{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dsg
  • #1   5. mar 2014 Jeg skal aldrig have DSG gear efter det jeg har læst her inde, men sørg for at få alle stempler i servicebogen, så er du ikke så ilde stedt som uden.

• #2   5. mar 2014 Bare sørg for den er passet med service

• #3   5. mar 2014 30.000 km og 18.000 kr

• #4   5. mar 2014 Allan(Kolding) R >> Det var et tyndt grundlag for ikke at ville have DSG.

DSG er fantastisk, hvis bare du sørger for at passe bilen med service efter ALLE foreskrifter, så er det en fornøjelse.

• #5   5. mar 2014 18.000 kr? Hvor har du det tal fra?

• #6   5. mar 2014 En tråd der var for et par uger siden her inde, koblinger der skulle kalibreres, software der skulle opdateres uden at det hjalp noget, mekanikeren havde aldrig hørt om fejl på de gearkasser, senere viste det sig at de havde haft flere inde på værkstedet, men det talte man ikke højt om.
    Siger bare at jeg ikke ville tage en chance og ende med en bil ingen rigtigt havde kuren til, VW indrømmer jo at der er noget galt, de har bare ikke en kur der kan afhjælpe det, andet end total udskiftning af kobling osv pris 18 kilo.

• #7   5. mar 2014 Allan(Kolding) R
    Hvor det sørgeligt at se en voksen mand ha så latterlige kommentare smiley

Til trådstarter sørg for den har fuld service og overholdt dem til punkt og prikke med gearkassen , kører helt vildt godt sådan en gearkasse

• #8   5. mar 2014 HVIS det går galt, er det vildt dyrt. Alene det vil være nok til, at jeg holder mig fra de gearkasser. Det koster i omegnen af 50.000 at få den skiftet.

Og så skal jeg hilse og sige, at i hvert fald de første modeller nemt kunne gå i stykker, selv om de var serviceret. Det er dog muligt, de har fået styr på det i de senere 00'er.

• #9   5. mar 2014 Jeg har haft mange biler med dsg.. De kører fantastisk vis du bar overholder service.. Den næste bil jeg ska ha skal os ha dsg..

• #10   5. mar 2014 Har kørt med DSG de sidste 120.000km og det er dags dato det bedste jeg har haft. Min næste bil må gerne være med DSG, det spiller bare!

service udført efter bogen ved 60.000 og 120.000 og vil man ikke ofre penge på serviceintervallerne, er det sku ens egen skyld. Hver af disse service har kostet under 4.000 og det er vel hvad et alm 60 eller 120 service koster DSG eller ej smiley

Husk man hører tit kun om de dårlige oplevelser og sjældent om de gode. Der er alligevel en masse DSG biler, som triller rundt i landet uden problemer. Hvis nu det var så slemt, hvorfor kører rigtig mange taxier rundt med DSG? smiley

My 50 cent

Lykke til med det

• #11   5. mar 2014 Helt klart dsg. Har selv haft det, og ville gerne have det igen det køre bare lækkert.
    Kan ikke forstå det folk som ikke vil købe dsg, fordi det er dyrt HVIS det går i stykker. Hvem siger det går i stykker. Jo det kan koste lidt penge. Men som de andre siger tjek service. Så ville jeg ikke være bange for at få en igen

• #12   5. mar 2014 Ronni j
    Fordi visse årgange sagtens kan gå i stykker, selv om service m.v. passes. Derfor er det relevant at vide, hvad det koster, hvis det går i stykker.

• #13   5. mar 2014 Jo det er rigtigt. Men mener mere den tanke gang mand ikke vil købe noget pga hvis det nu går i stykker er det dyrt. Så skal man ikke eje noget i min verden alt kan blive dyrt hvis det går i stykker noget mere ind andet

• #14   5. mar 2014 Min har kørt knap 150.000km uden problemer.. og den er tunet til knap 400 nm og 260 hk, det har den kørt med det sidste 1,5 år. Jeg skifter så olie for hver 40-50.000 km for og være på den sikre side. Og køre fantastisk. Der køre flere rundt uden problemer end dem med.

• #15   5. mar 2014 Okay tak for svarene venner.
    Motor er en 2,0 TSI fra 2009.
    Men havde kun læst om problemer fra VW s side på DSG7? Og ikke DSG6

• #16   5. mar 2014 Dit argument holder ikke rigtigt, Ronni. Du glemmer at tage højde for to essentielle variable, der vil have afgørende betydning for, om det skal være afgørende for at købe det:

- Hvor dyr er reparationen relativt set? (en DSG gearkasse er meget, meget dyrere at udskifte end en almindelig gearkasse)
    - Hvor stor er risikoen for, at reparationen bliver aktuel (for DSG fra midt 00'erne er risikoen langt højere end en almindelig gearkasse)

Så nej, man kan ikke bare sige, at "så kan man ikke købe noget overhovedet" smiley

• #17   5. mar 2014 Bay >> Kender du den præcise pris på udskiftning af en DSG gearkasse? Eller argumenterer du denne gang bare ud fra hvad du har hørt?

Jeg kender mange med DSG gearkasser, men jeg kender endnu ikke en der har fået en skiftet.
    Jeg har kendskab til andre med automatgear som har fået regninger på fx 35.000 kr for udskiftning/renovation af gearkassen, men det har ikke været DSG, det har været traditionelt automatgear.

Jeg ville ikke være bange for at købe en bil med DSG gear, jeg har valgt ikke at købe DSG gear, men det har været pga. der var andre ting jeg hellere ville have i forhold til indkøbsprisen.

Men hvis man er bange for DSG gearkasser, så skal man vist slet ikke købe en bil, for hvad nu hvis motoren står af? Det kan blive dyrt på alle biler.

• #18   5. mar 2014 Brian det er lige det jeg mener.
    I firmaet hvor jeg er. Er vi begyndt at få automatgear i vores biler. Med vores leder var meget imod det. For som han sagde. Hvad nu hvis det går i stykker så er det dyrt. Ja det er dyrt men man køber da ikke en bil hvis man er bange for det går i stykker.

• #19   5. mar 2014 Det er netop også min pointe. Man køber ikke en bil, hvis man er bange for, det går i stykker - og det er jeg.

Og ja, Brian, jeg kender prisen på udskiftning. Eller rettere sagt, jeg ved, hvad prisen var for 3-4 år siden; +50.000 kr. Det er næppe blevet billigere...

• #20   5. mar 2014 Bay >> Hvis du ser på hvad det koster at tilvælge DSG gear i udstyrslisten så er det oftest blevet billigere. Tidligere kunne det nemt koste 55.000 kr at tilvælge, på nogle modeller er det nede i 20.000 kr (se fx Skoda Fabia og Skoda Octavia), af ukendte årsager koster det stadig 35.000 kr på en Superb.

Jeg ved der ofte er mange omkostninger ved at skifte en gearkasse pga. arbejdsløn, og ekstra dele, men de 20.000 kr ekstra i nyprisen indeholder også afgifter. Dertil kommer at mange gearkasser bliver skiftet på garanti eller hel/delvis kulance, hvis man har fulgt service efter forskrifterne, også efter udløb af garantien. Hvilket også havde været tilfældet med ham der fik en regning på 35.000 kr for skift af automatgearkasse, HVIS han havde overholdt serviceforskrifterne, det havde han desværre ikke, for han havde ingen dokumentation udover et stempel fra det uautoriserede værksted.

• #21   5. mar 2014 Reservedelsprisen på en gearkasse er formentligt ikke blevet billigere. Nyprisen har nok mest at gøre med en mere effektiv samlet produktion samt efterspørgslen fra kunder. Det kan ikke overføres direkte til at sige, det er blevet billigere at udskifte gearkassen. Og under alle omstændigheder er timelønnen markant forøget.

Det er klart, det vil være en fordel, hvis værkstedet/VW vil betale en del af regningen af ren og skær venlighed, men jeg ville ikke turde <i>satse</i> på det.

• #22   5. mar 2014 Bay >> så du gætter mindst ligeså meget som mig... smiley
    Man kunne så tjekke med et værksted hvad det vil koste, hvis man vil være mere sikker, men hvorfor bekymre sig? Det er kun de dårlige historier du hører, for jeg kender som sagt ingen der har fået skiftet en DSG gearkasse. Og dem jeg har hørt om har ikke vedligeholdt den efter forskrifterne.

• #23   5. mar 2014 Mener jeg gir ca 3000,- for service af DSG, det skal den hver 60.000km, det er vist til at overskue ;)) Har aldrigt haft en mislyd på min fra 07 af, det er en drøm at køre med, og det med det koster 50.000,- for en ny kasse.. du kan du en totalt nyrenoveret til under 10.000,- med garanti, altså cirka det samme som hvis en hvilken som helst anden nyere bil smider gearkassen.

• #24   5. mar 2014 smiley

Kommentér på:
Dsg

Annonce