{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

4i1 GPS App til android {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg har prøvet at lave en app med 4 små værktøjer i, og ville være fedt hvis der var nogen der ville afprøve den, da jeg kun har kunnet prøvet at køre den på min egen mobil.

De 4 værktøjer er:

Tracker:
Denne kan opmåle hvor langt du kører, og derefter skrive start og slut adresse ind i et tekstdokument, ideelt til at dokumentere kørsel.

Hastighed:
Denne viser din hastighed i: Km/t, Mph, m/s og f/s

Tracking:
Denne kan "logge" din rute, så du kan se hvor du har gået. Dette kan ses i google Earth.

Parkering:
Denne kan huske hvor du har parkeret og noterer også adressen. Når du skal tilbage igen, åbner den google maps og navigerer dig derhen. Den har også en timer funktion, så du husker at komme tilbage inden p-tiden er udløbet.

Det er som sagt en Beta version, men håber jeg får lidt feedback så jeg kan få app'en optimeret !
Link:

https://drive.google.com/file/d/0B4N5zF2yPuC4N1YtU1ZWb0NqZmM/edit?usp=sharing


Godt Nytår !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4i1 GPS App til android
  • philip c
    philip c Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 42 Svar: 169
    #1   1. jan 2014 good job

    nu skal min tlf lige lade op, så ville jeg godt prøve den smiley

    er det en nemt/godt GUI du har lavet?

    jeg har mange gange testet programmer/apps fra en bestemt ven, så jeg ved hvordan jeg somregle kan finde fejl, dem skal jeg self nok repoter til dig, hvis der er nogle smiley


  • #2   1. jan 2014 Tak for det !

    Nu er det jo den første app jeg har lavet men jeg synes selv at jeg har lavet det simpelt og meget ovetskuelig, men nu må vi se smiley


  • #3   1. jan 2014 Hvad med at lave til iPhone også? smiley lyder spændene

  • #4   1. jan 2014 Nu har, efter forespørgsel, lavet et stopur der kan måle tiden f.eks. fra 0-100 km. Håber det virker !! smiley Men stil "start hastigheden" til 1.

  • #5   1. jan 2014 Kan desværre ikke lave til iPhone da det er et lidt andet sprog smiley

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #6   1. jan 2014 Vil da prøve at installere den på min telefon, og aktivere den under min kørsel imorgen, så må vi se om det er til at finde ud af for den, når jeg har en 20-25 stop, hvor den jo så gerne må logge at man har haft et stop på det pågældne sted.

  • #7   1. jan 2014 Fedt ! Du skal bare huske at stoppe/ og starte den ved hvert af dine stop, da den ikke kan se forskel på om du holder ved et lyskryds eller om du er stoppet smiley

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #8   1. jan 2014 Det vil jeg se om jeg kan huske smiley

    Det bliver primært tracking delen jeg vil kunne teste, da jeg jo godt kan huske hvor jeg parkere firmabilen, når den holder bag huset smiley


  • #10   1. jan 2014 Jeg har lavet den lidt om, hvis du nu har din mobil til strøm i bilen, så kan du nu aktivere Autotrack, så hver gang du slukker bilen, og strømmer ryger fra opladeren, vil den stoppe trackeren, og når du så starter bilen igen, og der kommer strøm på, vil den starte med at tracke igen. Bare husk at deaktivere Autotrack når du så kommer hjem, ellers vil den starte den hver gang du sætter den i opladeren smiley

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #11   2. jan 2014 Jeg har nu haft brugt det lidt idag, og det ser nu meget fint ud.

    Dog kan den ikke skrive æøå i listen over de ture man har tracket.
    En anden ting der trækker en del ned for mig, er at man er tvunget til at bruge den App du linker til (File Magic) for at bruge knappen under tracking, til at få vist sin trackede ture, når android 4,1 kommer med et filhåndteringsprogram af sit eget.

    en anden ting er, at da jeg lavede en tracking, fik jeg minimeret programmet, da jeg skulle bruge telefonen til at gå på nettet med, og bagefter åbnede programmet igen (ved at trække ned i menulinien og vælge det som åbent program) hvorved trackingen var stoppet, og filen så er korrupt, så den ikke kan åbnes.
    Derudover, så når jeg bare trykker på filen, så siger telefonen, at der ikke er noget kompitabelt program, men overfører jeg tracking filen til windows, kan den sagtens åbne den i google maps, dog skriver den "Der opstod en fejl, og visse kortdata kunne ikke indlæses Annuller"

    Hvis det er fordi den SKAL bruge google earth appen, vil jeg nok råde dig til at ændre den til at kunne bruge google maps, da det ikke er helt så tungt at rode rundt i, på en telefon, hvis man vil have vist sin tracking, samt det så kan overføres til pc, så man lettere kan arbejde med filen.


    At du har fået ændret, så den autotracker når strømmen bliver taget fra telefonen er fint nok, dog er mange nye biler indrettet således, at strømmen først bliver deaktiveret i cigaretstikket 5-15 min efter man har slukket bilen, hvorved den så ikke kan nå at registrere at den skal autotracke.


    Det jeg, personligt, ville have ud af et program i den her stil, er at jeg kan åbne programmet når jeg kører hjemmefra (evt. kunne sætte programmet til at autostarte kl 04.00, og den så starter med at tracke, når den registrerer bevægelse på gps'en), hvor den så logger hvad tid jeg kører hjemmefra, og hvad tid jeg har stop og adresse (om den så logger alle lyskryds er ok for mig, men man må vel kunne sætte en form for timer på, at hvis man holder stille længere end 2 min, så tæller det som et stop på ruten) samt at den så skriver alle mine stop i en logfil, indtil jeg fortæller den, at den skal stoppe med at tracke, eller igen, at den evt. kan autostoppe kl 18.00

    Evt. hvis det kan udvides til det avancerede, at den kan få en forudbestemt adresse, f.eks. nørrebrogade 44, 8000 århus C, og når den så registrerer at den kører derfra, så starter den loggen, og når den så ser at den er tilbage på den adresse, går den i hvile/pause mode, indtil den igen ser at man forlader denne adresse.

    For at denne funktion skal kunne lykkedes, kræver det jo så også at programmet kan køre 100% i baggrunden, og sådan set kun skal startes op, når man har haft sin telefon slukket, eller man skal ind og se loggene.


  • #12   2. jan 2014 Først og fremmest, tak for tilbage meldingen !

    Jeg er godt klar over æøå problemet, og er ved at finde en løsning !

    Ang. File Magic, ved jeg at ikke alle smartphones har en standard fil-browser fra Android's side, og så kan jeg ikke definere hvad den skal åbne med som standard, da hvert producent laver deres egen. Men jeg prøver at se om jeg kan finde en løsning!

    Jeg har ikke fundet en måde hvor jeg kan lave en track fil der kan åbnes i google maps, men jeg vil lige undersøge det nærmere.

    Det du foreslår, kan godt lade sig gøre. det eneste problem er jo så at gps skal være aktiveret og forbundet HELE tiden, og det tager meget strøm.
    Men jeg kan jo så lave det sådan at man får flere valgmuligheder for hvornår den skal begynde at tracke, altså om den reagere på bevægelse, tidspunkt, manuelt input eller strøm.

    Hvilken mobil har du?

    Og ved du om app'en har brugt meget strøm?



  • #13   2. jan 2014 Glemte lige at høre ang. brugerfladen, er det nemt at finde rundt, overskuelig og det ?

  • #14   2. jan 2014 Jeg har nu prøvet at lave sådan at den kan tjekke om du holder stille. Først skal du afinstallere min app, og så hente den opdaterede version. Så når du er på hovedskærmen i app'en trykker du længe på Ikonet til tracker app'en (den øverste) så kan du vælge hvilken metode du vil bruge. Dog, hvis du vælger at den skal tjekke om du holder stille skal du starte den manuelt ved start og stoppe igen ved sidste stop.

    Håber det virker !! smiley


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #15   3. jan 2014 Brugerfladen virker meget overskuelig, dog skulle jeg lige første gang ind og tjekke info'en for at være 100% sikker på hvilken menu der gjorde hvad.

    Jeg benytter mig af en Huawai ascend y300.

    Jeg fik ikke lige tjekket batteriforbruger fra appen, men min telefon var på 95% strøm da jeg kørte, og ca 11 timer senere da jeg kom hjem, havde jeg stadig over 30% (tlf var ikke kommet med advarsel for strøm) og den tager jo self. en del strøm med gps tændt i 11 timer.

    Vil prøve at hente den opdaterede version, og komme med feedback på den i eftermiddag.


  • #16   3. jan 2014 Vent med det. Er selv lige ude og teste den nu og virker ikke optimalt !

  • #17   3. jan 2014 Jeg tror! at den er der nu smiley

  • #18   3. jan 2014 Og nu skriver den æ ø og å i adresserne !

Kommentér på:
4i1 GPS App til android

Annonce