{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Kørsel mellem hjem og arbejde i firmabil ? {{forumTopicSubject}}

Spørgsmål nr 1.

Hej. Jeg har lige et par spørgsmål som jeg er nødt til at stille. Jeg har en chef som har købt sig ind i det firma hvor jeg er og han har en firmabil som han bruger til at køre mellem hjem og arbejde. Må han godt bruge firmabilen på den måde ?

Spørgsmål nr 2.

Hvis nu vi siger jeg har været på montage i firmaet og mødte fra kl 6 og til kl 20.30 hvor jeg kom hjem fra montage. Må jeg så godt låne en firmabil hjem, da der ikke går nogle busser på det tidspunkt og chefen synes det er ok at jeg låner den hjem og kører på arbejde i den dagen efter ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel mellem hjem og arbejde i firmabil ?
  • #1   20. dec 2013 Det er jo betegnet som din firma bil, så det må du godt, du må dog ikke lave et "privat stop" fx. ved købmanden eller ligende.. smiley

• #2   20. dec 2013 Hvis det er ren firmabil, så er det et rungende nej.
    Betales der til fri bil, så er det fint.
    Du kan købe et dagsbevis til en erhvervsbil der gør, at du må køre privat. Smartest hvis det er enkelte dage du skal bruge den.

• #3   20. dec 2013 Kørsel mellem hjem og arbejde

Kørsel mellem hjem og arbejde er skattemæssigt privat kørsel, hvis ikke der køres til et midlertidigt arbejdssted, og kørslen dermed er erhvervsmæssig efter LL § 9 B. Derfor skal kørsel i firmabil mellem hjem og arbejde, der ikke er omfattet af LL § 9 B, normalt beskattes efter LL § 16, stk. 4.

• #4   20. dec 2013 vi har firmabiler hjem og er ikke beskattet af det.
    dog skal vi møde på arbejdsstedet kl 7 og IKKE firmaet!
    og man må godt handle ind og hente børn i firmabil..
    reglerne blev skærpede men de blev lavet om igen

• #5   20. dec 2013 Du må gerne ha din firma bil hjem hvis du ikke møder på firmaet hver dag, men køre ud hjemme fra, der er så et antal gange du må komme på firmaet i løbet af en månede, kan ikke huske antallet lige. Samt hvis du har vagt må du også ha den hjem. Og du må gerne lave private stop på vej hjem, så som hente børn eller handle hvis det ikke er en stor omvej.

• #7   20. dec 2013 det kommer an på hvad der står i din ansættelseskontrakt.
    hvis det er med udkørsel fra firmaet så nej.
    skal du møde på arbejdsstedet så må du godt

• #9   20. dec 2013 Det kommer også an på hvordan bilen er indrettet, for mit vedkommende har vi indrettet biler men reoler og værktøj, samt vi har vagtordning. Så hvis bilen er special indrettet er der andre regler

Kommentér på:
Kørsel mellem hjem og arbejde i firmabil ?

Annonce