{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.983 visninger | Oprettet:

opdeling af hus til lejligheder {{forumTopicSubject}}

godaften gutter, jeg ville lige høre om der evt skulle være en herinde som har prøvet det med at dele et hus op til 2 lejemål
ja det har ikke så meget med biler at gøre, men har det her ekstra hus og da det ikke er gunstit at sælge huse for tiden ville jeg forsøg at fremleje dem ud, mit spørgsmål lyder så på? hvem kontakter jeg for at få delt huset op i 2 lejemål for kontaktet min komnune idag hvorpå jeg fik af vide at det viste damen da ikke, og som var så venlig at tag telefonen efter lang ventetid var endt.
og ja jeg er sikker på det var komunen jeg ringede til GG

håber denne tråd giver positiv respons og ikke en masse unødig pjank
mvh

Baronen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdeling af hus til lejligheder
  • #1   10. feb 2014 Du skal have fat i noget advokat værk, for udfærdigelse af lejekontrakt. Jeg kender nogle og har hørt om mange der står med lejere der ikke betaler, og bare bruger løs af forbrug. hærger hele huset og efterlader det ramponeret. Hvis du så vil til at sælge det, så kan du ikke smide lejere på gaden med mindre de lejer for kortere perioder, vistnok mindre end 1 år.

• #2   10. feb 2014 nåå men den del har jeg styr på, det jeg søger viden om er når huset har en adresse og når man splitter huset op i 2 lejemål skal det vel registres men hvor gå man hen? dvs vej nr 40 så skal det vel hedde vej nr 40 a 40 b

• #3   10. feb 2014 Jeg boede engang til leje i et hus hvor der var 3 lejemål. Det hed ikke noget med bogstaver, der var 3 postkasser med vores navne på.....

• #4   10. feb 2014 Jeg ved ikke, om man skal gøre det, hvis man skal følge reglerne. Men i praksis behøver man ikke at registrere det nogen steder. Der skal bare sættes separate postkasser op og så skal adresserne slutte på fx "kld." og "st.", eller hvordan det nu lige deles op.

Jeg har set mange tilfælde på, at folk bare har gjort sådan. Det samme hvis man fx vil leje et værelse eller lignende.

• #5   10. feb 2014 okay men ville bare ha rene linjer for skal ikke ha nogen misforstålser med evt lejer og post adr men boligen skal vel ellers godkendes til det formoder jeg og det var egntlig det jeg søger viden om smiley

• #6   10. feb 2014 Jeg kan ikke se, hvad der kan komme af problemer, hvis du lejer noget ud, der er godkendt til beboelse. Den skal ikke godkendes til noget, den allerede er godkendt til.

• #7   10. feb 2014 Jeg ville kontakte en Landinspektør, de har styr på de ejerlejligheder.
    Lejemålene skal også have en gyldig opmåling så størrelse og evt trappe/fællesrum bliver delt lige.

• #8   10. feb 2014 det jo det jeg gik og tænkte på der er nok nogle særlige regler man skal forholde sig til, men en landinspektør? ? han måler da kun jord loder

• #9   10. feb 2014 Hehe.. Det er den generelle opfattelse. De kan også andet med deres 5-årige universitetsuddannelse.
    Hvis ikke de selv kan, så ved de hvor du skal henvende dig.

• #10   10. feb 2014 http://bk-land.dk/index.php/faq
    Der er er spørgsmål om et hus kan opdeles i ejerlejligheder. Bøgh & Krabbe har generelt styr på hvad de laver, prøv at give dem et kald.

• #11   10. feb 2014 jamen Allan b jeg sætter pris på din forklaring og ja det er det man forbinder dem med GG men jeg vil høre dem ad imorgen tidlig, der skal være styr på det,

smiley så tak for hjælpen

• #12   10. feb 2014 Du skal være så velkommen. Jeg skal ikke kunne sige om det er forskel på om det skal deles til ejer eller leje. Det er der givet vis. Men igen; de ved det, og kan i hvert fald finde ud af det.

• #13   11. feb 2014 hej igen, en kort tilbagemelding. jeg ringede til den lokale landmåler og fik fortalt at jeg skulle i kontakt med komunen igen?? til mit held have herren et direkt nummer til den mand som netop sad med disse sager at gøre, og fik så en dyber forklaring af ham, og hold da op smiley sikken en masse oplysninger han skulle have samt der kræves en byggetiladelse og godkendelse fra deres side for at godkende det, så er nu ifær med at lave en ansøgning om tilladelse hos dem. til opdeling af huset

mvh Baronen

• #14   11. feb 2014 Jeg tænkte egentlig nok det kun var ejerlejligheder inspektøren kan hjælpe med. Hm, men hvis det lykkes i sidste ende, så må det jo være en succes. Du kan godt bilde mig ind kommunen skal vide en del smiley

• Hasse R
    Hasse R Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   6. nov 2017 Hej. Hvordan gik din sag? Jeg går selv med samme overvejelser?

Kommentér på:
opdeling af hus til lejligheder

Annonce