{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  granitskærver og jord skal sies..
  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
    #1   18. apr 2014 et net af metal der har så fine masker at jord men ikke sten kan komme igennem og så en højttryks renser smiley nettet hævet over jorden og så bare skylle jorden af smiley

• #2   18. apr 2014 Som nævnt, metal gitter/net, også bare på med vand til de er rene smiley

• #3   18. apr 2014 Hvis du var fra Østjylland kunne jeg ha taget en plastik kasse fuld af huller med til dig. Bruges af Arla som ostekasser...

• #4   18. apr 2014 hvor stor en mængde? jeg skulle selv rense sten fra jord noget tid tilbage da vi renoverede kanter på indkørsel....en harald Nyborg eller netto indkøbskurv (shhh...) er en super si og det går hurtigere end man tror men det er hårdt arb

• #5   18. apr 2014 Jeg har en grøn arla kasse hvor jeg har lagt voliere net i bunden. Men syntes alligevel at 70% af stenene kommer med igennem smiley

Dog ryster jeg bare kassen. Men kan være at vand er meget bedre?

Er fra Herning hvis det er smiley

• #6   18. apr 2014 hvor meget voliere net har du?

Kan være hvis du nu skærer 2 lige store stykker og ligger det hver sin vej? Så må maskerne da alt andet lige blive mindre?

• #7   18. apr 2014 maskerne skal ikke være ret store hvis du vil have ren jord ud og sten for sig...

• #8   18. apr 2014 Tror jeg har lagt 5 lag i bunden. Dog er siderne åbne, så en anden kasse er nok vejen frem.
    Måske en murebalje med huller i bunden...?

• #9   18. apr 2014 Hvor meget skal sigtes

• #10   18. apr 2014 1-2 kubik

• Tonny S
    Tonny S Tilmeldt:
    jan 2024

Svar: 1
    #11   2. jan 2024 Jeg ved godt, at dette er en meget gammel tråd, men Google ledte mig hertil i min research for at løse en lignende opgave, så her er mit forslag, hvis andre skulle finde hertil i fremtiden. Jeg er endt med at optimere processen som beskrevet herunder.

Man skal bruge 2 store murerspande. Begge murerspande fyldes med ca. 3 alm. spandfulde vand – de er tunge, og det kræver 2 mennesker, når vandet skal skiftes undervejs. Den ene murerspand bruges som 1. skyl, hvor størstedelen af skidtet kommer af, og den anden spand bruges som ekstra skyl, for at få skærverne helt rene.

Som si bruges en stor nettokurv – den type der har hjul på, som man trækker efter sig. Der er huller i siderne og i bunden af kurven, og hullerne er små nok til, at det kun er de mindste af stenene, som falder igennem (i hvert fald med den den størrelse skærver, jeg er ved at rense).

Processen er så:
    - Vælt kurven om på siden i nærheden af de beskidte skærver
    - Fyld kurven med ca. 2 skovelfulde skærver (ikke mere, da det ellers bliver for tungt at løfte)
    - Løft den fyldte kurv hen i første skyllekar
    - *Roter kurven frem og tilbage nede i skyllekaret, hvilket er nemt, da der er hjul på
    - Løft kurven hen i andet skyllekar
    - Roter kurven frem og tilbage endnu engang
    - Løft kurven ud af andet skyllekar og tril hen til, hvor de rene skærver skal tømmes ud
    - Vælt kurven om på den anden side, end der blev fyldt fra – den side, som stadig er ren – og held skærverne ud. Voila!

*Når man begynder at mærke modstand under rotationen i første skyllekar, skiftes vandet; held vandet fra dette kar, og skrab bundslaggen af mudder ud et andet sted. Fyld nu med nyt vand og byt rundt på karene, så den med det nye vand bliver bruget som sidste skyld.

Det er hårdt arbejde med mange løft, men det går hurtigere end man skulle tro. Man skal helst være mere end én til at arbejde, da men ellers ikke kan flytte rundt på skyllekarene ved skift af vandet. Hvis man er flere, kan man jo også have hver sin nettokurv. God fornøjelse smiley

Kommentér på:
granitskærver og jord skal sies..

Annonce