{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

supermotard / crosser hjælp !!! {{forumTopicSubject}}

vil have mig en motard på plader,
kan ikke forstå en alm. crosser 125cc
efter hva jeg kan læse mig til, har 32 til 42 hk. kan det passe ?
da en 600cc motard motorcykel har 45 til 60 hk.
det giver ingen mening?
kan i lige forklare det?

og hva for en vil i vælge hvis i skulle have en ?
kender ikke rigtig noget til det . ?

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  supermotard / crosser hjælp !!!
  • Bixen
    Bixen Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 5
    #1   8. mar 2014 Tor min gamle 125 kawa kx have 45 stykke og min kawa 250 kxf har lidt over 50, så jo den er god nok smiley

• #2   8. mar 2014 Bixen: dine har nok været 2 taktere.
    For det første er de crossere du mener nok 2 taktere, og ud over det, er crossere ikke lavet til at holde lige så længe som en motorcykel

• #3   8. mar 2014 Glem de heste på cross maskiner på forskellige kubik

Sammenlig en maskine der er tilsvarende den du har

Min egen 501cc yder 59 heste. Større maskine giver en mere "doven" maskine med drejningsmomentet er typisk LANGT højere.
    2-takts maskinerne er seriøst arrige hvis man kan holde dem "til ilden" HELE tiden men de giver nemt op hvis man kører lidt terræn og det hele bliver blødt og stejlt.

• #4   8. mar 2014 Crosser maskiner har hårdt pumpede motorer der yder mere men kræver meget service..

Motard maskiner er lavet til at køre vej og derfor er de ikke pumpet så hårdt for at kunne holde nogle fornuftige service intervaller..

Vi snakker ikke de maskiner de køre supermotard på men gade motarder smiley

/KP

• #5   8. mar 2014 Prøv om du kan finde en ktm 525 el 450 .. De er så fede som motard cykler, og kører pisse godt .. Morten har helt ret, man kan ikke sammenligne en to takt og fire takt .. Jeg har begge dele og 250 2t er langt sjover end 4 takt vis man vil være lidt agrerssiv på cyklen .. Men 4 takt gør det bedst i sand og tunge baner.

• #6   8. mar 2014 Skal man begynde til cross - så havde jeg personligt nok valgt en 250cc 2takter

Begyndte på min nuværende husqvarna tc510'er. Men det er altså en stor mundfuld og begynde på og man har bare ikke det der ligner evner til og få hele cyklens potentiale brugt. Men skal jo kravle før man kan gå smiley

• #7   9. mar 2014 Vis man skal havde den vildeste maskine på gaden. Hva skal jeg så vælge?
    Skal ligge og køre på baghjul osv. Men skal nok os ligge og køre på motorvej.
    Og har hørt ktm motard køre på antal timer eller km.
    Det skulle være meget mere service på ktm, end andre.

• #8   9. mar 2014 Der er altid tåbeligt meget service på sådan nogle maskiner - lidt mindre når de bliver gadegående da de er droslet ned

Men KTM har deres 690 - det skulle være en fantastisk maskine.
    Husaberg som reelt set bare er KTM'ere med andre mærker nu om dage har også et helt fornuftigt program.

Men det er godt nok smag og behag. Havde personligt valgt en husqvarna igen til gaden. Men de har ikke heeelt de samme muskler som KTM'erne. Spørgsmålet er om man mærker det. Det er ikke mere end 2-3 hestes forskel

• #9   9. mar 2014 Vil vælge en 450 ktm den er stabil og tude let at køre langt på baghjul mm .. Olie skift er hved hver 5 time, men det er kun 800 ml og filtre hver 10 :0) .. Ktm'en har bare bedre udstyr så som hydravlisk kobling, wp dæmper samt brembo bremser. De kører uden link system på bag dæmperen op til 2011 og det virker så godt .. Grunden til de skiftede over, var at olien blev varm på dæmperen som de kører vm på. Men vil sige det er os ktm s største fejl de gjorde, for en 2010 ktm 450 kører langt bedre end en 2012 som os har indsprøjtning .. Hold dig til en med karburator det spiller og super bundtræk ;0)

• #10   9. mar 2014 per w

der er altså ved og være hydraulisk kobling på langt de fleste smiley

En gammel Husqvarna kører da med hydraulisk kobling, magura greb, brembo bremser og marzocchi dæmpere - selvom jeg personligt gerne havde set Öhlins smiley

• #11   9. mar 2014 Gider ikke det med og skal skifte olie osv. Hele tiden.
    Hva skal jeg så vælge ?
    Kan ikke passe man ikke kan få en, der ka. Køre en sason uden og skifte olie.

Kommentér på:
supermotard / crosser hjælp !!!

Annonce