{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Opførsel ifb, med køb/salg? {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være at det her bare er endnu en brokketråd, men så lad det endelig bare være det.

Nu er jeg IGEN blevet brændt af i en handel. Denne gang på DBA, men det foregår ligeså tit her. Det er ikke nogen nyhed at det sker, men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor?

I dette tilfælde, bliver jeg kontaktet torsdag og tilbudt en pris for den vare jeg har til salg, afhentet lørdag. Jeg accepterer tilbudet og køber vil ringe til mig fredag, for at aftale nærmere tidspunkt. Jeg hører intet fra ham hele fredagen og mailer ham endda om aftenen og spørger om vi stadig har en aftale eller om han er sprunget fra. Jeg får intet svar...

Her er mit spørgsmål:
HVORFOR??? Jeg ved at der er brugere her på BG som gør det samme. Hvad er formålet med at byde på en vare, for så ikke at købe den? Og hvis man af den ene eller anden grund ikke vil/kan købe den, hvorfor giver man ikke sælger besked?

Jeg synes det er en direkte flabet opførsel og jeg kan ikke se hvad man får ud af det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opførsel ifb, med køb/salg?
  • #1   9. mar 2014 Synes du skulle slå koldt vand i blodet, der kunne jo være sket noget uforudset for køberen. Det ved du jo ikke.

Men jeg plejer altid at give besked, hvis jeg ikke er interesseret alligevel.

• #2   9. mar 2014 Har netop oplevet det samme herinde. Træls

• #3   9. mar 2014 Per veerst;
    Tja, det kan du have ret i. Der kan jo have været død i familien, kæresten er skredet, huset er brændt ned eller andet der gør at en ubetydelig handel på DBA/BG ikke har høj prioritet. Ja, manden kan sågår selv være død?

Men så synes jeg det er virkelig skræmmende at den slags sker for SÅ mange der henvender sig på mine annoncer. Det er efterhånden længe siden jeg ikke har oplevet en lignende opførsel.

• #4   9. mar 2014 Drop det der sms/mail/pb/kommentar-p..!

God gammeldags telefonisk kontakt, hvor man taler med vedkommende. Lyder måske for simpelt, men det er noget andet når man har haft en snak. Jeg synes hvertfald det hjælper på seriøsiteten

• #5   9. mar 2014 Jørgensen:
    Jeg har det på samme måde og eftersom han ville ringe, tænkte jeg at alt var fint.

• #6   9. mar 2014 Jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at høre fra en af disse personer, som gør den slags. Hvorfor gør man det og hvad får man ud af det?
    Byder man bare for sjov? Er man for stor en kylling til at sige nejtak? Er det fordi jeg har afvist et for lavt bud og man så vil gøre gengæld?

Jeg kan virkelig ikke se nogen mening med det?

• #7   9. mar 2014 jeg ser flere købere der kun skriver sms når de skal købe og de kommer da osse de sidste 20 gange har jeg solgt via mail eller sms
    men der er godt nok osse mange der ikke kommer
    det er nærmest 1 ud af 50 der dukker op idag når de skal købe

• #8   9. mar 2014 Den kender jeg godt. Har sågar sat i et tog på vej til Fyn fra Aalborg for at hente en bil for at finde ud af den var solgt til anden siden selvom vi havde en tydelig aftale og aftalt tidspunkt og pris. Først halvvejs dernede jeg får en sms hvor der kort og godt står "bilen er solgt".

Jeg har også prøvet det en millard gange med annoncer ISÆR herinde at folk byder en pris og henter i morgen.

Personligt har jeg taget forholdsregler, eksempelvis må folk komme eller lade være men de kan komme i et tidsrum hvor jeg i forvejen er hjemme, gider på ingen måder at tilsidesætte andre aftaler for at vente på en der ikke dukker op. Og så sælger jeg først til mølle. Er bare helt færdig med at "reservere" ting til folk. Den første der kommer med penge er den der får lov at købe, og det gør jeg tydeligt opmærksom på enten i mine annoncer, eller i min korrospodence med mulige købere.

• #9   9. mar 2014 Som Ruben siger. Jeg sørger for at Være hjemme på aftalen.
    Skal folk køre langt, er det selvfølgelig iorden hvis de forsinkede og sælger den da Heller ikke hvis jeg ved de er på vej.
    Men holder ikke en ting flere dage, kun kontant og med kvittering.
    Leverer også gerne men så er halvdelen overført inden

Kommentér på:
Opførsel ifb, med køb/salg?

Annonce