{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoker spørgsmål
  • #1   8. apr 2014 Hvilken anlæg snakker vi om?
    De fleste anlæg kan du ikke..

• #2   8. apr 2014 Ja Det slal bare være små stykker.

• #3   8. apr 2014 bare generelt, har købt ejendom ude på landet hvor i der er oliefyr i, og vil gerne have brændefyr i,

• #4   8. apr 2014 Stoker er en beskrivelse af hvordan det bliver fødet med brænde, så sådan kan man ikke sætte det op. En del kedler kan fyre med brænde i samme størrelse som en brændeovn, men du skal snakker med forhandleren om det, det er gerne noget producenterne oplyser.

Det jeg har kan fyre med piller i alle størrelser, koks, brænde og korn ..

• #5   8. apr 2014 Du kan fyre med flis.

almindeligt træ i blokke eller grene = nej.
    Men ved nogle fyr med stoker er der et hul ligesom en brændeovn næsten der kan du godt smide lidt brænde ind..

men lav en helvedes masse flis det er gratis og nemmere

• #6   8. apr 2014 Ikke alle kedler kan fyre med flis, det kræver en omrører i bunden af dit magasin der føder sneglen.

• #7   8. apr 2014 Ø hvad kaldes dit fyr ???

ville allerhelst have et fyr der kan fyre med piller mens jeg ikke er hjemme. og med træ mens jeg er hjemme,,,

det skal lige siges jeg skal gerne bruge et brugt smiley

• #8   8. apr 2014 Det du skal have er en kombi stoler, dvs en der kan fyre med piller ( eller andet ) mens du ikke er hjemme eller gider og selv fyre, når du så kommer hjem eller det blir weekend og du vil fyre manuelt, slukker du stokeren og fyrer manuelt op.

Men vær opmærksom på at sådan et anlæg altså ik er lige sådan og stille op medmindredu ved noget om det med rør føring og pumper.
    Et fastbrændsel fyr er nemmest hvis du har en buffer tank tilsluttet på minimum 1200l gerne større og et stoler skal ikke bruge buffer tank, så der skal laves en ventil der slå om alt efter hvad du fyrer med.

Men ulempen ved en kombi stoker er virknings graden ikke er så høj som ved alm stoker.

Og husk og tjek hvor høj virknings graden er ( står på prøvnings attesten) inden du køber et brugt.
    Ville være træls hvis det ikke kan godkendes.

• #9   8. apr 2014 Som nævnt af Kasper skal du være opmærksom på virkningsgraden, lovgivningen i dag byder de skal have en virkningsgrad over 92% mener jeg det er.
    Hvad angår fyringen skal du også bemærke at rummet skal brandsikret med to lag gips i loftet og en branddør.

Min er en Benekov, noget der er udgået i Danmark for et par år tilbage .. Med hensyn til opstillingen af det ville jeg KLART lade en fagmand gøre det, der er lidt i forbindelse med opstillingen, blandt andet tilslutningen sideløbende med oliekedel, evt med den som backup hvis fyret går ud, så er der noget blandesløjfe osv...

Men kig lidt rundt på nettet, der findes kedler til fornuftige penge derude, der kan fyre på næsten alting .. smiley

• #10   8. apr 2014 Alt efter hvor du bor så vil jeg sige fyr med træpiller istedet for at vælge et fyr der kan fyre både som stoler og fastbrændsel.. Hvis du er heldig at have en som mig, der bruger en stor mængde, som nabo så kan du fyre for en rigtig fin pris.. Jeg fyrer selv med træpillesmuld og det koster mig pt 800,-/ton det kræver dog omrører i kammeret..

• #11   8. apr 2014 Du skal bare være klar over, at er det gammelt landbrug du har, så bliver det en dyr fornøjelse i træpiller .. jeg har et stokerfyr stående, og en Passat brændekedel ved siden af .. på træpiller bruger jeg 3600 kroner om måneden i koldt vejr..

I brændekedlen kan jeg gøre det for lidt under det halve.. jeg har 200 kvm hus..

• #12   8. apr 2014 Sidste år fyrede vi for 1800kr så det kan gøres billigt;-) smiley ;)

Hvis det var mig der skulle stille noget op efter det du efterspørger så ville jeg sætte en stoker op og tilslutte, og så sætte et atmos fastbrændsel dc32 op ved siden af med minimum 1600-1800l buffer tank. Der tror jeg du vil få det nemmeste anlæg og mest økomisk og betjene.

Men snak med en fag mand på området for der findes så mange forskellige stoker og forskellige opsætningen muligheder.

Og ja, husk brandsikker rum, ellers godkender fejeren det ikke

• #13   8. apr 2014 ^^^ Kaspers løsning duer ..
    Til den brændekedel skal du bare helt klart huske buffertanken, ellers får du ikke glæde af ydelsen .. (:

• #14   8. apr 2014 Fastbrændsel = buffertank.
    Kan huske tilbage i 90'eren havde min far fastbrændsel uden buffertank, puha det var nogle gange spændende og fyre i når det kom op og koge smiley
    Og enten var det pisse varmt eller pisse koldt.

Som buffer tank kan du bruge en 1200liters olietank og koble to af dem sammen, bare husk og svejs stål inden i tanken ellers blir den totalt rund når der kommer varmt vand i smiley

• #15   8. apr 2014 Har en Roca P30 kedel med en TB Mini til piller. og en 1000liters tank.

Det funker, her i tiden fyrer jeg med brænde, bruger kun piller når det meget koldt, eller jeg ikke er hjemme. Og den kedel, kan tage rigelige stykker, og det tager 5min at skifte mellem brænde og træpiller.

Men så du søgte brugt - Hold øje med regler ang at få det godkendt.

• #16   8. apr 2014 Ja kedlen skal sælges med en prøvningsattest på udnyttelsesgraden af kedlen .. personligt ville jeg anbefale en passat kedel, den kan tage store stubbe .. i 1 meter stykker smiley
    Jeg har desværre ikke buffertank på min kedel, så jeg kan ikke fyre tanken op, og så kører på det vand i en rum tid .. men med stubbene fyre jeg cirka en gang i døgnet +/- smiley

• #17   8. apr 2014 Ja min kan kun tage stykker på ca 50cm - Men det os rigeligt til mit behov.

Fyre tanken op på 60g, så efter 2 dage er den på 30, og bliver fyret op til 60 igen. Men det os et gammelt hus på lidt over 200kvm.

• #18   8. apr 2014 Simon - det er luksus med sådan en buffer.. det er det sku .. men jeg bor til leje, så jeg gider ikke investere mere end jeg har gjort pt smiley

• #19   8. apr 2014 http://www.stokerpro.dk/

• #20   8. apr 2014 Nej det jo forståeligt nok smiley

• #21   8. apr 2014 Stokerpro, det er noget der duer! - de ved hvad de snakker om derinde..

• #23   9. apr 2014 Simon p

Jeg har også kigget på et roca p30 4 med det hele til forholdsvis billige penge, den er dog uden papir, men kan den ikke bruges med kopi fra din ?

• #24   9. apr 2014 Her er et kombi fyr som dur er bare dyre

http://www.joma-stoker.dk

• #25   9. apr 2014 Ved ikke om der står noget "stel nummer" på, kan jeg lige kigge i aften:)

• #26   9. apr 2014 Okay lyder godt smiley tror dog ikke de kigger nøje efter stel Nr hehe

• #27   9. apr 2014 Husk hvis du køber brugt skal den overholde normen EN303-5 klasse 5

Kommentér på:
Stoker spørgsmål

Annonce