{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Lupo 3L? {{forumTopicSubject}}

Da jeg går med tanker om og anskaffe mig en Lupo 3L vil jeg først høre folks erfaringer med bilen.

De står i en hel masse forskellige prisklasser og med forskellige km tal. Er der visse årgange man skal holde sig fra? Eventuelle andre ting end god servicehistorik som man skal være OBS på?
De 33,3 km pr liter, hvor realistiske er de, og hvis de skulle være realistiske ved kun og være føreren i bilen, hvor mange kilometer pr liter må man så give slip på, hvis nu der skulle være 3 passagerer mere i bilen? smiley

Lad høre, lad høre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Lupo 3L?
  • #1   16. jan 2014 Jeg har haft en lupo 3l. Kørte i gennemsnit 29 kml på motorvej, kørte mange km uden problemer, men den fik lidt fejl med motorstyringen, men det var små ting smiley
    kan klart anbefales

• #2   16. jan 2014 Køb istedet en spritny Chev Spark til 59900. Den koster pr måned, mindre end Lupoen koster at servicere om måneden i snit.

• #3   16. jan 2014 Min gik omkring 28.. Men der sprang kæden til oliepumpen så skiftede motor i den.

• #4   16. jan 2014 HAHAHA en spark. Dårligste "køb en .... istedet for" jeg nogensinde har sat.

Shaka
    Undgå de første årstal. De har vidst problemer med gearkassen. Dem efter det skulle virke fint og kører godt. Og KM skulle vidst være ret tæt på det opgivet tal.

• #5   16. jan 2014 Jeg skulle kunne forvente (ca) 500 km for 15 liter / 150 kroner, er det sådan jeg skal forstå det?
    Men hvad nu hvis man har 3 passagerer med, hvor langt ned i km pr liter kommer man så? Det lidt en af de ting som jeg også ser værende som vigtige nemlig, for selvom den er økonomisk med føreren som værende den eneste i bilen, så vil jeg også gerne vide hvor økonomisk den kan være med passagerer og eventuelt lidt bagage.

• #6   16. jan 2014 Nu så jeg eksempelvis Jeremy clarkson som testede selv samme bil, hvor han formåede og komme op på ca 31 km/l uden og anstrenge sig på nogen måde, hvor han også kørte motorvejskørsel. Hvilken hastighed han lå med osv... er jeg dog ikke sikker på, men det var bl.a derefter at jeg fik øjnene op for en lupo 3L
    For hvis selv han kunne lide den (det jo en diesel) og synes om komforten i den osv... så er den da måske værd og eje smiley

• #7   16. jan 2014 HAHAHA "skulle virke" "vidst være" det værste råd jeg nogensinde har set.

Shaka
    Idag køber man biler efter hvad den koster i samlede omkostninger pr mdr.
    En Spark koster 6000 i udbetaling og 850 om mdr.
    En Lupo koster 30-40 i indkøb og NEEMMT hvis ikke mindst 1000 kr om måneden i service alene.

Jeg har i modsætning til en hvis person rent faktisk haft en Lupo. Ja den kører 23 i byen, og 33 med 90 i timen, men det var vist det der var at skrive hjem om. Når den går i stykker har du mistet ALT hvad du havde sparet. Trækaksel kostede 4500 at skifte hos Mercari i Randers. På en alm bil er det 1/4 del

• #8   16. jan 2014 Lupo'en kører super, og holder nemt det opgivne forbrug.

Den er også lige så solid og holdbar som andre biler, men som H Skov skriver, så hold dig fra de første årgange da de kunne have gearkasseproblemer.

Ville personligt holde mig langt væk fra en Spark!!!

• #9   16. jan 2014
    jeg har lige købt en til konen og har brugt meget tid på at finde en den jeg har købt er fra 2000 havde kørt 250,000 km og havde lige fået lavet gearkasse for 18000kr jeg betalte 25k for den og den skulle synes jeg lavede bremserne bag i og fik den synet så det var rimelig nemt
    der er den nye model og den gamle hvilket man kan se på batteriet den gamle foran og den nye er i bagagerummet
    det er meget svært at finde en med få km da den typisk er brugt som pendler du kan med fordel melde dig ind i lupo kluppen det gjorde jeg der er en liste man skal tjekke før du køber bilen det største problem er gearkassen som man skal sørge for at den bliver justeret jævnligt, bort set fra de oplysninger har jeg ikke nok erfaring med bilen,, da vi lige har fået den men snak med dem i lupo kluppen

• #10   16. jan 2014 Min have kørt 240.000 Da først slavcyl (3k) røg til gearkassen røg .. Derefter højre trækaksel (1,8k) + Hver service koster ca 1-2k Regnede ud det var billigere at kører i en alm bil jeg satte det til som jeg sparede i Diesel det røg bare til stumper (som koster kassen) og service..(gearkassen skal justeres hver 15-30000km.) Min var den nye model..

• #11   16. jan 2014 Tyske biler>

Det er den historie 90% af vi der har haft Lupo kan bryste os af. Alle andre gætter og eller har ikke haft den i særlig lang tid.

• #12   16. jan 2014 Mine forældre har haft den samme lupo i 9 år og den har aldrig fejlet noget. Så er den desuden ikke dyre at servicere end alle andre biler.

• #14   16. jan 2014 jeg ville også personligt holde mig fra spark,
    vi havde en aygo fra ny efter 6 år solgte vi den, den havde kostet os 15000 om året i værditab, bilen blev købt kontant, så der er ikke medregnet eventuelle udgifter til renter mm,
    selvfølgelig skal der også ligges udgifter til eftersyn, bilen havde kun minimale udgifter ud over de normale slitage udgifter, med det værditab og normalt slitage forbrug mm, forventer jeg at kunne holde min nu, ny indkøbte lupo kørende, for under det halve af hvad min aygo har kostet mig, aygoen kørte 17-18 og forventer at lupoen kan komme tæt på de 30, men det er jo alt sammen teor,i og kun fremtiden vil vise hvor meget jeg vil spare,

• #15   16. jan 2014 men hvis du er lupo intr så meld dig ind i lupo kluppen der kan du få mange gode råd
    det jeg har hørt er også hvis du tror det er en ræser vogn så hold dig fra den men hvis du kan køre ordentlig så har du en bil uden de store problemer

• #17   17. jan 2014 personlig har jeg samme erfaring som pd konen køre lupoen jeg køre astro bussen smiley
    hun spare brændstof jeg bruger det smiley

• #18   17. jan 2014 [ El Comandante ]

Skal en Spark da ikke også have service eller er det gratis og inkl de 850 kr i måneden.
    Jeg har kørt en Spark og det er den VÆRSTE bil jeg nogensinde har kørt. Vindfølsom, skralder, flad følelse og bare en skod spand. Vil sgu hellere have en scooter.

• #19   17. jan 2014 Og alle de andre små pis biler er bedre?? jeg må le..

Skal man have noget der kører fornuftigt, så skal man holde sig fra ALLE de små pis spande.. længere er den ikke..

Det er fløjtende ligegyldig hvilken bil man vælger, de er billige uanset hvad.. Så ta den du bedst kan li farven på..

• #22   17. jan 2014 Søbæk, nu var det mere møntet på alle de andre små "øko-biler"
    Og jo, de er små billige pis spande.. Jeg har selv en, min mutter har en, min morbror har en og mange flere jeg kender..
    De er alle små svage pis biler, de adskiller sig alle på forskellige punkter..
    At sige den ene er bedre end den anden er jo noget lort at lukke ud..

Havde jeg vidst jeg skulle køre mere motorvej dengang jeg skulle have ny bil, havde jeg aldrig valgt sådan en lille "øko-bil"

Mit bedste råd ville være at finde en lidt større diesel bil hvis man skal køre langt..
    Det kan godt være det er lidt dyre, men det bliver man sku ikke ligeså træt af at køre i, i længden som sådan en lille lorte spand..

Kommentér på:
Erfaringer med Lupo 3L?

Annonce