{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Efterisolere tag med hældning {{forumTopicSubject}}

Halløj derude.

Nogle som kan bekræfte om disse oplysninger er korrekte?
(Ret mig gerne med råd og div)

Hvad skal afstanden være mellem tag lægter og isolering?
50mm mindst?

Hvor meget isolering skal på, hva lovkravet? 300mm som min.?

Ville i smide 95mm isolering på først og så en dampspærre og så smide de resterende 195mm på efterfølgende?

Er der noget som jeg ikke lige har tænkt på, kom gerne med råd.

Jeg har et loft, hvor der absolut intet isolering er på, og dette skal gøres, det er hundekoldt deroppe.

På forhånd , tak


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterisolere tag med hældning
  • #1   12. jan 2014 Gå ind på isover hjemmeside, de har en masse gode vejledninger.

  • #2   12. jan 2014 Kan være jeg læser det forkert - MEN med mindre du har fuld ståhøjde + beboelse/ophold på selve loftet - så ville jeg ikke isolere ud til taget. Det giver bare et endnu større rum du opvarmer til ingen nytte.

    De 300 mm gælder ved ny byggeri så vidt jeg husker - men det kan godt svare sig at få det gjort.

    Du kan evt. bruge isolering i ruller - og så skære dem til inden du piller plast af - så passer de lige ned mellem spærene - og så er det bare at rulle ud.

    Har du uudnyttet loft - så kan du droppe dampspær - alt efter hvor meget fugt du har på indersiden af tagplader. Hvis du vælger damspær - skal DEN direkte på taglægter.

    Hvis isolering skal op til tagplader - så skal dampspær være først - og så alt isolering..


  • #3   12. jan 2014 Vectra -

    Er vi ikke enige i , at en dampspærre skal være på den varme side af isoleringen 1/3 inde?
    Ergo , så skal den vel ikke på først?

    Har min. 240cm til loft , nok også en 20cm mere , så ville lave et par værelser deroppe senere hen , dog bare isolere til at starte med smiley


  • #4   12. jan 2014 Jeg har isoleret op til undertag (åndbart) med 200mm, derefter en dampspærre og så et nyt lag med 100mm. Så har du et lag hvor du kan trække ledninger osv i uden at bryde dampspærren.

    Er det et 1 planshus kunne du jo overveje at få sprøjtet papir isolering in, så lægger du jo bare et lag på 300mm ind over det du allerede har.

    Er det noget du tænker på at udnytte er det jo en anden sag.


  • #5   12. jan 2014 Og jo, har du ikke undertag med afstand til tagplader skal du lade ca 50m ludt stå, ellers får du fugtproblemer.

  • #6   12. jan 2014 hvis taget er moden til at skifte er det helt klart bedst og mest behageligt at isolere udefra, og i dag kan man få undertag hvor du kan lægge isolering helt ud til undertaget, jeg har beklædt indvendig med 2 lag gips, hvor jeg har dampspærren i mellem gipspladerne, jeg byggede det hele indvendig først, rev taget af og isolerede udefra
    og hvis du isolere ude fra, har du måske muligheden for at hæve taget og derved få mere isolering i jeg har 600 i de vandrette flader og 400 i de lodrette hvor det er
    muligt der er jo ingen lovkrav om isolering da det ikke er nybyggeri men for din egen pengepungs skyld


  • #7   12. jan 2014 Du skal være 50 mm fri gang, fra isolering op til lægterne eller hvis du har undertag på dit tag, så skal der være 50 mm luft fra isolering og optil undertaget.

    300 mm isolering er lovkrav i nybyg og renovering af taget.

    Du skal smide de 195 mm isolering på først og så smide dæmpspærre på og så ligge de sidste 95 mm isolering på.


  • #8   12. jan 2014 Præcis , tror jeg ved og ha det smiley

    Er der andet jeg skal være opmærksom på?


  • #9   12. jan 2014 Ikke hvis du bare vil have efter isolere... smiley

  • #10   12. jan 2014 Der ska selvfølgelig laves mere efterfølgende , men opstarten vil jo være at få isoleret det hele deroppe først smiley

  • #11   12. jan 2014 Jamen så er der ikke noget du skal være opmærksom på smiley
    Men det er jo vigtigt at selve taget er tæt og det ikke skal skiftes her snart, fordi så kan det bedre betale sig at lave når man få lavede taget, samt er det jo også lige meget med at få efter isolereret hvis taget ikke er ordenligt tæt pga. alderdom mm.


  • #12   12. jan 2014 Ad fy føj. God fornøjelse. Isoleringsarbejde er bare nederen smiley

  • Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #13   12. jan 2014 gulvlæggeren <---- du har jo også fat i den modsatte ende af hvad du er vant til hehe smiley



  • #14   12. jan 2014 Taget står jeg ikke for , det vil jeg få en tømrer til at gå igennem , det er skiffer tag og skulle ikke gerne fejle det store smiley

    Jeg står bare for det indvendige , bare det hele er tæt.

    Snoopy - Du har helt ret , derfor jeg står sådan lidt og er lidt skeptisk ! smiley


  • #15   12. jan 2014 Hvis du er i tvivl om noget kan du altid skrive til mig smiley
    Har mit egen entreprenør firma så har svar på det meste smiley


  • #16   12. jan 2014 Jeg takker Mads , du er gemt ! smiley
    Kommer jeg nok til , hehe


  • #17   12. jan 2014 mads
    hvis du bruger den rigtige undertag kan du gå helt op til undertaget med isolering
    specielt hvis du isolere inde fra kan det godt være svært at kontrolere at man holder afstanden til undertaget hvis man bruger den der ikke kan ånde


Kommentér på:
Efterisolere tag med hældning

Annonce