{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.413 visninger | Oprettet:

Allan
Allan
Tilmeldt:
8. mar 2014
Emner: 23 Svar: 514

Epoxy gulv - opbygning {{forumTopicSubject}}

Hey til gulvfolket!

Jeg har et spørgsmål om hvordan man opbygger et' epoxy gulv med rette tykkelser af fiberspartel og epoxy lag?

Det skal laves i et køkken med en del trafik!

Er der nogle faste krav man skal følge, så det kan holde i mange år?

God lørdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy gulv - opbygning
  • #1   31. maj 2014 Først er jeg nødt til at vide hvilket underlag det er ? og om det er nyt eller gammelt

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #2   31. maj 2014 Ja klart.. Det er på plankegulv/ fyrretræ

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #3   31. maj 2014 Gammelt gulv smiley

  • #4   31. maj 2014 er det bare maling du tænker på eller er de mere specielle tyber epoxy gulv

  • #5   31. maj 2014 Jeg vil mene at det skal først affedtes for sæberester med eddikesyre bladet i det forhold der står og det er for at neutralisere sæberesterne. Så skal der vaskes af med rent vand og tørres tilsidst af så man får eddikesuren af. Dernæst en gang slibes til matteret overflade og så en støvsugning så der ikke ligger støv også tilsidst to gange epoxy maling

  • #6   31. maj 2014 hvis det bare er maling så en gang grundrens og en gang slibning eller 3 dbl salmiak

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #7   31. maj 2014 Vil det sige jeg ikke behøver at starte med fiberspartel.. Tænker, at træ er levende og arbejder?


  • #8   31. maj 2014 Nej man kan ikke spartle et trægulv, det vil formentlig knække

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #9   31. maj 2014 Synes bare jeg havde hørt en der fik selvnivulerende fiberbeton før epoxy lag!?

    Hvad så med alle fugerne imellem plankerne ?


  • #10   31. maj 2014 hvis det er fordi du vil have et helt plant gulv vil det aldrig blive godt med at spartle det da det vil sprække i samlingerne men lidt mere info om hvad du har tænkt dig så ville det være nemmere at hjælpe dig

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #11   31. maj 2014 Jeg ønsker gulvet skal være glat uden synlige fuger.. Fuldstændig som et betongulv med epoxy og i en blank finish
    Giver det mening?


  • #12   31. maj 2014 nu snakkede du om flyde spartel som nok også vil være den hurtigste løsning så ville jeg mene at du skal vaske det godt i grundrens og så skal det have noget primer for at det ikke skal revne kan du bruge noget fiber net og måske noget fibertråd i spartlen
    men prøv at ringe til Lip de er utrolig flinke og hjælpsomme og de kan fortælle dig hvad du skal bruge og gøre så er du helt sikker på at det virker
    du skal sørge for at få de tekniske data blade og læse dem grundig igennem og gøre som de foreskriver
    bare husk det kan være lidt triky og lave


  • #13   31. maj 2014 nu ved jeg ikke hvad slags epoxy gulv du vil lave men der findes en masse fede typer/måder der kan jeg anbefale at gå på you tube og få noget inspiration

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #14   31. maj 2014 Super.. Tak! Jeg regnede heller ikke med, at det var nemt

  • #15   31. maj 2014 Jeg er ret sikker på at det kommer til at revne inden for ganske få år... Træ arbejder, og det giver sig når du træder på det... Og det suger en masse fugt under arbejdet, og hvad sker der så når hele pisset tørrer op?

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #16   1. jun 2014 # 15 Hvordan ville du lave det, så det ikke revner? -ville være super og høre en prof smiley


  • #17   1. jun 2014 Jeg aner intet om hvordan man skal lave det så det ikke revner... Det tror jeg ganske enkelt ikke at du kan oven på et trægulv... Hvad ligger dine planker på? Hvis det også er trælægter eller træspær så er der endnu mere der giver sig når du går på det.

  • #18   1. jun 2014 jeg er også enig med ham x det kan godt give nogle problemer jeg har selv lagt selvnivelerende lip på trægulv og for at være sikker på at det ville holde lagde jeg nogle store kraftige plader ud og og selvnivelerende lip bag efter men kan desværre ikke se om der er kommet revner da jeg limede et skipsplankegulv på bag efter,
    lige pt er jeg ved at lave en terrasse udendørs med trægulv og efterfølgende fliser der har jeg lagt strører med 20 cm mellem rum 24mm krydsfiner oven på og den skal så selvfølgelig have den store tur med vådrums tætning mm har konstrueret det i samarbejde med en tekniker/ingenør fra lip og er meget spændt på hvor godt det kan holde
    det ville selvfølgelig være bedre at støbe det men det er ikke muligt på grund af manglende plads og brug for plads til isolering

    ville det ikke være nemmere at finde en anden mulighed ?
    jeg har lavet et fyrretræ planke gulv som jeg sleb ned fræste en rille hele vejen ved samlingerne og lage en gummifuge i så det lignede et skipsplanke gulv kunden ville have det bejset til mahognie look det blev utroligt flot jeg havde nok foretrukket det i fyrretræ da strukturen i træet afsløre at det ikke er maghonie
    hvis man laver den løsning så brug olie ikke lak da det er meget nemmere at reparerer hvis der kommer skader på gulvet jeg kan godt guide dig igennem hvordan du skal gøre
    hvor stor er køkkenet og skal køkkenet også skiftes ?


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #19   1. jun 2014 Jeg kommer lige tilbage til jeres kommentar senere smiley

  • poul d
    poul d Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 14
    #20   1. jun 2014 du kan sagtens spartle gulvet med fiberspartel så som uzin 175 eller lignende fiberspartel masse, du skal bare sørge for at bruge noget primer evt uzin 280 eller lign eller affedte gulvet først og du kan fylde revner op med acryl fuge først.
    man skal bare mindst have 3-5 mm på så revner gulvet ikke


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #21   2. jun 2014 Poul d, hvor kan jeg med sikkerhed vide, at det kan holde? - Findes der noget dokument med fremgangs måde?

  • poul d
    poul d Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 14
    #22   2. jun 2014 jeg laver gulv til daglig. det er den måde vi gør det på når vi evt skal montere linoleum eller vinyl , men det er ikke bare lige noget man gør hvis man ikke har prøvet at spartle med Selvnivellerende spartelmasse før.

    der er ingen 100% garanti for at det kan holde , det kommer også an på om dit trægulv giver sig meget og så lag tykkelsen


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #23   2. jun 2014 Okay.. Tak for alle jeres svar!

    Det skal, så laves på 22 mm krydsfiner kan jeg forstå!
    Så er det vejen frem smiley


Kommentér på:
Epoxy gulv - opbygning

Annonce