{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Returpaller? {{forumTopicSubject}}

Hvordan fungerer det, eller hvordan er reglerne, helt præcist med returpaller? Nu har jeg arbejdet på et lager i 6 år, og jeg har stadig ikke fået en fornuftig forklaring på det?

Men når vi har fået varer på en returpalle, så har chaufføren fået en tom palle med retur. Vil det sige at vores leverandør, har "lånt/lejet" pallen af vognmanden? Altså, at vognmanden stiller pallen til rådighed? Og skal det mærkes, f.eks på adresselabels?
For vi køber selv paller og når vi sender varer, så betaler kunden for pallen.

Det er ikke noget der generer mig som sådan og når en chauffør har spurgt efter en palle, så har han fået en uden noget brok. Men nu fik vi en sending bolte, som vejede 75kg. Den blev sendt på en kvart-palle(de her brune plast-paller) og dem er chaufførene især helt liderlige efter. Da han ikke kunne finde nogle tomme, havde han vippet kassen på 75kg af på gulvet og taget pallen med. Er han i sin gode ret til det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Returpaller?
  • #1   9. maj 2014 det er fordi chaufføren heller ikke ejer pallen men han for en regning på den vis han ikke aflever den tilbage

• #2   9. maj 2014 Hvordan det? Han har jo hentet pallen hos vores leverandør med varene på... Har han så selv sat tomme paller af hos vedkommende? Jeg forstår ikke hvordan en chauffør kan få en regning på en palle?

• #3   9. maj 2014 det er fordi nogen steder vil da have pallerne retur, andre steder "sælger" de bare pallen videre..

Hvis vognmanden så levere en palle til jer, og der står han skal have en retur, så skal han enten have den retur, eller også skal en eller anden jo betale for den.

lige det den 1/4 palle er fordi de vist er ret dyre i forhold til en alm. træ palle.

• #4   9. maj 2014 Det virker bare underligt? At man sender noget ud og forventer at få emballagen tilbage. Der vil jeg jo mene, at det er os som kunde der skal sørge for at sende pallen retur, ikke vognmanden. Selvfølgelig, medmindre vognmanden har sat en tom palle af, da han hentede den... Men det synes jeg bare aldrig jeg har hørt om at de gør?

• #5   9. maj 2014 Han har ved levrandøren skrevet under på at han har fået f.x. 4 paller.. Disse 4 skal han (vognmanden) betale for eller levere 4 andre

Paller er ikke helt billige

• #6   9. maj 2014 Eks danske Fragtmænd sælger pallerne til firmaer som så pakker varer på. Ved afhentning køber de pallerne tilbage eller tager den i en form for pant hvor kunden evt faktureres for pallen hvis ikke der er en retur.

Sådan fungerede det da jeg kørte for dem i en tre års tid. Det endte med at hvis der manglede en bytte Palle, så stemplede vi fragtbrevet hvorefter at modtager skrev under på at vi ikke havde modtaget. Derefter blev de faktureret medmindre det var et sted man kom ofte, så kørte man lidt sit eget regnskab. -det var altid i plus hos mig smiley

#4 Hvis i skal sende pallen retur så ryger der jo en evt afhentningspris på, det kan jo godt koste en del i længden.

• #7   9. maj 2014 Ok, så fungerer det også som jeg havde regnet med. Der er bare aldrig nogen der har kunnet forklare mig det.
    Jeg har som sagt heller aldrig nægtet en chauffør at tage en returpalle. Og de chauffører der kommer tit, får da somme tider også lov til at tage mere end én. Firmaet kan alligevel ikke holde styr på det og chaufførene bliver nemmere at samarbejde med.
    Men Jesper, nu i det her tilfælde hvor chaufføren har tiltet indholdet på pallen af på gulvet, for at få pallen med retur. Er det iorden? Det var nemlig en DF-levering og betyder regnskabet med paller så meget, at man ikke kan efterlade én enkelt palle, evt tage en ekstra en anden gang? Jeg tænker at der vel er nogle uskrevne regler om hvordan man håndtere det?

• #8   9. maj 2014 Det kan ske det er en jysk Fragtmænd der har været der som måske ikke regner med at komme forbi igen foreløbig.
    Ellers så var der normalt intet problem i at tage den med næste gang jeg leverede. Ved privatkunder giver det sig selv medmindre det er engangspaller, så hjalp de typisk selv med at løfte varerne af. -de fleste vil ikke betale for en palle som privatperson.

• #9   9. maj 2014 Det tænker jeg også lidt, for vi har en stak stående netop til det samme og der var ikke taget nogen. Så han har tydeligvis ikke vidst de var der.

Hvad er egentlig prisen på sån en kvartpalle, siden de er så eftertragtede? smiley

• #10   9. maj 2014 Jeg ved det faktisk ikke.

I 2003 kunne man få 30 kr for 1/1 15 kr for 1/2 og 25 kr for 1/4. Det var ved pallefirmaer hvor man fik pengene i hånden smiley

Kommentér på:
Returpaller?

Annonce