthjelm??
  • #1   11. dec 2013 Jo hvis han cykler omkring Nordvest og råber meget efter rockere smiley

• #2   11. dec 2013 Hvis man ikke er i fare for at blive skudt i hovedet, så kan den ikke bruges som cykelhjelm, knallerthjelm og lignende, der er intet der afbøder stød jo smiley

• #3   11. dec 2013 Enig. Hvor er polstringen som skal afbøde slaget fra et styrt? Uden det, tror jeg ski ikke sådan en hjelm er meget bevendt.

• #4   11. dec 2013 En styrthjelm er jo beregnet til at tage stødet og derved gå i stykker. Det tvivler jeg på at denne gør.

• #6   11. dec 2013 Det er også det jeg sagde til ham..
    Men han nævner at på de kurser osv han har været på som har resulteret i at han har sådan en hjelm har lært ham at militær hjelme er bygget til at tage imod stød også..
    Der er jo puder osv i.. Men der er ikk den der flamino plast som tager stødets kraft..

Men igen, i tilfælde af at en soldat falder, så skal der vel heller ikk være risiko for at hovedet kommer til skade? Så de må vel også kunne benyttes som styrthjelm.. (hovedsageligt argumentet imod hvad jeg siger)

Men okay ser ikk ud til vi får svaret herfra.. -.-"

• #7   11. dec 2013 Dur ikke - de skal være godkendt til motorcykel.

Til en cykel er den længe fin.

Det er nogle mærkelige krav til hjelme der skal godkendes til motorcykel.
    Kører selv motocross og har (vil jeg selv mene) en rigtig fin kvalitetshjelm. Den er både lettere og stærkere end div. billige godkendte hjelme til motorcykel. Men gør den ikke lovlig af en eller anden grund.

• #8   11. dec 2013 Tror nu også der er rimelig stor forskel på om du er soldat og vælter over en død ko på en mark, eller om du vælter på en cykel/knallert med 45kmt smiley

• #9   11. dec 2013 De har da brugt dem i Tour de France før ...

profilbillede
  • #13   1. feb 2014 Lisberg > you thought Wrong..
    Min onkel er US marine (fars side af familien bor i USA) han har været det i 14 år, og på hans sidste udstationering til Afghanistan blev han ramt af en snigskytte på 300 meters afstand.. Kuglen ramte 5cm over venstre øje, dvs lige i hjelmen. Og ja, han væltede da bagover og ja, det gjorde pisse ondt - men ikke værre end At han kunne rejse sig direkte og løbe om bag en bygning, hvor han så kunne tjekke skaderne. Eneste grund til at kuglen ikke gik igennem hjelmen var fordi den ramte direkte på et stykke metal man bruger til at montere kamera, nightvision osv på - havde det metal ikke siddet der, ja.. Så han var heldig smiley

Kommentér på:
Skudsikker/militær hjelm som styrthjelm??

Annonce