Opførsel ifb, med køb/salg? {{forumTopicSubject}}
Det kan godt være at det her bare er endnu en brokketråd, men så lad det endelig bare være det.
Nu er jeg IGEN blevet brændt af i en handel. Denne gang på DBA, men det foregår ligeså tit her. Det er ikke nogen nyhed at det sker, men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor?
I dette tilfælde, bliver jeg kontaktet torsdag og tilbudt en pris for den vare jeg har til salg, afhentet lørdag. Jeg accepterer tilbudet og køber vil ringe til mig fredag, for at aftale nærmere tidspunkt. Jeg hører intet fra ham hele fredagen og mailer ham endda om aftenen og spørger om vi stadig har en aftale eller om han er sprunget fra. Jeg får intet svar...
Her er mit spørgsmål:
HVORFOR??? Jeg ved at der er brugere her på BG som gør det samme. Hvad er formålet med at byde på en vare, for så ikke at købe den? Og hvis man af den ene eller anden grund ikke vil/kan købe den, hvorfor giver man ikke sælger besked?
Jeg synes det er en direkte flabet opførsel og jeg kan ikke se hvad man får ud af det?
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
Men jeg plejer altid at give besked, hvis jeg ikke er interesseret alligevel.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Tja, det kan du have ret i. Der kan jo have været død i familien, kæresten er skredet, huset er brændt ned eller andet der gør at en ubetydelig handel på DBA/BG ikke har høj prioritet. Ja, manden kan sågår selv være død?
Men så synes jeg det er virkelig skræmmende at den slags sker for SÅ mange der henvender sig på mine annoncer. Det er efterhånden længe siden jeg ikke har oplevet en lignende opførsel.
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
God gammeldags telefonisk kontakt, hvor man taler med vedkommende. Lyder måske for simpelt, men det er noget andet når man har haft en snak. Jeg synes hvertfald det hjælper på seriøsiteten
mar 2006
Jeg har det på samme måde og eftersom han ville ringe, tænkte jeg at alt var fint.
mar 2006
Byder man bare for sjov? Er man for stor en kylling til at sige nejtak? Er det fordi jeg har afvist et for lavt bud og man så vil gøre gengæld?
Jeg kan virkelig ikke se nogen mening med det?
nov 2010
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 986
men der er godt nok osse mange der ikke kommer
det er nærmest 1 ud af 50 der dukker op idag når de skal købe
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Jeg har også prøvet det en millard gange med annoncer ISÆR herinde at folk byder en pris og henter i morgen.
Personligt har jeg taget forholdsregler, eksempelvis må folk komme eller lade være men de kan komme i et tidsrum hvor jeg i forvejen er hjemme, gider på ingen måder at tilsidesætte andre aftaler for at vente på en der ikke dukker op. Og så sælger jeg først til mølle. Er bare helt færdig med at "reservere" ting til folk. Den første der kommer med penge er den der får lov at købe, og det gør jeg tydeligt opmærksom på enten i mine annoncer, eller i min korrospodence med mulige købere.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
Skal folk køre langt, er det selvfølgelig iorden hvis de forsinkede og sælger den da Heller ikke hvis jeg ved de er på vej.
Men holder ikke en ting flere dage, kun kontant og med kvittering.
Leverer også gerne men så er halvdelen overført inden
Opførsel ifb, med køb/salg?