{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grænsehandel
  • #1   27. apr 2014 Mener det er 30 liter øl pr mand. Dvs 10 kasser øl . En liter sprut når du kun er dernede og handle og hjem igen. Smøger er vist kun 1 Karton men der er vist ikke meget at Spare mere. Vin ved jeg ikke hvor meget man må købe og sodavand er vist ubegrænset inden for rimelighedens grænser.

  • #2   27. apr 2014 http://www.priss.dk/toldregler

    Ved dog ikke, om det her er opdateret....


  • #3   27. apr 2014 http://fleggaard.dk/Default.aspx?ID=4
    Og husk dit midlertidige kørekort gælder ikke over grænsen smiley


  • #4   27. apr 2014 nej papirs kørekort virker ikke i udlandet.
    men tror ikke det kan svare sig mere, man kan få 1,5 liter sodavand til 10 kr herhjemme.


  • #5   27. apr 2014 Husk også at læse lidt på dine registerings papir så du ikke får overlæs. Politiet vil elske at rykke kørekortet fra en ung mand smiley

  • #6   27. apr 2014 Martin J
    Jeg synes du skal regne lidt på det med 30 liter øl og 10 kasser.

    En kasse dåsepilsner indeholder 24 dåser og hver dåse er på 0.33 liter. Dette giver 7.92 liter pr. kasse.

    Reglerne er 110 liter pr. person. Og det svarer til: 110 liter / 7.92 = 13.8 kasser pr. person. Og igen, så husk på at hver kasse ca. vejer 8kg. Bare så man ikke har overlæs på smiley

    Christian E
    Hvis man kun kigger på priser af øl, sprut og sodavand. Så skal man købe rimelig meget for at spare penge. Men køber man samtidig slik og mad i f.eks flensborg/Fleggaard, Fakta osv. Så kan man pludselig spare en fandens masse. Selvom man skal køre 200km hver vej.

    Kæresten og jeg tager fra Århus til Flensborg en gang i måneden for at handle ind. Og vi sparer omkring 1000-1500 kr på indkøb selv når vi regner benzin osv med. Dog tager det nogle timer at køre frem og tilbage.


  • #7   27. apr 2014 Når vi er der nede køber vi stort ind af øl,sodavand,slik og lidt sprut selv med færge og benzin så spare vi en masse penge

  • #8   27. apr 2014 Var der nede i går. Og man ser tydeligt at folk ligger hjernen når de ser et godt tilbud. Så mange biler som næsten var læsset til taget og bagenden rørte næsten jorden. Vi regnede på det så vi havde ca 4 % overlæs og vejede bilen inden vi kørte. Og synes bestemt ikke vi havde meget med hjem.

  • #9   27. apr 2014 Hvad handler folk dernede?? smiley

    Jeg regner ikke på om jeg spare noget, for man køber altid mere end man ville have gjort herhjemme af sodavand slik chips osv..

    Men hvis man tager derned og køber ind af shampoo, sæbe, vaskemiddel osv osv (som vi plejer at købe lidt af også) så tror jeg sagtens man kan spare noget smiley Dog er tilbuds priser i danmark tit billigere end hvad tingene koster i tyskland syntes jeg..

    Men hvad køber i dernede?? smiley Udover slik sodavand og øl/vin/sprut


  • #10   27. apr 2014 Vi købte en del vaskemiddel i går. 20 bøtter tun. 8 flasker gråsten ketchup/remulade, 6kg af de små mars/trix osv til vi skal have barnedåb,Hårshampoo, deo, nutella, pålægscholade, 20 x 1,5 liter ice the. 36 x 1,5 liter pepsi.

  • #11   27. apr 2014 Kolonialvarer, ferske kødvarer, øl, sodavand og slik.

    Kolonial og kød er ca. halv pris. Også ost.


  • #12   27. apr 2014 Nu er det at køre 200km hver vej, jo også andet end bare brændstofprisen, slitage, værditab osv. regnet med at prisen ofte det dobbelte. I øvrigt er det sygt som folk overlæsser deres biler, Tager ofte Sønderjyske motorvej fra Aabenraa til Kolding, og der kommer den ene livsfarligt læssede berlingo efter den anden.

  • #13   27. apr 2014 Vi tager normalt turen når jeg giver bilen en bell add komplet rens. Vi kører en del små ture så den tager ikke skade af sådan en tur på 700km

  • #15   27. apr 2014 Alt det du vil, hvis du kan bevise det er til eget forbrug.!

  • #16   27. apr 2014 Vi har handlet i Tyskland ca. 1 gang i måneden de sidste 20 år og der ryger vel 2 tusinde hver gang, men behøver ikke finde den store lommeregner frem , for at regne ud af vi sparer meget, med andre ord, så får vi over det dobbelte ud af pengene, da vi køber det der rigtigt kan betale sig at købe der nede.

    Anders N.
    Kan sgu ikke lade være med at trække på smilebåndet, når du begynder at snakke om høje værdiforringelsespriser ,sammen tidig med at din Mercedes har været ca. 14 gange rundt om jorden, så mon ikke den har fået afskrevet de værdiforringelse nogle gange, men spøg til side, så kan man jo lave indkøbene , til en del af små familie ture.
    Vi har ca 90 km hver vej, men besøger nogen fra svigerfamilien på vejen der ned og får noget godt at spise på vejen hjem. Så er den ged barberet og Trold og Skvat betaler gildet, så det takker jeg da lige for.....


  • #18   27. apr 2014 Tak for svar folkens! smiley skal nok vente på det rigtige kørekort og skal også nok tjekke papirerne igennem smiley Tager egentlig bare turen for hyggens skyld smiley

Kommentér på:
Grænsehandel

Annonce