{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For Gammel øl!??
  • #1   21. feb 2014 Ja sagtens.
    Det værste er nok at den er lidt flad.

• #2   21. feb 2014 den fejler intet hvis den bare bliver obevaret mørkt og køligt

• #3   21. feb 2014 Jae.. jeg var på Kanotur i sommers.. og da jeg kom hjem med de sidste øl, smed jeg bare tasken med øllet ind i en skab... og nu dukkede de op idag..
    - Jeg smager lige en...

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    aug 2011

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #4   21. feb 2014 skal være meget ældre før at den begynder gære

• #5   21. feb 2014 Mmmh.....
    - Anders. T har ret... Den kan drikkes... men den er lidt ''flad'' i smagen.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #6   21. feb 2014 Tror ikke der sker noget ved det. Synes da ikke altid der har været holbarhedsdatoer på øl har der ?
    Eller bare mig der ikke har set det.

• #7   21. feb 2014 Tak for svar;)
    --- I burde alle belønnes for jeres ekspertise.

• #8   21. feb 2014 Jeg tror endda den "flade" smag er ren placebo.

4 mdr over udløb for en øl kan ikke gøre noget. 1 år, så ville man nok kunne smage det.

• #9   21. feb 2014 Der har altid være holdbarhedsdato på øl... De gærer videre og danner bundfald... (Når de når det punkt smager de ihvertfald ikke godt)

• #10   21. feb 2014 Er en Tuborg ikke født med flad smag? smiley

• #12   21. feb 2014 Carlsberg har guldøl fra 70´erne i deres kælder som stadig kan drikkes, fandt en 10 år gammel pilsner på mit gamle drengeværelse hjemme hos de gamle for et par år siden, åbnede den og smagte på den, den kunne drikkes men smagte lidt sjovt.

• #13   21. feb 2014 Har haft en odense pilsner til at ligge i den gammle bil, fra da jeg købte den, og da jeg lidt over et år senere tømmer den da den skal til skrot, så dukker den op.. godt ridset, og bulet i bund og top, da den jo har fået frost(utroligt den ikke er sprunget).. tænker.. nam nam, den hapser jeg lige mens jeg tømmer det sidste ud af bilen... jeg tog en mundfuld... og hældte resten ud... føj for satan den smagte.. smiley men 4mdr. tror jeg ikke gør noget..

• #14   21. feb 2014 da min far var ung, var der ingen sidste holdbarheds dato på øl.

vi havde et par kasser dåse øl, til overs fra vores indflytter fest,
    ca 1. års tid, efter, kom de kasser frem, da vi skule lave noget,
    de havde stået under og bag nogle flytte kasse.

dem drak min far og svigerfar da et par stykker af, da vil lavede noget arbejde ved huset.
    jeg sagde det var på eget ansvar,

jeg drikker ikke selv øl

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 81 Svar: 211
    #15   21. feb 2014 Pilsner-øl skal drikkes så friskt som muligt.
    Så der er altid en undskyldning.....

• #16   21. feb 2014 En øl gære altså ikke videre. Gærings processen er stoppet. Og kan ikke starte igen, da der ikke er noget som kan starte den. Øllet bliver bare fladt og kedeligt. Men er man tørstig så kan det fanden drikkes

• #17   21. feb 2014 Nej det må du aldrig gøre, øllet kan springe i luften.

• #18   21. feb 2014 den drikker du bare

profilbillede
  • #19   21. feb 2014 Holdbarhed Siden 1985 har holdbarheden skullet angives på etiketterne. Holdbarheden for øl er sat til 270 dage, men især stærkere øl kan sagtens holde langt ud over det. Holdbarheden er afhængig af, at øl beskyttes mod lys, opbevares køligt og beskyttes mod frost

• #21   21. feb 2014 drik lortet, der sker intet det er jo kun sukker og vand.

• #22   21. feb 2014 Lass G:

Sodavand:
    Uåbnet: I dåse eller glasflaske ni måneder efter 'mindst holdbar til'
    Åbnet: Lige så længe, men smagen forringes

• #23   21. feb 2014 Eb.dk

'Mindst holdbar til'- mærket er kun en vejledning. Se her, hvor længe fødevarerne i virkeligheden kan overleve

Marie Nørgaard - 08:16 - 09. maj. 2006

Visse fødevare skriger 'smid mig ud', når de er for gamle. Men hvad med de madvarer, der ikke viser tydelige tegn på, at de har overskredet deres levealder?
    - Mælk bliver for eksempel sur, klumper og lugter. Derfor drikker man det ikke, selv om man ikke ville dø af det. Ellers er det en god idé at følge mærkningen -og altid ved fersk kød, siger Gitte Laub Hansen, der er bromatolog og udviklingskonsulent på Suhrs Seminarium.
    kup! bringer her en guide over holdbarheden på forskellige fødevarer. Det anbefales at holde en temperatur på fem grader midt i køleskabet:

Hakket oksekød:
    I køleskabet (uåbnet): Skal anvendes samme dag, som det er købt
    I fryseren (uåbnet): Fire-seks måneder

Helt stykke oksekød:
    I køleskabet (uåbnet): Senest dagen efter, det er købt
    I fryseren (uåbnet): Ti måneder

Helt fjerkræ:
    I køleskabet (uåbnet): Kan holde sig to-tre dage
    I fryseren (uåbnet): Otte-ti måneder

Mælk:
    Uåbnet: Til 'mindst holdbar til'. Herefter bliver mælken klumpet, sur og lugter, men det er ikke skadeligt at drikke den

Malet kaffe i pose:
    Uåbnet: To år
    Åbnet: En måned i køleskabet

Luksus-kaffe:
    Hele bønner: Tre uger i pose, længere i vakuumpakket tilstand
    Malet: En uge i lukket beholder

Nescafé:
    Uåbnet: Op til to år
    Åbnet: Op til en måned

Øl:
    Uåbnet: Fire måneder

Sodavand:
    Uåbnet: I dåse eller glasflaske ni måneder efter 'mindst holdbar til'
    Åbnet: Lige så længe, men smagen forringes

Juice (på flaske):
    Uåbnet: Otte måneder fra produktionsdatoen
    Åbnet: Syv til ti dage

Chokoladebar:
    Et år fra produktionsdatoen

Ketchup:
    Uåbnet: Et år (herefter kan farve og smag ændre sig lidt, men det er ikke skadeligt at indtage)
    Åbnet: Fire til seks måneder (herefter kan farve og smag ændre sig lidt, men det er ikke skadeligt at indtage)

Sennep:
    To år (herefter kan farve og smag ændre sig, men det er ikke skadeligt at indtage)

Mayonnaise:
    Uåbnet: Uendeligt
    Åbnet: To til tre måneder efter 'sidste salgsdato' (herefter kan farve og smag ændre sig lidt, men det er ikke skadeligt at indtage)

Olivenolie:
    To år fra produktionsdato (herefter kan farve og smag ændre sig lidt, men det er ikke skadeligt at indtage)

Eddike:
    42 måneder

Tun på dåse:
    Uåbnet: Et år fra 'sidste salgsdato'
    Åbnet: Tre-fire dage, men må ikke opbevares i dåsen

Honning:
    Uendelig levetid, både på skabshylden og i køleskabet

Tørret pasta:
    Et år

Hvide ris:
    To år efter 'mindst holdbar til'

Kilde: Realsimple.com og Suhrs Seminarium

• #24   21. feb 2014 Personlig rekord for for gammel sodavand: 5 år....

har drukket masser af gammel sodavand da jeg var knægt og arbejde i flaskegår...gamle øl har bundfald, så det rører jeg ikke...men tror der går noget tid før de får det....

• #25   21. feb 2014 OBS! det kan være sundhedsskadeligt hvis man ikke ryster den grundigt inden den åbnes!!!

• #26   24. nov 2020 Hejsa Har lige en opdatering til jeres nu ældre øl Forum omkring hvornår det blir for gammelt har søgt diverse steder omkring hvornår lys øl blir for gammelt. Igår valgte min kammerat og jeg at tage hul på en 3 liters falske Heineken øl på 5 procent alkohol som jeg modtog nytårsaften tilbage i 2001. Vi fandt den blandt alt muligt andet gemt ragelse i min kælder , også blev vi sku enige om at bare få den drukket inden for en times tid. Der var stadig lidt brus så den var ikk helt flad Den smagte ikke som en frisk kold Heineken men den var slet ikke udrikkelig, og jeg skal da lige hilse at sige at vi fik kørt en tomands fest op i værkstedet og kunne næsten ikke stoppe igen. Og nu idag har vi sovet længe og har almindelige tømmermænd . Så gammelt uåbnet bevaret lyst øl kan altså saktens drikkes 19 år efter den er købt. Selvom det smager en lille smule anderledes uden at man blir værken død syg eller dårlig . Bare lige en opdatering smiley

Kommentér på:
For Gammel øl!??

Annonce