14.701 visninger
|
Oprettet:
Forsendelse som forsigtig pakke??? {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg skal have sendt en bærbar pc, men når jeg går ind på post danmarks hjemmeside kan jeg ikke finde muligheden at sende som forsigtig pakke.
Er det mig der er blind som en muldvarp eller kan det ikke lade sig gøre mere???
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Men pak den rigtig godt ind. Find en papkasse der er rigeligt stor og så brug masser af bobleplast eller flamingochips, så skal den nok nå sikkert frem.
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 327
Men ja pak den godt ind som LilleDan skriver
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
har kørt for posten og stort set alle pakker falder ned i post burene i sorteringsanlæget får transportbåndet så er du uheldig at din pakke er den første i buret falder den ca. 2,5 meter så brug en anden måde at sende pakke på har ikke sendt pakker siden jeg har arbejdet ved posten
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
Jeg har sendt meget fintfølende instrumenter afsted flere gange, og ingen af dem har taget skade. Jeg har købt disse mærker, og de skal respekteres. Hjemmelavede mærker eller notater på en pakke bliver ignoreret. Har en bror der en kort overgang arbejde som omdeler.
maj 2007
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 139 Biler: 9 Emner: 149 Svar: 2.817
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 932
men du kan sende den som værdi pakke og så vil den blive erstattet hvis den tager skade under forsendelsen eller bortkommer.
du kan selv tjekke prisen inden på deres hjemme siden under find priser og krydse af i værdi og skrive værdien på pakken
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Jeg står for varemodtagelsen på arbejdet og det er ikke sjældent at jeg ser pakker som er blevet behandlet hårdt, også selvom de er mærket. Og det er ligegyldigt om det er PostDK, GLS, TNT, UPS, DHL, Danske Fragtmænd osv osv...
Jeg har et lille eksempel på at man altid skal forvente det værste:
På arbejdet skulle vi sende nogle bøtter med tatoveringsvæske til slagtesvin. Det endte med at fylde to pakker og begge pakker blev forsynet med korrekte "Fragile" og "Handle with care" mærkater. Den ene pakke blev pakket som var det en almindelig ting, den anden var vi ekstra opmærksom og brugte ekstra foring osv. Udadtil var begge pakker identiske. Efter et par dage blev vi kontaktet af fragtfirmaet som sendte billeder af den ene pakke, der havde lækket ca 5 liter tatoveringsvæske bag i en fragtbil. Det var tydeligt at pakken ikke var blevet behandlet forsigtigt på trods af mærkningen. Vi havde aftalt med kunden at de skulle sende billeder af den anden pakke når de modtog den, og den bar også præg af dårlig behandling, men havde trods alt ikke lækket.
Skal lige siges at det ikke var PostDK. Men moralen er, at hvis man sender noget skrøbeligt, så pak det som om det vil blive kastet rundt hele vejen til modtageren.
maj 2007
Har du derimod købt begge mærker, så har PostDK svært ved at krybe uden om. For så har du gjort dem opmærksom på, at de skal passe på.
Jeg har sendt en værdipakke, hvor indholdet havde taget skade, men jeg måtte selv stå for at få det lavet. Jeg fik ovenstående besked smidt i hovedet.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 48 Svar: 319
maj 2007
Forsendelse som forsigtig pakke???