{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Hjælp til opgradering af hjemmebio {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens.

Jeg var så heldig at få en mac mini af damen i fødselsdagsgave i forgårs, til vores tv stue ovenpå. Så nu fik jeg selvfølgelig blod på tanden til at opgradere den lidt smiley

Vi streamer/downloader alt vi ser. Har en macbook air på kontoret, mac mini i tv stuen og apple tv i soveværelset. Så jeg tænkte det ville være rart at få en NAS så jeg kan streame fra alle rummene. Vi har derudover også netflix abbo.

Men hvilken kan anbefales? Skal bare være 2-4TB da vi ikke behøver have hele samlingen liggende og sletter film vi ikke gider se igen. Er alle NAS kombitable med mac? Hvilken kan i anbefale til en 1500 +/-?

TV stuen består af et 55" sony led en yamaha surround receiver, 2stk b&w fronthøjtalere S2 603 og en CW 12" aktiv sub, spiller mega dejligt, men jeg mangler noget mere klarhed i stemmerne i film da det er somom de bliver opslugt af bassen, vil en center ikke hjælpe på det? Hvad kan i anbefale der? Gerne i et ok design (dog ikke så vigtigt) men den skal hænge over tv'et (skråvæg) så helst ikke mega grim. Til max 2000kr nyt eller brugt.

Ydermere er jeg lidt træt af mit gamle Microsoft media center tastetur som vi bruger ovenpå, og dertilhørende billige trådløse mus. Hvad er the shit i styring af mediacenter? Kører jo bare alm. OS X på maccen så det skulle gerne være ret nemt at skrive på og bruge mus. Men det er bare så mega grimt at have begge dele liggende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opgradering af hjemmebio
  • #1   22. dec 2013 Nå ja vi har boxer i spisestuen, er det muligt at få signalet derfra op i stuen ovenpå somehow uden at skulle købe et abbonement mere?

  • #2   22. dec 2013 Du kan få boxer på flere tv ved at købe et ekstrakort til 400 kr smiley Resten af dine spørgmål er ikke lige mit ekspertområde smiley

  • #3   22. dec 2013 Centeren skal være i samme mærke og helst også samme serie som front, så hvis en person der snakker går fra højre til venstre i filmen ikke pludselig skifter stemme på midten ??

    Bruger selv dinovo edge tastetur, har haft det i en del år nu (5-6) og det spiller max.

    Centeren varetager alle dialogerne i filmene og derfor en vigtig brik i en hjemmebio. Så tjeck lige først at din nuværende reciever står til stereo! Hvis ikke kan det godt være grunden til manglende stemmer ??


  • #4   22. dec 2013 Overvej evt af smide hele dynen ud, og køb Sonos til hele hytten, soundbar, sub osv..
    Det vil du ikke fortryde..


  • #5   22. dec 2013 En af mine bekendte har sonos i hele hytten, det virker og spiller godt.
    Han styre alt via sin telefon og iPad. Det fungere bare !


  • #6   22. dec 2013 Den CW sub, burde du skifte ud med en B&W sub istedet. CW er meget dyb og meget bum bum, kontra B&W enheden, der spiller meget mere harmonisk sammen med dine 603'ere...

    Med hensyn til NAS. så ville en Synology nok være mærket at foretrække, da de har god kritik på overførselshastigheder.

    Center højtaler, der kan du med fordel også vælge B&W da den igen vil være til fordel for dine 603'ere. Men hvis ikke du vil op og ofre de store penge på den, så overvej en soundbar istedet...

    Ellers så som mange af de andre de siger, SONOS, det fylder intet, har en ganske fortrinlig lyd, og er nemt at sætte op.


Kommentér på:
Hjælp til opgradering af hjemmebio

Annonce