3.702 visninger
|
Oprettet:
de nye ATK-vogne {{forumTopicSubject}}
Ville hører om nogen har set/prøvet nogen af de nye fotovogne der er kommet på gaden, vi har en lille diskussion om om der stadig er det røde blitz eller ej på de nye vogne når den tager billeder??
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 136 Svar: 595
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 331
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 77 Svar: 154
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Også på de nye. (det prøvede jeg selv for 3km for meget) de nye har også forhøjet tag.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
maj 2007
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Den orange blitz bruges fordi det er et ældgammelt kamera - ikke fordi den skal give besked om noget. Grunden til man bruger gammelt udstyr, er at det tager en masse tid at sikre sig udstyret virker under alle forhold, og fordi de folk der sidder og beslutter hvilket udstyr man skal bruge til ATK, er ude af trit med tiden.
Der er så kommet nye boller på suppen, som er grunden til at man skifter til digital teknologi. De nye kameraer er slet ikke så følsomme og lyskrævende som de gamle.
Men man kan da bare lade være med at køre for hurtigt på de typiske steder hvor de står - så løser man problemet en gang for alle...
maj 2007
Politiet har mistet en helvedes respekt ved at skifte til den taktik, og det gør at de pludselig skal have langt flere resourcer for at udføre rutineopgaver. Jeg ved der er udført undersøgelser på det område, desværre ikke noget politiet har valgt at tage til sig åbenbart.
Så snart politiet bliver en pengeinddrivelsesmaskine, som de godt er på vej til, så går de fra at være præventive til at være reaktive og det er jo stik modsat af deres rolle i retssamfundet.
Derfor synes jeg det er en helt ekstrem dårlig idé det de har gang i nu her. self. er det ikke hver enkelt betjent der vælger der, de håndhæver det bare, men det er ligesom den eneste kommunikationsvej man har når man står med foden i rævesaksen.
Der er 100 ting galt med politiet som det er nu, men jeg tror bare jeg får skrevet en stil hvis jeg går i gang. Jeg er ikke til at omvende sådan lige umildbart vil jeg bare sige
okt 2006
Jeg vil til mine dages ende erklære mig tæt på immun over for et stykke papir som bare dumper i postkassen, hvor der typisk er et eller andet ligegyldigt beløb på. Det er bare penge og dem mangler jeg ikke - så det har ingen effekt på min kørsel at jeg bare skal punge et par 1000 ud her og der. (Jeg har endnu ikke fået en fartbøde af ATK - men omkring 10-12 stykker før det kom...
Den gang man altid blev stoppet af en betjent, havde selv en kort samtale en meget større virkning, sådan rent psykisk.
Man ville også slippe helt for at inkriminere folk med den der hovsa-lov de lige fandt på, fordi de havde og stadig har problemer med at identificere lovbryderne bare ud fra en nummerplade.
Går man tilbage til personlig kontakt, så får man fat i den der kører bilen uden tvivl.
Det er min erfaring at de ofte står og gemmer udstyret hvor det er MEGET indlysende, så personligt har jeg ikke svært ved at spotte dem i god tid - og det inkluderer også de små treben med kameraet på.
Er man et absolut minimum af opmærksom, er det derfor ikke et problem at undgå fartbøder...
maj 2007
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
De gamle ATK vogne kunne også tage udstyret ud og stille det væk fra bilen. Så det er ikke noget nyt
okt 2006
dec 2006
Det har du kunne i 5 år, så jo det har de kunne længe
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/17200-fotovogn_hvor_bilen_er_koert_i_skjul___
dec 2006
dec 2006
http://www.rprhosting.dk/nytsite/print.php?type=F&thread=160359
de nye ATK-vogne