{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Skolepraktik Mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Er der nogen af jer der ved om man kan tage grundforløbet til mekaniker 2 gange? altså jeg bestod i juni 2013 med et 12-tal. Fik ikke læreplads og valgte så at tage smede grundforløbet for at have noget og lave og så sammentidig søge som mekaniker, har været oppe til prøve i dag og der var lidt og hvert der trak ned og var sammentidig syg og fik kun 02 fik af vide mine svejsninger var mekaniker svejseninger.. sjovt nok smiley men er berettiget til skolepraktik som smed. Men har jo som sagt Grundforløbet til mekaniker, kan man godt vælge og gå på grundforløb til mekaniker igen så? og hvis jeg kan det så vil jeg da være berettiget til skolepraktik efter? smiley Har søgt en helveds masse steder i området kun til mekaniker. Håber der kommer nogen svar, jeg undskylder for stavefejl osv.
Mvh Glenn Dalen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skolepraktik Mekaniker
  • #1   14. jan 2014 Klokken er 15.30 på en tirsdag, du bør nok ringe til din skole i stedet for..
    Jeg kunne forstå dette indlæg, hvis det var fredag klokken 18.00 smiley

• #2   14. jan 2014 Fatter ikke der ikke er nogen der kan bruge en der har fået et 12 tal, det er sgu da ok karakter.
    Du må ud og snakke med din erhvervs vejleder ude på skolen, han må sgu da kunne finde et værksted der vil have en som dig.

Evt må du få dig en anden frisure og trække bukserne op, så de ikke hænger nede om røven, ellers kan jeg ikke se hvorfor du ikke har fundet en plads.

• #3   14. jan 2014 Kender MANGE som har fået 12, blandt andet mig selv..
    Der er simpelthen ingen lærerpladser..
    (Jeg har heller ingen lærerplads, det skulle måske også lige siges smiley )

• #4   14. jan 2014 Vil så også hilse at sige at jeg har set mange 12 taller som ikke dur til noget i den virkelige verden. Hvor jeg samtidig har set folk der skraber bunden på skolen og så viser sig at være de bedste ude på arbejdsmarkedet.

Mine forældre lærte for længe siden at skolekarakteren ikke betyder en skid for om du får en god lærling. (De har haft eget værksted i 40 år)
    Og jeg kan kun sige det samme for mit eget fag.

Dermed ikke sagt Glenn P er en dårlig håndværker - men sagt at karakteren har ved mange virksomheder intet at sige med om du får arbejdet.
    Det er din udstråling og dit gåpåmod der baner vejen.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #5   14. jan 2014 Gå et niveau op og bliv maskinmester. bedre løn, og sikkert arbejde, matematik er ikke så slemt og der er masser af praktiske ting, man skal aldrig bekymre sig om at blive arbejdsløs. Så gør som mig ;D Har selv været i samme sko, mekaniker er sq en hård branche.

• #6   14. jan 2014 Spørg da jeres vejleder på skolen. Det er da hans job.

• #7   14. jan 2014 Eller oss er det jeres egen skyld at i ikke har læreplads?
    Jeg fik 7 og fik læreplads det første sted jeg søgte!:)
    Måske i skal ud og snakke med dem? Være på prøve i nogle uger? Osv:)
    Vær imødekommen så går det lidt lettere:)

• #8   14. jan 2014 vi søger lærling her hvor jeg er - midtjylland.

• #9   14. jan 2014 Hvor henne er det i midtjylland? smiley

• #10   14. jan 2014 Det kan måske lade sig gøre i jylland, men at finde en læreplads det første sted man søger på amager, lyder som en drøm.
    Og har været i udlån, i flere forskellige værksteder...

• #11   14. jan 2014 6G
    Min vejleder er sygemeldt og den anden han gider aldrig hjælpe en. smiley

Allan R
    Nej det gør jeg heller ikke, men der er sikkert ikke nok arbejde her i området tæt Herning. Når skolen bliver kontaktet er det kun dem med kørekort de søger og det har jeg desværre først i slutningen af maj, var ude ved en Chevrolet der søgte, han sagde til mig i starten at hvis der kom en med kørekort var jeg valgt fra han gik meget op i at han ikke rigtig ville betale og fortalte ham flere gange at jeg selv kunne betale det jeg vil jo bare have lærepladsen men nej nej, så sagde jeg til hvad så hvis du får en som kun har kørekortet og ikke kan arbejde det jo også træls, så svarede han ikke. Mit hår er aldrig sat og går stortset altid i arbejdsbukser smiley

• #12   14. jan 2014 Mikkel H
    Det er maks nederen! smiley

Gudik
    Jeg kender også et par stykker hvor jeg tror de fik karakteren ved at snakke for da vi normalt rendte i værkstedet lavede de aldrig en skid med mindre de havde deres eget med. Der er mange der bare får karakteren for at snakke på teknisk skole.

Babubber
    Ja det ku da være man skulle være det smiley Flere penge og aldrig arbejdsløs kunne sq være lækkert. smiley

• #13   14. jan 2014 jeg har nok søgt læreplads 100 stede,
    de 52 steder er ved personlig fremmøde, med en ansøgning i hånden,

de andre er mailet ud, da det er længer væk, fra hvor jeg bor.

jeg har fået 2 måske, hvis du komme om 4-5 måneder, da de lige havde fået nye lærlinge ind,

alle andre stede har det været vi har ikke brug for lærlinge.

et sted blev jeg nærmest smidt ud igen, og total overfuset af mesteren selv.

så det er ikke nemt i det sønderjyske,
    og har enda 17 års erfaring med og lave bil, så jeg kan da lave det meste

• #14   14. jan 2014 17 års erfaring, jo, men lyder man for "klog", så ryger man sgu afsted på røv og albuer.

De mangler mekanikere i Norge, især industrimekanikere, Rolls-Royce tager jævnligt en stak ind.

• #15   15. jan 2014 omegnen af holstebro

Kommentér på:
Skolepraktik Mekaniker

Annonce