{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Mega forbrug hos yousee pga apple timecapsule. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Denne er måske mest til folk der går lidt op i apple.

Vi er blevet kontaktet af yousee, fordi vores data forbrug er helt vildt.
Dette skyldes vores Time capsule, som tager trådløs backup af vores Macbook pro's hver time.
Vi har en yousee router, hvorfra der går et netværkskabel over til Time capsule'en. Jeg troede at backup'en kørte trådløst mellem vores Macbook pro's og Time capsule'n, men det blir jo åbenbart registreret hos yousee.
Nogen der ved hvad vi gøre forkert?

Håber det var til at forstå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mega forbrug hos yousee pga apple timecapsule.
  • #1   30. dec 2013 Jeg har også hørt fra dem efter en 200gb måned. De skrev et brev om mit forbrug var lalala, jeg skrev de kunne være ligeglag med mit mit forbrug da jeg hostede en masse online spil osv osv. Du ved. Men du kan jo ramme deres fair user grænse.

• #2   30. dec 2013 Sorry for offtopic men jeg har aldrig fattet de internetudbydere, som skriver ud til folk, når forbruget iht. dem er "for højt".

Kender ikke betingelserne for Yousee, men går ikke ud fra, at der er forbrugsbegrænsning på. Derfor står jeg uforstående overfor, at selskaber som Yousee kontakter én, når DE mener forbruget er for højt.

• #3   30. dec 2013 det burde ikke have noget med jeres timecapsule at gøre, da den jo laver backup over wifi/lan, hvor imod yousee kun kan måle jeres data frobrug ud og ind af huset, ikke i mellem jeres pc og timecapsule så længe de begge er tilsluttet samme netværk

• #4   30. dec 2013 yousee har et tilladt max forbrug, og da vi har overskredet det flere gange, har de nu truet med at smide os ud, så skal lige ha fundet ud af hvad jeg skal gøre. Jeg kan sgu heller ikke forstå de kan se det, men jeg kan også selv se det på deres hjemmeside under mit forbrug:-S

• #5   30. dec 2013 hvor mange computere/servere har i på koblet på modemet/routeren, og hvilket styresystem har den/de?
    er alle computere 100% virus fri ? hvis ikke kan det være derfor.
    henter i mange ting ned fra nette eller uploader i en del ?

• #6   30. dec 2013 Vi har en yousee router, med et kabel over i time capsule'n. Computerne er virus fri. Kan se på deres hjemmeside at de dage hvor computerne laver backup blir der brugt vildt meget forbrug, og hvis jeg slår det fra, falder det til en næsten ingenting.

• #7   30. dec 2013 kunne det være icloud den backuper til også ????

• #9   30. dec 2013 Det kunne det reelt godt, men den tager kun billeder og andre småfiler, slet ikke noget i stil backup af hele computeren.

• #10   30. dec 2013 Du tror ikke du har en af de router, de køre test på, der står med åben WI-FI på.?

Det kommer til at tælle på dit forbrug da det køre på din IP, men det er ikke noget du kan styrrer eller lukke/sætte password på.

• #11   30. dec 2013 Nej, for ligeså snart jeg slår backup fra, så kan jeg se at forbruget falder helt vildt:(

• #12   30. dec 2013 Lyder også vildt den backup'er hver time... Prøv at ændre det til 1-2 gange om dagen i stedet for 24 gange om dagen...

Kommentér på:
Mega forbrug hos yousee pga apple timecapsule.

Annonce