{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.552 visninger | Oprettet:

Roadtrip USA.. For meget? {{forumTopicSubject}}

Hej
En kamerat og jeg vil til USA næste år 3 uger.. Planen er lidt at starte i new york hvorfra vi lejer en escalade og kører til Washington og derefter videre til Miami og så videre over til new orleans San Diego, Los Angeles, San Francisco og grand Canyon og til sidst til Las Vegas..

Spørgsmålet er bliver det alt for meget kørsel? Nogen evt har erfaring med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roadtrip USA.. For meget?
  • #1   25. jan 2014 På 3 uger, vil jeg mene det er for stort et program, til at nyde det fuldt ud.. Den tur du snakker om, ville jeg personlig selv sætte mere end 3 uger til.

  • #2   25. jan 2014 Det er alt for meget.. så skal i flyve til en del af byerne.. min kæreste har lige været derovre med sin familie, og de var mere smadret end da de tog af sted.. og det var ikke engang halvdelen af din kørselsplan smiley

    Har selv været 14dage derovre, hvor jeg tog Florida turen.. Orlando, Miami og key West.. det var lækkert smiley


  • #3   25. jan 2014 I runder jo nemt 4000 på sådan en tur, du skriver selv roadtrip - det er vel i sagens natur det dét handler om, just do it smiley

  • #4   25. jan 2014 Ja er jeg os lidt bange for.. Men vil rigtig gerne forbi Miami også smiley

  • #5   25. jan 2014 Jeg har også været der og vil sige, vi var der 10 dage, der klarede vi kun halvdelen af californien, så meget er der at se og opleve.

    Vil også personligt anbefale vestkysten, det er så lækkert!


  • #6   25. jan 2014 Theman
    Hvor længe var de afsted og hva var ruten ca?

    For som sådan er det vist muligt men ja meget kørsel... Men sys msn ser mere når man kører istedet for at flyve.. Og så ikke kun bevæger sig blandt turist områder


  • #7   25. jan 2014 Det er alt for meget, hold jer til øst-kysten, og tag turen fra New york til Miami.

  • #8   25. jan 2014 Jeg ville anbefale i valgte et område og så cruisede i det tyndt. Det er en fed oplevelse og så får man ikke mixet det hele sammen.

    F.eks. tag florida, eller californien og så bare kør det tyndt.

    Du skal ikke regne med at se mere end 1-2 ting pr. dag, så er i smadrede i skalden, læg så køretiden til og voilá. hvis man smider alt for meget kørsel i, så er det ret belastende. Det er ikke som i de gamle film, du vil hele tiden køre hvor der er færdselsbetjente osv. (pas GODT på dem, de er ikke helt så lette som i DK)


  • #9   25. jan 2014 TB der er 18,5 times kørsel fra new York til Miami.. Så den tur på 3 uger.. Er flere ting der er spændende på vestkysten men har været i LA og vil gerne se new york og Miami...

  • #10   25. jan 2014 Vi var i USA i næsten tre uger i 2011, der var rigeligt kørsel til det vi nåede:

    1. dag: Hjem->Las Vegas.
    2. dag: Las Vegas->Hover Dam->Grand Canyon
    3. dag: Grand Canyon
    4. dag: Grand Canyon->Las Vegas
    5. dag: Las Vegas->Death Valley
    6. dag: Death Valley->Mammoth Lakes
    7. dag: Mammoth Lakes->Bodie (National park/spøgelsesby)->Yosemite
    8. dag: Yosemite
    9. dag: Yosemite->San Francisco
    10. dag: San Francisco
    11. dag: San Francisco
    12. dag: San Francisco->San Simeon
    13. dag: San Simeon->Solvang->Los Angeles
    14. dag: Los Angeles
    15. dag: Los Angeles
    16. dag: Los Angeles-> San Diego
    17. dag: San Diego
    18. dag: San Diego->Los Angeles
    19. dag: Los Angeles->Hjem

    Grundet vejret i San Francisco kunne vi nok godt have nøjes med en dag mindre, men hvis vejret havde været bedre, så havde vi brugt mere tid på tingene, og så ville det have været passende, eller måske endda for lidt.
    San Diego har både SeaWorld, Zoologisk have og Legoland, vi nåede kun SeaWorld.

    Los Angeles har meget, Hollywood, Beverly Hills, Universal Studios, Santa Monica Pier, Malibu og meget mere.

    San Francisco har en del parker, og man skal også se Pier 39, Golden Gate, eventuelt Alcatraz, Lombard Street, og meget mere.
    Der er god offentlig transport, men det er fedt i sig selv at gå rundt i byen, men man er garanteret træt bagefter.

    Solvang kan man komme rundt i på nogle timer, så det er ikke en overnatning værd. Vi overnattede dog i San Simeon, da det tager tid at køre ned langs Highway 1, det er ikke ligefrem en motorvej smiley

    Når man er i Nevada/Californien/Arizona området, så må man ikke gå glip af Death Valley og Grand Canyon.

    Yosemite er også fedt, man ser ikke det hele på en dag, og man skal gerne køre hele vejen igennem, for så oplever man lidt ekstra.

    Mammoth Lakes var fedt, der var en del sne, selv sidst i Juni.

    På motorvejen ser man ikke noget, og så holder ens tidsplaner overhovedet ikke. I byen er der trafik, og hvis man vil se noget, så skal man væk fra motorvejen.
    Afstandene er MEGET større end vi er vant til herhjemme.

    Den nævnte tur er lidt over 3.100 km, hvis man bare tager Google Maps, men vi kørte mindst 4.000 km i alt.


  • #11   25. jan 2014 Fedt Brian
    Men hælder sgu lidt til at tá hele turen bliver en del kørsel... Men tja kunne nu være fedt lige at se de vigtigste ting i flere byer:)


  • #12   25. jan 2014 Jeg var på roadtrip rundt i Californien, Nevada og Arizona og det tog 18 dage at komme rundt til ca. De samme steder som Brian smiley vi var dog i USA i to måneder. Tror I går glip af alt for meget hvis I skal køre SÅ meget smiley det røvsygt at køre motorvej derovre. Det går langsomt og der er for meget trafik.

  • #13   25. jan 2014 Torben N >> Du kan ikke nå hele turen på tre uger.
    Der er omkring 80 timer i ren køretid, hvis du tager motorvejen hvor det er muligt, og ikke laver stop.
    Når du så vil se nogle seværdigheder, så lad os bare sige en ting hver sted, så skal du sætte en dag af til det.

    På en måned tror jeg du vil kunne nå det, men så skal du køre 6-8 timer hver dag, med undtagelse af den ene dag du har sat af hver sted.

    New York -> Washington 1 dag.
    Washington -> Miami 2 dage.
    Miami -> New Orleans 2 dage.
    New Orleans -> San Diego 3 dage.
    San Diego -> Los Angeles 1 dag (her kan du godt nå at se noget i Los Angeles)
    Los Angeles -> San Francisco 1 dag (ikke Highway 1, for så tager det længere tid).
    San Francisco -> Grand Canyon 2 dage.
    Grand Canyon -> Las Vegas 1 dag.
    http://goo.gl/maps/dUsHD

    1. dag: Dagen du lander
    2. dag: Oplev New York
    3. dag: New York -> Washington 1 dag.
    4. dag: Oplev Washington
    5.-6. dag: Washington -> Miami 2 dage.
    7. dag: Oplev Miami
    8.-9. dag: Miami -> New Orleans 2 dage.
    10. dag: Oplev New Orleans
    11.-13. dag: New Orleans -> San Diego 3 dage.
    14. dag: Oplev San Diego
    15. dag: San Diego -> Los Angeles 1 dag (her kan du godt nå at se noget i Los Angeles)
    16. dag: Oplev Los Angeles
    17. dag: Los Angeles -> San Francisco 1 dag (ikke Highway 1, for så tager det længere tid).
    18. dag: oplev San Francisco
    19. dag: San Francisco -> Yosemite 1 dag.
    20. dag: Oplev Yosemite
    21. dag: Yosemite -> Death Valley 1 dag.
    22. dag: Death Valley -> Grand Canyon 1 dag.
    23. dag: Oplev Grand Canyon
    24. dag: Grand Canyon -> Las Vegas 1 dag.
    25. dag: Las Vegas
    26. dag: Hjem
    http://goo.gl/maps/dUsHD

    Og så tillægger du lige en dag ekstra til New York, Miami, Los Angeles, San Francisco, Grand Canyon og Las Vegas, hvor du flyver hjem om aftenen den sidste dag, så har du brugt omkring 30-32 dage.


  • #14   25. jan 2014 Jeg var afsted 7 uger for et par år siden, vi nåede disse byer, uden vinvar pressede på tid:
    New york, cleveland, defiance( familie), chicago, milawaukee, yellowstone,salt lake city, San francisco, los angles, las vegas( 1 uge), hoover dam, grand canyon, flagstaff, amarillo( chevy cementery, oklohoma city, dallas, houston, new orleans, panama city( 1 uge), miami, key west, orlando, daytona beach, washington DC, new york( igen, afleverede bil og fløj til defiance, detroit.


  • #15   25. jan 2014 Okay blir nok for meget... Er så bare at tage route 66 over? Eller evt flyve?
    Er godt nok svært for vil gerne se de byer... Men ja man må afsted flere gange...


  • #16   25. jan 2014 Hvis i er glade for at køre , så bare afsted. Vi var i Frankrig, Holland og Tyskland i sommerferien . Og vi kørte 3400 km fra mandag morgen til fredag aften, så hvis i har længer tid til det så er det bare afsted. God tur ,,,,,gid det var mig smiley


  • #17   25. jan 2014 Ja men jeg drømmer jo nok om at det er lidt biker Jens agtigt når vi kører men som sagt at hvis det ik skal tá alt for lang tid så er msn jo desværre nok mest på motorveje:(
    Men kan godt nok ikke helt beslutte mig...


  • #18   25. jan 2014 Jeg vil mene tre uger er alt for lidt til den lange tur, men det kan godt lade sig gøre, hvis man kører mange timer hver dag.

  • #19   25. jan 2014 Ja nogen dage kommer til at gå med kun kørsel.. Men tror nu det kunne blive fedt nok.. Kan ihvertfald ikke blive enig med mig selv hvilken by vi skulle springe over hvis det var:(

  • #20   25. jan 2014 Følgende kunne måske bruges:
    1. Øst mod vest - start i New York (måske ramme Route 66)
    2. Øst mod vest - start i Florida (southern states)
    3. Vestkysten
    4. Østkysten

    Personligt tror jeg det bliver for meget hvis i skal nå det hele på tre uger, ellers tag en uge eller to ekstra.


  • #22   25. jan 2014 Det er alt for meget på tre uger. Hvis i vil overholde den plan sår kommer i ikke til at opleve noget som helst andet end at sidde i en bil og køre. Og det er sgu synd i et land som USA hvor der bare findes alt

  • #23   26. jan 2014 Thomas >> Så så du vel heller ikke andet end Bonbon land? smiley
    Problemet er ikke afstandene, det kan godt klares på den tid, det er nærmere det at man godt vil opleve noget på turen, for så går tiden...


  • #24   26. jan 2014 Men rådet er lidt at springe Miami over og så at fra new York, Washington og så via route 66 over til vestkysten...

  • #25   26. jan 2014 Hvis man endelig vil tværs over landet, så er det nok det.
    Men det tager også lang tid at køre langs Route 66, hvis man skal holde ruten hele vejen, det bliver stadig hårdt at nå det hele...


  • #26   26. jan 2014 Arg på 3 uger burde det nu nok kunne lade sig gøre vil jeg mene...

  • #27   26. jan 2014 Din plan er alt for ambitiøs og du vil ende med at brække dig af kedsomhed over kun at se highways.
    Vi brugte 3 uger på en tur fra San Francisco ad Highway 1 til Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite og tilbage til San Francisco.
    Jeg blev personligt ret overrasket over afstandende. Bare turen fra LA til Grand Canyon tog en hel dag, vi nåede lige ned og se solnedgangen over hullet.
    Vi kørte 5000 kilometer på den tur og jeg kunne sagtens have brugt over en uge mere så der var tid til at se og opleve tingene.

    Hvis du kun vil sidde i bilen og ikke opleve det store er det bare om at komme afsted men så kunne du lige så godt bruge 3 uger på det europæiske motorvejsnet.
    Tag fat i eksempelvis FDM travel, de hjalp os og vi fik reduceret en, ligesom din, overambitiøs plan til en tur hvor vi rent faktisk også oplevede noget.
    God tur smiley


  • #28   26. jan 2014 Så tager vi sgu new york og så flyver over til LA og kører rundt der så...

  • #29   26. jan 2014 Ja er også trist ikke at have tid til at opleve noget hvis der er alt for meget kørsel...
    Men man kunne da godt tá måske 4 dage i NY og så flyve til LA og så kører rundt der?


  • #30   26. jan 2014 Det er mere realistisk med nogle dage i New York, og så flyve videre til LA og så køre rundt derfra.
    Jeg kan dog anbefale Las Vegas, Grand Canyon og Death Valley, når nu man er i området smiley

    Vores tur blev tilpasset præcist efter vores ønsker af Rasmus fra DanExplore, det var dem der havde det bedste tilbud, den bedste service, og den bedste pakke, da vi skulle afsted: http://www.danexplore.dk/


  • #31   27. jan 2014 Til Brians indlæg vil jeg lige tilføje Yosemite,
    Lake Tahoe, San Francisco OG highway 1/101 mellem
    San Francisco og Los Angeles! smiley


  • #32   27. jan 2014 Jeg tog 18.000 km på 7 uger, og syntes ikke det var for meget highway, men sådan er vi også forskellige smiley

  • #33   27. jan 2014 7 uger er også noget andet end 3 uger, der kan man nemmere planlægge, selvom 18.000 km lyder af meget smiley

  • #34   31. jan 2014 Hvis jeg var jer, ville jeg nøjes med vestkysten, og gemme østkysten/Florida til en anden tur.

    I Nordcalifornien er der virkelig en fantastisk natur, jeg kan selv rigtig godt lide Lake Tahoe, Napa Valley, tag til Yosemite og andre naturparker, San Francisco er en fantastisk by, kør til Silicon Valley og se hvor Google, Facebook, eBay etc. har hjemme, videre sydpå at Highway 1 mod L.A., indenom strandbyen Santa Barbara, Solvang etc. og ned til L.A., Hollywood, Santa Monica, San Diego og så ellers ud til Las Vegas, Hoover Dam, Gran Canyon etc. Hvis der bare skal slappes af nogle dage undervejs, vil jeg anbefale et smut forbi Palm Springs (mest for par).

    Jeg havde et vennepar på besøg for noget tid siden, og de ville også opleve New York, så de havde booket flybilletter så de havde 4 dages overlay i New York på vej hjem. Det er nok det jeg ville gøre, istedet for at køre tværs landet og forsøge at dække begge kyster.



  • #36   31. jan 2014 >>Søbæk<<

    Det kommer meget an på hvilket niveau du vil rejse på. Før jeg flyttede hertil var jeg på en rejse, hvor jeg startede i San Francisco og kørte til L.A. og tilbage over 10 dage. Jeg brugte kanp 20.000 kr. og boede kun på 3-stjernede hoteller, lejede en Mustang, og spiste ude hver dag (rejste alene).

    Hvis man har det fint nok med en billigere udlejningsbil, vil bo på moteller og selv handle ind og lave basal mad, kan det sagtens gøres billigere.


  • #37   31. jan 2014 Jeg vil os prøve at se new york så det bliver vi nødt til:) men jeg tror vi tager 4 dage i new york og en i Washington og så flyve over til vestkysten har været i LA før, men har min kamerat ikke.. Men ca 14 dage kan vi nok nå alligevel lidt af hvert når vi Cruiser rundt i escaladen:)
    Vi regner med at bruge små 100000kr alt inklusiv mad, hotel, fly osv


  • #38   31. jan 2014 Kæresten og jeg var afsted i 2011, vi var der 19 dage og turen kan du se længere oppe.

    Vi brugte en del penge på souvenirs og andet, så der kunne godt være sparet noget der. Men alt i alt brugte vi 54.000 kr for to, med entréer, mad, souvenirs, rejse osv.
    Selve rejsen inklusive flybilletter, billeje og hoteller kostede cirka 27.500 kr.
    Det er ikke dyrt at spise, det er mere entré og det du køber med hjem som koster.


  • #39   31. jan 2014 100.000 kr, så tag noget længere tid derovre i stedet smiley

    Ps. Du kan nok ikke være garanteret en bilmodel...


  • #40   31. jan 2014 Vi vil ha en escalade..;) Tja er jo os lidt det med at kunne få fri fra arbejde osv så må nok blive ved de 3 uger og gør jo selvfølgelig ikke noget hvis det ender med at blive billigere:)
    Brugte i en af de der rejse planlæggere herhjemme? Eller er det spild af penge?
    For har da selv en god ide om hvad vi skal se og er vel en god ide at have lagt en plan for hvornår man gør hva så dagene ikke smutter fra en..


  • #41   31. jan 2014 Du kan bestille en Escalade - eller lignende, de vil ikke stille garanti for en bestemt bilmodel.

    Vi brugte DanExplore og Rasmus hjalp os med at planlægge det hele.

    Vi bestemte selv hvor vi ville hen, og i hvilken rækkefølge, og så kom han med nogle gode råd, så vi fik en fantastisk tur.
    Dertil kommer at de hoteller vi boede på var væsentlig dyrere hvis vi bare var kommet ind fra gaden. Samt vi fik gratis envejsleje på bilen, og en billig upgrade.

    Jeg ville til hver en tid tage DanExplore igen.


  • #43   31. jan 2014 bare at køre New York-Miami-la er 6500 km + alt det løse ved siden af nok 2-3000
    km bliver dyrt i en bil der kun køre 6/kml max

    Vil bestemt mene det er for meget at køre på kun 3 uge,hold jer til øst eller vest eller fly på tværs,spare også en masse tid.

    Husk at tænke på entre alle de steder i vil ind og se,hvis i altså skal det.
    sixflags og lign koster lidt at komme ind i og hvis i er der hele dagen ar det og halvdyrt at spise og drikke sådanne nogen steder


  • #44   31. jan 2014 Ang. entre, hvis man gerne vil flere steder, så undersøg det på nettet, man kan ofte finde kombi-billetter (fx til Universal Studios, SeaWorld og San Diego Zoo)

    Henning P >> det er ferie, det er ikke brændstoføkonomien du skal tænke på derovre. Og prisen for en liter benzin ligger vel omkring 5 - 5½ kr, men det kan Carsten J sikkert svare mere præcist på? smiley


  • #45   31. jan 2014 Brian D, benzinpriserne varierer meget fra stat til stat. I Californien er den en del over landsgennemsnittet, men mener jeg tankede Vpower til ca. 5.35 kr/l. i sidste uge.

  • #46   31. jan 2014 Brian D

    Naturligvis ikke,men det er ikke så billigt mere som det har været

    og har været der masser af gange,og det er ikke sjovt at smide 100$ i tanken hver gang man har trillet 4-500km


    Det jeg siger er blot at man skal huske at have det i budgettet smiley


Kommentér på:
Roadtrip USA.. For meget?

Annonce