876 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med Lupo 3L? {{forumTopicSubject}}
Da jeg går med tanker om og anskaffe mig en Lupo 3L vil jeg først høre folks erfaringer med bilen.
De står i en hel masse forskellige prisklasser og med forskellige km tal. Er der visse årgange man skal holde sig fra? Eventuelle andre ting end god servicehistorik som man skal være OBS på?
De 33,3 km pr liter, hvor realistiske er de, og hvis de skulle være realistiske ved kun og være føreren i bilen, hvor mange kilometer pr liter må man så give slip på, hvis nu der skulle være 3 passagerer mere i bilen?
Lad høre, lad høre
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 147
kan klart anbefales
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 101 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.169
Shaka
Undgå de første årstal. De har vidst problemer med gearkassen. Dem efter det skulle virke fint og kører godt. Og KM skulle vidst være ret tæt på det opgivet tal.
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 552
Men hvad nu hvis man har 3 passagerer med, hvor langt ned i km pr liter kommer man så? Det lidt en af de ting som jeg også ser værende som vigtige nemlig, for selvom den er økonomisk med føreren som værende den eneste i bilen, så vil jeg også gerne vide hvor økonomisk den kan være med passagerer og eventuelt lidt bagage.
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 552
For hvis selv han kunne lide den (det jo en diesel) og synes om komforten i den osv... så er den da måske værd og eje
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
Shaka
Idag køber man biler efter hvad den koster i samlede omkostninger pr mdr.
En Spark koster 6000 i udbetaling og 850 om mdr.
En Lupo koster 30-40 i indkøb og NEEMMT hvis ikke mindst 1000 kr om måneden i service alene.
Jeg har i modsætning til en hvis person rent faktisk haft en Lupo. Ja den kører 23 i byen, og 33 med 90 i timen, men det var vist det der var at skrive hjem om. Når den går i stykker har du mistet ALT hvad du havde sparet. Trækaksel kostede 4500 at skifte hos Mercari i Randers. På en alm bil er det 1/4 del
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 954
Den er også lige så solid og holdbar som andre biler, men som H Skov skriver, så hold dig fra de første årgange da de kunne have gearkasseproblemer.
Ville personligt holde mig langt væk fra en Spark!!!
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
jeg har lige købt en til konen og har brugt meget tid på at finde en den jeg har købt er fra 2000 havde kørt 250,000 km og havde lige fået lavet gearkasse for 18000kr jeg betalte 25k for den og den skulle synes jeg lavede bremserne bag i og fik den synet så det var rimelig nemt
der er den nye model og den gamle hvilket man kan se på batteriet den gamle foran og den nye er i bagagerummet
det er meget svært at finde en med få km da den typisk er brugt som pendler du kan med fordel melde dig ind i lupo kluppen det gjorde jeg der er en liste man skal tjekke før du køber bilen det største problem er gearkassen som man skal sørge for at den bliver justeret jævnligt, bort set fra de oplysninger har jeg ikke nok erfaring med bilen,, da vi lige har fået den men snak med dem i lupo kluppen
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
Det er den historie 90% af vi der har haft Lupo kan bryste os af. Alle andre gætter og eller har ikke haft den i særlig lang tid.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
vi havde en aygo fra ny efter 6 år solgte vi den, den havde kostet os 15000 om året i værditab, bilen blev købt kontant, så der er ikke medregnet eventuelle udgifter til renter mm,
selvfølgelig skal der også ligges udgifter til eftersyn, bilen havde kun minimale udgifter ud over de normale slitage udgifter, med det værditab og normalt slitage forbrug mm, forventer jeg at kunne holde min nu, ny indkøbte lupo kørende, for under det halve af hvad min aygo har kostet mig, aygoen kørte 17-18 og forventer at lupoen kan komme tæt på de 30, men det er jo alt sammen teor,i og kun fremtiden vil vise hvor meget jeg vil spare,
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
det jeg har hørt er også hvis du tror det er en ræser vogn så hold dig fra den men hvis du kan køre ordentlig så har du en bil uden de store problemer
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
hun spare brændstof jeg bruger det
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 101 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.169
Skal en Spark da ikke også have service eller er det gratis og inkl de 850 kr i måneden.
Jeg har kørt en Spark og det er den VÆRSTE bil jeg nogensinde har kørt. Vindfølsom, skralder, flad følelse og bare en skod spand. Vil sgu hellere have en scooter.
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.049
Skal man have noget der kører fornuftigt, så skal man holde sig fra ALLE de små pis spande.. længere er den ikke..
Det er fløjtende ligegyldig hvilken bil man vælger, de er billige uanset hvad.. Så ta den du bedst kan li farven på..
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.049
Og jo, de er små billige pis spande.. Jeg har selv en, min mutter har en, min morbror har en og mange flere jeg kender..
De er alle små svage pis biler, de adskiller sig alle på forskellige punkter..
At sige den ene er bedre end den anden er jo noget lort at lukke ud..
Havde jeg vidst jeg skulle køre mere motorvej dengang jeg skulle have ny bil, havde jeg aldrig valgt sådan en lille "øko-bil"
Mit bedste råd ville være at finde en lidt større diesel bil hvis man skal køre langt..
Det kan godt være det er lidt dyre, men det bliver man sku ikke ligeså træt af at køre i, i længden som sådan en lille lorte spand..
Erfaringer med Lupo 3L?