{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Intercooler uden turbo. {{forumTopicSubject}}

Vil det gøre nogen skade på motoren at trække luft ind via en intercooler? Har ingen turbo på, men der er fast monteret en intercooler på fronten, som det vil se dumt ud, hvis den bliver fjernet. Kan jeg trække mine luft slanger til luftfilteret ned, så luften kommer fra intercooleren? Eller har motoren ikke godt af det?
Der er selvfølgelig stadig luftfilter på, det er bare slangerne som er rykket fra grillen også ned i en intercooler på fronten.

Sønne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intercooler uden turbo.
  • #1   16. jan 2014 er det en joke, det får du intet ud af

• #2   16. jan 2014 Er du sikker på at det ikke bare er din køler?

• #3   16. jan 2014 Det eneste du får ud af det er koldere luft, du skal ikke regne med flere heste af den grund.

• #4   16. jan 2014 du vil køle indsugningsluften ned, men en luft som har samme temperatur som indsugningsluftens temperatur ?

• #5   16. jan 2014 du vil også begrænse mægten af luft din motor får, da den skal trække luft langt væk fra.. tror faktisk du vil miste hk på og gøre det

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   16. jan 2014 du vil miste meget på det, det er som at din bil skal trække vejret gennem et sugerør med meget modstand, på en bil med turbo bliver det jo trykket igennem ved højt tryk og her skal den suge igennem en masse bittesmå lameller med meget luftmodstand

• #7   16. jan 2014 Effektmæssigt ville et ram-intake være meget bedre.

Men for syns skyld kan du vel bare lade den sidde og trække luft et andet sted fra. Men det er da lidt sølle at fise rundt med en intercooler for pynts skyld er det ikke ?

• #8   16. jan 2014 Man sætter ikke en intercooler på en bil uden trykladning. Basta.

• #9   16. jan 2014 Nu var mit spørgsmål ikke om jeg fik noget ud af det, så de svar ser jeg bort fra.
    Jeg søger ingen effektforøgelse, men bare viden omkring om det gør noget dårligt for min motor? Og ja det er en intercooler, da jeg selv har monteret den.

• #10   16. jan 2014 Ja det giver højere modstand på indsugningssiden.

• #11   16. jan 2014 Hvorfor montere en intercooler på en bil uden tryk?

Husk at klistermærker giver flere hk smiley

• #12   16. jan 2014 I svarer bare på 1000 andre ting end man spørger om. Dejlig børnehave. smiley

Kompressor Knud, tak for svar, så må jeg jo finde ud af at få den af og få et nyt front skørt, da der er skåret af det for at få plads til intercooleren.

• #13   16. jan 2014 Og nej synes ikke det ser pænt eller gejl ud med den på, dumt og Brian agtigt, men kan leve med det, hvis det kan spare mig 3000 til en for kofanger og en del arbejde med at få den af. Hvilket er grunden til jeg spurgte. Har ikke brug for effekt eller bedre økonomi, dog spare mig selv for penge og arbejdstid.

• #14   16. jan 2014 Hvis du monterer en anden intercooler, skal du på ny dokumentere at bilen opfylder kravene til luftforurening. Dvs. bilen skal igennem en test som viser, at den opfylder den gældende Euro norm for den pågældende bil.
    Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.

Mvh.
    Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33928740
    Fax: +45 33932292
    e-mail: pjl@fstyr.dk www.fstyr.dk
    Slet indlæg

• #15   16. jan 2014 Bilen skal ikke synes eller på plader, da det vil blive for dyrt. Kan se nu, at jeg kører med en lille form for ram air, da mine luft indtag sidder som åbne munde i front grillen.
    Så var egentlig kun et spørgsmål omkring om jeg ødelagde min motor ved at bruge den som indtag, hvilket jeg kan høre på nogen her inde at jeg vil kunne komme til.

Så siger mange tak for svarene som jeg kunne bruge til noget.
    Hvis nogen evt ved lidt mere omkring det vil jeg gerne høre det, dog vil jeg ikke hører mere om at det ser dumt ud, og ikke giver effekt, for det ved jeg udemærket selv. smiley

Sønne.

• #16   16. jan 2014 Hvis du ik syntes det ser pænt eller gejl ud hva er så grunden til at du overhovedet monterede den?

• #17   16. jan 2014 Det rager egentlig ikke mig, men nu er jeg nysgerrig. Hvorfor sætte en front monteret intercooler på en suge V8, og især da den ikke skal på plader. Hvorfor?

Den kunne da sikkert godt blive en sjov markracer, men hvad skal intercooleren til for?

• #18   16. jan 2014 Giver det ikke mening for dig at det ikke giver noget, eller har gavn for din motor når den ikke har kompressor eller turbo?

Hvorfor har du monteret den hvis du ikke selv synes det er pænt?

• #19   16. jan 2014 Det er ikke min audi, men en anden vogn, som har haft turbo motor, og har monteret den pga effekten i sin tid, og efter jeg har fået NA motor i, har jeg bare ikke magtet at tage den af, og når den alligevel sidder der, så ville jeg bare høre om det muligvis kunne lade sig gøre at koble den til indsugning, så kunne det da være meget sjovt. Så af ren og skær nysgerrighed.

• #21   16. jan 2014 Tager mig skam også tiden til at tage den af, da den så nok kan sælges, da jeg heller ikk synes det klær en suge motor. smiley

Kommentér på:
Intercooler uden turbo.

Annonce