{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.664 visninger | Oprettet:

Gad i arbejde for 182 kr. i timen? {{forumTopicSubject}}

Godaften GB!

Ja, sidder egentlig bare og kigger lidt rundt på nettet omkring årsager til arbejdsløshed osv. ifm. med noget oplæg, der skal laves på arbejde efter sommerferien..

http://jyllands-posten.dk/blogs/ECE6774886/de-helt-uacceptable-182-kroner-i-timen/

Synes i det er i orden, at medarbejdere på Bornholm slagteri siger "nej tak" til at arbejde for 182 kr. i timen og vælger at gå på dagpenge i stedet for?

Omvendt er det ok, at slagteriet truer med at lukke "butikken" fordi de ved, at dyret sikkert kan slagtes et andet sted, muligvis udenfor Danmark, hvilket bliver langt billigere pga. lavere løn og evt. skattefordele, selvom hele produktionen også hele flyttes.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gad i arbejde for 182 kr. i timen?
  • #1   2. jun 2014 Selvfølgelig ville jeg srbejde for 182 i timen, ville arbejde for det halve hvis det var enten eller

• #2   2. jun 2014 nu har jeg selv boet på Bornholm i 8år.. og kender de fleste af dem på slagteriet, og de fleste (læg mærke til DE FLESTE, dvs ikke alle) er sådan nogle dum-i-arbejde typer.. folk uden uddannelse og tror de er så gode til alt og kun har arbejdet fordi de elsker det smiley
    Stort set alle er jo så også ufaglærte, og så skulle jeg nok mene 182,- i timen er fint smiley

Bornholm er og bliver en underlig ø smiley

• #3   2. jun 2014 Det håber satme at feriepenge, pensionsordning, kantineordning og værdi'en at fri bil er indeholdende i de 182,- i timen..
    Det er jo en voldsom løn for en ufaglært.. Det er de færreste faglærte håndværkere der får den løn i dagens danmark.. Så er der ikke noget at sige til at det ikke kan køre rundt for slagteriet..
    Og medarbejderne skal virkelig skamme sig! hvad bilder man sig ind? Hvis der er et job til dem, så burde de tage det.. om det så var til mindste løn!

• #4   2. jun 2014 det da meget for ufaglært smiley

• #5   2. jun 2014 182 kr fik jeg da som montørformand hos Eltel... godt job, og det var sgu da en god løn...

• #7   2. jun 2014 Ja gu fanden er det ok! De er blevet forvente! Som Holmeren så rigtigt skriver, så er LANGT de fleste ufaglærte og de tjener væsentligt mere end de burde!

Min Hustru er Specialpædagog og arbejder med psykisk syge, det er et meget hårdt arbejdsmiljø, hvor de går med overfaldsalarm, har aftenvagter, weekendvagter osv. osv. og hun tjener under 27000 om måneden - En ufaglært slagterimedarbejder vil med 182 i timen, altså efter de eventuelt er gået ned i løn, tjene over 28500 om måneden og de har INGEN uddannelse. Til sammenligning har f.eks. min hustru brugt 3 år i gymnasiet og derefter 3,5 - 4 år på at blive specialpædagog og så arbejder hun så endda også på ALLE tidspunkter af døgnet!

Nej, helt ærligt, så forstår jeg fint hvorfor de lukker lortet - De er alt for forvente og de kan ikke nytte noget, Danmarks konkurrenceevne er helt ad helvedes til, fordi selv de der ikke har gidet at tage en uddannelse, skal have alt for høje lønninger!

LUK LORTET, PRONTO!

• #8   2. jun 2014 Hellere det end at være arbejdsløs smiley
    Men det er jo en slags princip sag for dem, de vil ikke give sig, men det jo altid folkene på gulvet der skal spares hvorimod dem højere oppe også kunne gå ned i løn, men næ nej.

• #9   2. jun 2014 Det mere end jeg få som faglært smed.

• #10   2. jun 2014 182?! .. Dét er skam en udemærket løn, især ufaglært!

Det er kun noget jeg kan drømme om når jeg er uddannet om 1½år. Også som Pædagog.

Jeg kommer op på det som Hamsteren hentyder til, hvis jeg er heldig.
    Man kan kun blive provokeret af deres holdning - 182kr i timen, og det brokker de sig over?! .. Sælg Bornholm - nej .. giv det væk.

• #11   2. jun 2014 det da en fiin løn især for en ufaglært...

• #12   2. jun 2014 Må sige, at jeg er ret enig i de første 5-10 kommentarer.

Mener selv, at fagforeningen og medarbejdere nægter at gå ned i løn fordi mennesket simpelthen nægter at acceptere en hver forringelse i et moderne vesteuropæisk samdund, der ellers er i rivende udviling med år efter år stigende aktiekurser, ejendomspriser, samt større økonomiske forskelle på rig og fattige.

I mine øjne er der mere tale om en ideologisk kamp mellem arbejderklassen og "overklassen", end en reel konflikt hvor de indblandede slagteriarbejdere bliver ramt så hårdt økonomisk, at de pludselig ikke længere kan fortsætte med at leve på det nuværende niveau og opretholde det nuværende forbrugsmønster.

• #14   2. jun 2014 Thomas > Det er klart, det er hårdt arbejde - bevares - men er det i orden at folk der rent faktisk tager sig tiden til at tage en uddannelse skal gå for lavere løn, end en ufaglært? .. Det synes jeg faktisk ikke.

• #15   2. jun 2014 Selvfølgelig ville jeg arbejde for 182kr.
    Jeg får 30kr mindre i timen og så er det enda om natten smiley .
    Så de skal bare sige JA TAK.

Om jeg så ville flytte fra fyn til bonholm for den løn.. Det er en helt anden snak smiley .

• #16   2. jun 2014 Ham gutten der var i TV i morges lød ellers fornuftig nok...han sagde ikke nej til at gå ned, fordi ikke kunne undvære pengene, men fordi han mente det ville åbne op for at flere virksomheder ville presse deres medarbejdere ned i løn...det synes jeg egentlig lyder som en helt legitim årsag...

• #17   2. jun 2014 Brian O > Det er klart der er flere perspektiverm uden tvivl, og et ar argumenterne kan være som du beskriver. Men Danmark, må generelt se i øjnene, at vi er for dyre - efter "krisen" så har vi ikke alle været villige til at omstille os. Hvor meget snak er der ikke om at de danske lastbiler ikke har noget at køre med, og at alle Polakkere og Bulgairer tager danske trailere? - Det er da klart, de er villige til at fragte samme gods - til en laaaangt billigere pris. Det er forretning, intet andet. Så jeg tror det er en generel omstilling der skal til - også hele samfundet, ellers taber Danmark stort, generelt i denne sag.

• #18   2. jun 2014 Ser man isoleret på tallet 182 kr. I timen er det en udmærket løn. Men har de nu tidligere tjent 400 kr. I timen er det vel meget rimeligt de brokker sig. Det ville være sjovt at høre hvor meget de sku gå ned i procent.

• #19   2. jun 2014 De kunne finde medarbejder andre steder i landet til 135 i timen hvis de varslet en ny fabrik imorgen på eks Fyn.

• #20   2. jun 2014 182 kr i timen.
    Hvis ikke de er tilfredse med en løn er der vist noget galt.

Jeg tror at når alt kommer til alt, så er det flertallet herinde som ikke har 182 kr i timen eller derover.

• #22   2. jun 2014 Men Thomas, man skal ikke sammenligne et ufaglært arbejde, med et faglært. smiley

• #23   2. jun 2014 Det er lige så meget som jeg får som faglært elektriker, så skulle da mene at det er rigeligt.

• #24   2. jun 2014 Nu er jeg selv tidligere slagter hos DC mange af jer har ingen ide om hvad det arbejde går ud på. Og nu er det jo heller ikke alle der som er ufaglært. Men lønnen er den sammen får når du står på slagteriet får du løn afregning for det du laver og laver du ikke noget får du langt fra 182kr i timen. Jeg siger ikke det er verdens værste job. Men står du eksempelvis på kæden kan du ikke bare lige holde 20sek pause hvis du lige skal rette tøjet for kæden forsætter altså med samme fart. Alt i alt ja det er en høj løn ufaglært/faglært med husk de knokler mere end flere af jer nogensinde kommer til...

• #27   2. jun 2014 Jeg er ret sikker på at mit job er mere fysisk hårdt end at være på et slagteri, og jeg får sgu ikke 182kr i timen.. Ved godt det er hårdt, men come on. Jeg havde sgu drejet nøglen og sagt at det måtte de sgu selv om, så kan de sgu være arbejdsløse. Og lur mig om der er job nok til alle mand hvis det lukker. Da IBF overtog min arbejdsplads måtte vi også lige 10kr i timen ned i løn, og kunne folk ikke enes med det var de velkommen til at gå, og endda kunne få dagpenge. Mange var så pisse hårde i kæften, men ikke en eneste gik..

• #28   2. jun 2014 Ansvaret taget i betragtning + de helt urimelige krav nogle af "kunderne" kan stille, når man er pædagog, burde lønnen være meget højere. Men i og med at pædagog som udgangspunkt er indenfor det offentlige, og man indenfor det private følger den samme overenskomst, kommer det næppe til at ske.

TWG> jeg tror bare man i højere grad skal føre kontrol med hvem der er ansat hvor. De høje afgifter på ALT tvinger jo prisen op for dansk arbejdskraft. Det er jo ikke så mærkeligt, at den der kommer fra et land hvor alt er billigere, er villig til at arbejde til en lorteløn her, så længe den er højere end i hans hjemland. smiley

• #29   2. jun 2014 Det er mere end jeg får som sikkerhedsvagt! Jeg tror sku jeg skal være slagterimedarbejder i stedet smiley

• #30   2. jun 2014 #18. 8%

Jeg er selv landmand og jeg har efter gymnasiet arbejdet som slagter et lille år for at tjene penge fordi man kan tjene gode penge selvom man kommer direkte fra skolen..
    Der er mange fornuftige slagtere men der er også en lille flok der hyler højst når der er noget der går dem imod.. Feks da der blev indført en begrænsning på fredagssodavand i blans så de kun fik en enkelt gratis - det var nok til 2 dages strejke... Jamen hold nu kæft..

• #31   2. jun 2014 Synes det er rimeligt at slagteriarbejdere skal arbejde hårdt for at få en ordentlig løn. Ufaglært arbejde er tilgengæld til dem der IKKE gider/eller kan tage en uddannelse.
    Så til de folk herinde der synes det er en urimelig løn i forhold til det fysiske arbejde i laver, så tag en uddannelse. Der en en fordeling af folk, hvis vi siger 100% er den totale kapacitet af et arbejde, så er slagteriarbejde 80% fysik og 20% hjerne, hvor faglært arbejde måske er 70% hjerne og 30% fysik.

Ved der vil komme en masse hate for det her, men helt ærligt istedet for at brokke jer over lave lønninger så få dog den guldske ud af røven og få en uddannelse istedet.

Jeg gider sgu ikke arbejde for at "hjælpe" eller give til folk der ikke gider/vil arbejde. Nej vi arbejder sgu hårdt og vi får ikke nok. Fair nok der er nogle der tænker således, men så find et andet arbejde istedet for at lade os andre trække slæbet for jer

• #33   2. jun 2014 Lyder som om du har fået dig en prolaps i nakken thomas

• #35   2. jun 2014 Det er bedst at vente til det er for sent smiley

• #37   2. jun 2014 M S
    Sikke en gang ævl at komme med.

Jeg kender feks en som er uddannet autolaker, men han arbejder idag som avisbud.
    Og hvorfor gør han så det, jow for nu har han en årsløn på 480000 kr og det kunne han ikke opnå som autolaker. Desuden så arbejder han kun fra kl 01.00 til kl 07.00.
    Han slipper for sure egoistiske kunder som spilder kostbar tid.

• #38   2. jun 2014 Vil gerne arbejde gratis for Inger Støjberg...

• #39   2. jun 2014 Jeg forstår ikke rigtigt den der med dem der slider og slæber uden uddannelse ikke skal have en ordenlig løn?

Der skal være nogen til at lave de trælse jobs!

• #40   2. jun 2014 #38
    Jeg tager gerne nattevagten så du kan få din skønhedssøvn..

• #42   2. jun 2014 Hvis de utilfredse med den løn så luk lortet så skal de se hva de så kan få. Jeg er udlært tømrer sku ik tit vi ligger der andet end det akkord. luk lortet a

• #43   2. jun 2014 Om jeg vil arbejde for 182x36x4 = 26.936 pr måned med ufaglært arbejde? Ja, gu fanden ville jeg da det.

• #44   2. jun 2014 Shaka: der er 4,33 uger i en måned så det bliver 29.158,- smiley

• #45   2. jun 2014 Gør jo bare lønnen endnu bedre, da lønnen så er på samme niveau som det faglærte tømrere og mekanikere og andre i håndværkerbranchen. Så de bør på ingen måde klage, da de har lønninger på samme niveau som folk der har taget en uddannelse på 3-4 år smiley

• #46   2. jun 2014 Nu skal vi også så lige have sagens kerne med også ! Danish Crown har som jeg har forstået det kørt godt i mange år , men nu er det gået lidt ned af og dvs mindre til aktionærerne og derfor tænker de på at sætte de ansatte ned i løn! Jeg kan sgu godt forstå de kæmper med næb og klør for at beholde deres gode timeløn , hvem herinde ville ikke det ? Det er 8 % vi snakker om altså 14,56 kr i timen og 116 kr pr dag hvis de arbejder i 8 timer og 582,40 kr om ugen på en 5 dags uge og 26.790 kr på et år hvis vi siger de har 46 arbejds uger og holder 6 ugers ferie. Hallo venner , det er satme da mange penge at gå ned i løn! Så siger i at alternativet er at stå uden arbejde , men come on , trusler kommer de ingen steder med! Så må de jo lukke lortet og flytte det , men lur mig , det. Sker næppe!

• #47   2. jun 2014 #46
    Aktionærene? Ejerne er i dette tilfælde landmændene og det løber i manges tilfælde kun lige rundt..
    Sagens kerne er at alle skal bidrage til at det kan svare sig at have et slagteri på Bornholm. Indtil videre har både DC og landmændene bidraget for at opnå den besparelse der skal til for at gøre slagteriet rentabelt, slagteriarbejderne skal så tage deres del men det var de ikke villige til og så stopper den jo der.
    Det største problem i den sag er vel at sikkerhedsnettet i DK er så godt at det ikke kan betale sig at arbejde for 182 kroner i timen..

• #49   2. jun 2014 Kan det ikke betale sig og arbejde for næsten 30.000 kroner brutto om måneden? Ja, så fejler vores ''sikkerhedsnet'' godt nok noget, og skal da i hvert fald ikke blive murer hvis jeg kan benytte mig af mit sikkerhedsnet og få samme beløb hver måned, hahaha.

• #50   2. jun 2014 Brian O> Det er jo ikke fordi jeg ikke kender kensgerningerne for hvorfor det er som det er, men det er mere det at vi ikke kan konkurrere med vores omkringliggende lande, som nu også er medlem af EU, hvilket har ændret en del - det er såmen kun det jeg mener smiley

• #51   2. jun 2014 Inger Støjberg, mumse mums, så er jeg ikke den eneste der synes hun er lækker smiley

• #52   2. jun 2014 Når man tænker på hvor hårdt det er og hvor hurtigt man bliver slidt, så synes jeg det er en helt fortjent løn, ikke ligefrem et drømmejob :s

• #53   3. jun 2014 Min kammerat jeg har boende arbejder på danish crown i ringsted. Han kan holde en akkord på 210-230 kr i timen. Men han kære hjemmefra kl 04.00 og kommer hjem ca kl 18.00 han er fuldstændig gennembanket af hårdt fysisk arbejde, hvor man står og gentager de samme bevægelser i 8-10 timer. Konstant tunge løft. I det fag bliver han ikke gammel det er helt sikkert. Jeg ville ikke bytte med ham om han så fik 500 kr i timen. I skal tænke på de ikke holder evigt i det fag.

• #54   3. jun 2014 182 kr i timen, hvor kan jeg søge om jobbet?
    Hårdt job min røv, jeg sveder mere i fitness centeret.

• #57   3. jun 2014 Jeg gad ikke deres lorte job. Jo per veerst du sveder mere i fitness det gør jeg skam også, men de måder du og jeg løfter i fitness kan være med til at gøre kroppen stærkere/sundere. Men lorteløft hele dagen i 10 og du er færdig inden for den branche er det så det værd? Jeg er glad for min udemærket pædagogløn. Hvor det værste jeg kan komme ug for er at rive et par unge drenge rundt. Det kan jeg holde til resten af livet.

• Robin K
    Robin K Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 8
    #59   3. jun 2014 Jeg syntes egenligt det er skræmmende så mange der holder med DC ledelsen, jeg arbejder som faglært automatikker, og har ikke engang 160kr i timen, men jeg ville Aldrig nogen sinde slide mig op på den måde som slagteri arbejderne gør for de sølle 25 kr ekstra, nu har jeg selv noget familie på slagteri, og han står op kl 4 om morgnen kommer hjem igen kl 16(der er lidt kørsel ind over det) , og han sidder godt nok i stuen sammen med os andre men når kl bliver 20,30 skal han kæmpe for ikke at falde i søvn i sin stol, DC har leveret et ganske fint overskud, men som alle andre store er de blevet grådige, og bruger krisen som et undskyldning til at presse medarbejderne til det urimelige, og sådan et sted som blans køre de 100 ekstra svin i timen i forhold til for et par år siden.
    og ved der er nogle slagtere der er villig til at gå ned i løn, men så skal hastigheden sættes ned igen, det er jo ikke for sjovt at en stor del at slagterne har fået ar op af håndledne, (og nej de har ikke skåret sig selv de fleste er blevet opereret pga skader på senerne)
    og til alle jer der siger at uhh det jeg vil også arbejde for de penge, jeg syntes i skulle sende en ansøgning med det samme, der går nok ikke længe så kommer i ind, der er jo jævn udskiftning på trods af lønnen, det kan i jo tænke lidt over. og når i så har været der et par år kan vi snakkes ved igen om hvor fantastisk det er at arbejde som ufaglært til 180 kr i timen. når kæden kører vel og mærket, ellers hedder det 130kr per time, som egentligt også er pænt smiley det næste er så lykkedes det DC at få dem ned i løn, så breder det sig til mange andre steder.

• #60   3. jun 2014 Sikke en klagesang.
    Er slagtere virkelig sådan nogle klynkere ??

Der findes mange andre job, hvor arbejdsforholdene også er hårde ved kroppen.
    Murere som løfter sten og mørtel i de samme bevægelser.
    Malere som står i dårlige arbejdsstillinger og laver de samme bevægelser.
    osv osv.

Hvis jobbet er så dårligt, undrer det mig at slagterierne har så nemt ved at skaffe nye folk som slider sig selv op.

Jeg kender også en slagter.
    Han er 47 år gammel idag, og har arbejdet på slagteri siden han var 18 år.
    Han falder ikke i søvn klokken 20 da han også arbejder som lærer ved siden af på en ungdomsskole, og han dyrker også sport og mange andre ting.
    Han er ikke slidt op, og han klager heller ikke.
    Hans gennemsnits timeløn ligger på 210 kr.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
    #61   3. jun 2014 Danmark er fandme et sært land, med sådan nogle dovne hunde til at rende rund på dagpenge fordi de ikke gider og arbejde for hvad jeg vil sige er en pænt god løn som er fuldt muligt at leve på og kan de ikke leve på den, så er det ikke lønnen der er noget i vejen med, så er det dem og deres forbrug. Nogle folk er og bliver sku underlige.

• Robin K
    Robin K Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 8
    #63   3. jun 2014 Han jeg kender kan også sagtens lave noget når han kommer hjem, problemet kommer når han sidder stille med familien.
    Nu kommer det jo også an på hvad man laver på slagteriet, men ved bare at de fleste i Blans i opskæringen ligger omkring 180-190 kr, men ja der er Andre job der også er hårde det er slet ikke det der er sagens kerne, syntes også at sådan noget som maler for alt alt for lidt, de andre brancher som murer skal jeg ikke udtale mig om for der kender jeg ikke lønningerne, men syntes stadigvæk det er sørgeligt at alle folk står og råber de skal bare gå ned i løn, når nu firmaer har bevist at de sagtens kan tjene penge, og før hen havde de omkring 210-230 i opskæring på Blans men efter at de har ændret det så de kører flere svin i timen det blev ændret for nogle år siden så nu har de det tidligere nævnte beløb så de er allerede gået ned en gang, og skal arbejde mere for mindre penge, men jeg håber da at hvis det lykkedes dc at få dem ned i løn, at det så breder sig til flere brancher for så kan vi jo hører en klage sang der kommer, og håndværkere for ingen arbejde for folk har ikke råd. Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad folk lavede selv siden de mener at slagteri arbejderne ikke er deres penge værd ?

• #64   3. jun 2014 Ja, det gad jeg da i hvert fald godt, uden tvivl. Det er cirka den timeløn jeg har nu og det er endda som faglært plastmager på nathold. Jeg ville også hellere gøre toiletter rene til mindstelønnen end at skulle trækkes gennem arbejdsløshedsmøllen.

• #65   3. jun 2014 Hvad forventer de?? Jeg arbejde for 167kr om dagen og ca180 om natten som smed i Kbh, så jeg syntes de skal tag sig sammen og tager tilbage tilbage jobbet ??

• #68   3. jun 2014 Soebaek hold nu kæft med dit klynkeri og mand dig lidt op.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 4
    #70   3. jun 2014 I ved jo slet ikke hvad i snakker om.. En slagteri arbejder har en timeløn på omkring 130kr.. Når de arbejder på akkord kan de komme op på de 182kr og det er knokle arbejde.. Kan slet ikke sammenlignes med smede/tømrer/pædagog og hvad i ellers sammenligner med! Der er nok en grund til at mange går på pension inden de er 60 fordi de er slidt fuldstændig i stykker... Selvfølgelig skal de have den løn for at ødelægge deres krop!

• #71   3. jun 2014 Nej jeg ville heller aldrig gå med til den løn nedgang. Jeg arbejder selv på et slagteri og det fysiske pres der på ens krop er meget stort. vores timeløn den er på 132.90 og dertil kommer akkord. men prøv det selv inden i sviner dem så meget til...

• #73   3. jun 2014 Men er 130,- i timen ikke også rimeligt for ufaglært arbejde?

• #74   3. jun 2014 Ja vil hellere end gerne arbejde for det.. Ved godt jeg kun er 1.års lærling.. men jeg får kun 107.. så Ja det ville jeg, og tager jeg ikke helt fejl. få jeg ikke meget mere end 160-170 i timen når jeg er udlært smiley

• #75   3. jun 2014 Arbejde selv til 116 kr i timen deltid mens jeg studere, og det kan man godt leve af, har råd til at have to biler såå

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    maj 2010

#76   3. jun 2014 Mikkel det er det vel.. Den følger jo bare overenskomsten? Tro ikke at slagteriet betaler mere end de behøver!

• #77   3. jun 2014 Nu arbejder jeg på slagteriet på bornholm. Og kan se mange af jer ikke aner en skid om hvad der sker på slagteriet på bornholm. Tror i virkelig at vi kommer sovende til vores løn. Tror nok mange af jeg skulle prøve også se om i så ville gå ned i løn. Og det er ikke kun de 8 % de vil have os ned i løn. De vil osse skære i akkorderne. Også kommer vi op på 40 45 tusind kr om året ned i løn. Hvor mange vil det???

• #78   3. jun 2014 Kan vi ikke blive enige om at 182 er mange penge, jeg har selv mere end det, men betaler også for det med afsavn af familie og mærkelige rejse tidspunkter osv, men slagtere bliver generelt slidt i kroppen, EGA, ensidigt gentaget arbejde, det er en dræber for alle på lang sigt, selv kunne jeg ikke stå på sådan en linie eller nogen anden linier for den sags skyld, så jeg har ikke noget imod deres løn.
    Jeg ligger selv på sofaen nu og har ondt i ryggen, men tager da afsted med et glas piller i bagagen, de sidste 10 dage har jeg brugt 40 stk 400 mg piller, samlet nok flere end jeg har fået de sidste 5 år, men sådan er det at blive slidt, live goes on.

• #79   3. jun 2014 Alt er relativt. Tror næppe DC betaler "mange penge" på deres slagterier uden videre. Det er en af de mest kyniske og skruppelløse virksomheder i Danmark uden sidestykke.

Men selve arbejdet kan vi høre fra folk her i tråden, både dem der arbejder/har arbejdet med slagteri og kender nogle der gør, at det er et helvedesarbejde.

Prøv at regne en livsløn ud, fra du starter med at arbejde til du går i graven, og sammenhold det med livskvalitet og permanente skader. I det perspektiv blegner en relativ høj timeløn, hvis hovedparten af dit resterende liv er fyldt med smerte og nedsatte kropslige funktioner.

Alle kan tage hårdt arbejde i korte tidsrum, men på den lange bane bliver det MEGET surt optjente penge.

Nej jeg misunder dem ikke. Nogle brancher skulle automatiseres 100%, de er slet ikke menneskevenlige. Folk arbejder der så frivilligt og vi har også et godt socialt sikkerhedsnet i Danmark. Så de kan til enhver tid fravælge det. Men selve arbejdet er sikkert noget af det værste i Danmark.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #80   3. jun 2014 Slagteriet lider jo bare under det samme som alle andre firmaer og arbejdere her i landet ,latterlige overdrevne moms skatter og afgifter der gør at vi ikke kan konkurrere mod andre en os selv,men slagteriet er lige så dumme som gennemsnits danskeren og truer nedad i rækkerne istedet for at true dem der opkræver moms skatter og afgifter der ødelægger dansk økonomi.
    Svineslagteriet i holstebro lavede samme stunt for mange år siden og ødeladge akkorderne, og sjovt nok var det eneste de opnåede at få os de hurtigste og bedste slagtere til at smutte så de endte med et flertal af dem der ender i kategorien tung i arbejde,og i dag er der så intet slagteri.
    Men det kan ikke gøres anderledes sålænge vi skal betale næsten dobbelt i skat momser og afgifter iforhold til andre lande så skal vi også have det dobbelte i løn for at financere dem.
    Slagteri arbejde er utaknemmeligt jeg lider stadig af ømme skuldre og har knækled i flere fingre her næsten 20 år efter jeg var der,det er den pris man betaler for de ekstra kroner så lad venligst være med at sammenligne det med kaffe drikkende pædagogger og andre hyggestillinger.
    Råb opad og tag fat i rodets problem ved dem der skummer al fløden fra arbejdere og firmaer istedet for at ville straffe dem der yder en indsats hver dag,vi har feks bistandsklienter i landet som ikke engang er danskere som koster samfundet mere pr år end en slagteri arbejder gør,hvad med at fyre dem istedet for ?

• #81   3. jun 2014 F... janteloven, min far og mine brødre er uddannede slagtere, de havde da en god løn, men ingen af dem er slagtere mere, hvorfor monstro ?
    Min far har været butiks slagter i mange år som selvstændig, men alle køber jo deres kød "hos købmanden" de får deres varer fra bla. tyskland, polen osv. hvorfor mon det ? fordi forbrugeren ikke vil betale for danske varer mere.
    Prøv at se hvor mange slagte forretninger der, ikke mange vel ? derfor tog han en tørn på D.C. i Esbjerg ca.4 år og hvad fik han ud af det ? hans ene skulder og arm, er totalt ødelagt af ensformigt arb. og han kan kun løfte den 85 gr. op nu. en lille erstatning og skåne job, til han kom på pension !!!
    Den ene af mine brødre læste videre til tekniker, pga. af slid skader, men er heller ikke slagter mere, han sagde han sgu hellere ville være mure arb. mand,end slide sig selv op på en slagte kæde.
    Min anden bror havde få'et 2 slid skader med til hørende operation og sygemelding.

Gider ikke at tage en uddannelse MIN BARE R..

Der er jo folk nok, der bare kan "smides væk" for der kommer jo bare nogle "nye" til.
    Og I siger det er for meget, men kun fordi mange af Jer ikke selv har prøvet at arb. hårdt og ens formigt for jeres løn.

Og så spørger jeg, er det det værd ?

Jeg er ikke en skid i tvivl, jeg ville ikke arb. på et slagteri !
    Så hellere være "kassedame"

just my penny

• #82   3. jun 2014 Til alle håndværkere, i stedet for at have ondt i røven over deres valg, så stå nu sammen ellers er det din mester der kommer og sætter din løn ned i morgen. Det handler ikke hvad i vil arbejde for, det handler om hvad i vil finde jer i. Ufaglært eller faglært stå nu sammen. Lad være at lade jer presse.
    Der er jo ingen fra ledelsen der er er gået ned i løn. Vi har det godt i Danmark som håndværkere fordi der er nogen der har kæmpet de her kampe. Taget de slag og satset deres job for at vi kan holde en høj løn og god leve standard.

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #83   3. jun 2014 Der hvor jeg arbejder havde vi tidligere DC som kunde til indfrysning af kød (primært fra Ringsted, Bornholm var gerne frosset ned). Og DC var da skide ligeglade med jul og påske og lign, de skulle have slagtet grise og vi skulle fryse dem ned. Ved ikke om det er blevet bedre hos DC nu, men jeg sagde flere gange til mig selv "godt jeg ikke arbejder for dem". Jeg under dem gerne 180 i timen, alm. lagerarbejde aflønnes hos os med ca. 140 i timen plus en bonus på 20-25 i timen. Ogse selv om man er ansat til rengøring. Så hvis man kan få 160 for at feje gulv, så er 22 ekstra for at skulle arbejde på slagteri og give afkald på mange helligdage vel ikke for meget.

• #84   3. jun 2014 Thomas B: Det er så fordi du intet ved om hvilket arbejde andre grupper, som rent faktisk HAR GIDET AT TAGE EN UDDANNELSE, rent faktisk går og laver! Og nej, gu fanden skal en ufaglært "skinke-udskærer" da ikke tjene mere end en pædagog, elektriker eller lign. det er jo helt hen i vejret!

Faktum er, at hvis vi vil have at folk skal tage en brugbar uddannelse, så man er til gavn for samfundet - Ja så kræver det også der er råd til at aflønne folk for at de har taget denne uddannelse! Folk kommer ud med gæld for SU lån mv. det skal der også afdrages på, det slipper en ufaglært også for! Nej, der er ingen rimelighed i 182 kr. i timen! De skulel ikke have en dag over 140 kr.
    Det er muligt det er hårdt arbejde, ja det er det, men det er der meget arbejde der er, men når man ikke tager en uddannelse, så kan man sgu ikke både være kræsen og kræve en høj løn! Christ en flok tudekællinger, nu når jeg har hørt på et par tidligere slagtere fra DC(eller det er de slet ikke, "udskærere" er nok mere passende!) så håber jeg da først de lukker lortet, så jeg kan få billigere bøffer!

Jo Malik, det er netop det, det er! Der findes massere med uddannelse, som også arbejder på helligdage, aftener og anden, som tjener mindre, men som har brugt tid(og måske også penge i form af materiale, som bøger og evt. gæld i form af su-lån mv) så jo, det er for meget! Og det er iøvrigt ikke til diskussion, for det er jo for meget, det synes DC ledelsen jo også, heldigvis da, så er der da lidt rimelighed i denne verden!

Det eneste problem er at vi andre nu skal betale deres understøttelse, fordi de er for grådige og ikke vil gå til "kun" 182 kr. i timen! Jesus Kristus, de skulel have et los i røven, forkælede nossefår!

• #85   3. jun 2014 Hvis det er så slemt, så kan man spørge sig selv hvorfor der overhovedet er folk der er dumme nok til at være ansatte på slagterier. Jeg er elementmøntør med meget tynge og mange løft, bliver satme også jævnt slidt hver dag. Mine arme og fingre sover, ryggen er ødelagt osv. Forskellen er at jeg ikke brokker mig, får også mindre i løn, har typisk 70-90 timer om ugen. Så stop med at klynke og find noget andet at lave hvis det virkelig er så slemt. Jeg kan virkelig ikke se problemet?! Bliv da kaffedrikker som nogle så fint kalder pedagoger og medhjælpere, så vil selv i også blive klogere på at det slet ikke er så nemt endda.

• #86   3. jun 2014 Det sjoveste dyr i verden er nu en Ha Ha Ha Hamster.....

"og ikke vil gå til "kun" 182 kr. i timen! Jesus Kristus, de skulel have et los i røven, forkælede nossefår!"

Mød du bare op på et slagteri og sig det.
    Jeg tror nu nok de knokler for deres penge.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    maj 2010

#87   3. jun 2014 De eneste der piver her er vidst de faglærte.. Når det så er sagt så kan i da bare søge ud på slagteriet hvis i mener det er så nemme tjente penge? Hvis i også siger i vil gå ned i løn til jobsamtalen får i helt sikkert et job.. Jeg er selv udlært smed men er nu på et slagteri. Da jeg startede for 3år siden kunne vi have en akkord på 220-230kr i timen på gode dage.. Idag kan vi være heldige at komme op på 185kr.. Så vi er allerede gået meget ned.. Sidste år i min afdeling ansatte de 6 ferie afløsere. Efter en uge var der 4 og efter 14 dage var der kun 2 tilbage. Det burde sige lidt om at det ikke er nemme penge..

• #88   3. jun 2014 den dag jeg kan få 182,- i timen bliver jeg en glad mand, det får man ikke engang som udsendt i Afghanistan, så de skal da vist bare bukke og sige tak med den hyre.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    maj 2010

#89   3. jun 2014 Jens søg da derud? Der er flyvende udskiftning! Så bliver du både glad og en klogere mand?

• #92   3. jun 2014 klynkehoveder..hårdt job,op i røven.det er der da så mange der har til mindre løn.altid hyleri på de slagteriarbejdere. kom igang

• rita A
    rita A Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #93   3. jun 2014 Alle jer ,der syntes det er meget for et knogle arbejde ,skulle skamme jer ,Hvis i vidste hvor meget det slider på kroppen ,Og til alle jer der kæfter op om ,at de er ufaglærte ,Ja men hvem fanden tror i har betalt skat til alle jer ,der har siddet og fedet den på skolebænken ,mens i tog jeres fine Uddannelse ,skal de så høre for det senere,Jeres arbejde er IKKE mere værd ,en hans der renser lokummet efter dig ,Hvad bilder i jer i grunden ind ??Og hvis i gad bruge den indvendige side af hovedet ,så tænk dog på ,hvad det udløser for alle på arbejdsmarkedet ,Så skal alle lige pludselig gå ned i løn ,nu må i sgu holde op ,og tænke jer om ,Herinde er der da vist en hel del i Blåt ,Uha da da ,,Hvor langt skal de ned i løn og vi andre med før i er tilfredse ,20 kr bliver vel svaret ,ingen skal skam tjene mere en mig selv ,sådan ser det ud til at i tænker ,Det ser sort ud for fremtiden ,hvis dette forsætter ,

• #94   3. jun 2014 Sjovt nok mener mange at lønnen skulle op, mens der var gang i den.
    Men nu hvor der ikke er det store forbrug mere, og bankerne leger finanskrise, så er der ingen der vil gå ned i løn.
    Hvorfor er det at det er ok at få mere i løn i gode tider, men totalt uacceptabelt at gå ned i løn i dårlige tider ?

Er det mon de samme mennesker som hyler op i forretningen når de får 50 øre for lidt tilbage, men laver ekspedienten en fejl og giver 50 kr for meget tilbage, så siger de absolut ingenting.

Det er faktisk ikke så svært, gå ned i løn hvis du vil bevare din arbejdsplads, eller stil dig op i rækken af arbejdsløse og hæv dine 17000 kr før skat.

• #95   3. jun 2014 At gå ned i løn for arbejdspladsens overlevelse, at man ikke at se det fornuftige i det.
    Nu kommer i til at nasse på mine skattepenge, fordi i ikke gider at bevare jeres egen arbejdsplads.

Tag jer sammen.

• #98   3. jun 2014 Hvorfor skal tonen være SÅ hård?
    Gu fanden er slagteriarbejde og andet akkord og samlebåndsarbejde noget af det hårdeste vi har herhjemme. Som altid besat af 90-95% mænd pga det hårde fystiske arbejde.
    Men man må jo ikke glemme at folk selv har valgt det, og altid har valgmuligheden at stoppe igen.

Og igen det er også en evig kamp arbejdsgiver imod arbejdstager. Jeg har IKKE meget empati for arbejdsgivere generelt. Jagten på profit og vækst er djævlens værk, men strengt nødvendigt for et samfund som Danmark.

I sidste ende er det forbrugerne der bestemmer hvilke arbejdspladser der skal være her i landet, ift hvad vi køber af danske produkter.

Jeg gad personligt aldrig tage et slagteriarbejde, så hellere kontanthjælp/dagpenge det er sikkert. ALT for hårdt og nedslidende.

• #100   3. jun 2014 Såååå det du siger er hvad søbæk?

• #101   3. jun 2014 Tænk hvis i hver og ser kæmpede for jeres egne rettigheder og muligheder for at tjene penge i stedet for at rakke ned på andre der vil tjene penge, så kunne det være i os kunne få 182kr i timen, eller mere.
    Per veerst, Hvis det for at redde en virksomhed hvorfor stiger direktions lønninger så, hvis du gerne selv vil gå ned i løn, SÅ GØR DET, giv din penge tilbage til din mester, så han kan invisterre dem for dig ?
    Det er 7år siden at det gik så godt i DK som det går nu, DC, skruer bare tvingen en ekstra omgang, hvis det gik så skidt for slagteriet, var det lukket for længst.
    *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!(Swift Club)
    Hvorfor skal en ufaglært ikke kunne tjene mere end en faglært ? Det er da helt hen i vejret, det udbud og efterspørgsel og slagteri medarbejder vil ikke sælge til den løn, at pædagoger, elektrikere osv vil sælge arbejdskraft til mindre er deres problem. Og så husk lige hvem der har betalt din uddannelse, det skat der os er trukket fra deres løn.

• #102   3. jun 2014 hva ville bestyrlesen i DC ville sige til at gå ned i løn ?
    Man kan sikkert få en Økonomi direktør til en 1/3 del prisen i polen....
    Men nej nej lorten falder altid ned af

• #103   3. jun 2014 Det har ikke noget at gøre med uddannelse osv. Mange af jer faglærte gad ikke arbejde på dc i 14 dage. Ensformet arbejde, hårdt af h til, og mand skal fandeme knokle for at få de 182 kr. Jeg er selv udlært mekaniker og giver ikke en skid for faglært job. Idag arbejder jeg som pædagog på et opholdsted tjener ca 20 kr mere end gennemsnittet i dansk metal inden for auto. Og hell no om jeg ville gå ned i løn. Faglært job er bare en betegnelse, hvis i er så høje i hatten så bliv dog skraldemand det er en af de bedst betalte ufaglært job. Men det er der jo ingen af jer der gider;-)

• #104   3. jun 2014 Til alle dem der syntes de får for meget. Flyt til Bornholm, bliv slagteri medarbejdere. De mangler jo måske folk snart og ellers hold jeres kæft.
    Det er ris til egen røv at rakke ned på andre, ALLE kan erstattes af billige østabejdere, eller danskere der vil finde sig i skod vilkår. Bare fordi man har en uddannelse kan man os blive sat ned i løn. Kæmp din egen sag, men støt nu op om andres sag os, det kan komme alle lønmodtagere til gode.

• Òli H
    Òli H Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #105   3. jun 2014 Det bliver da svært umuligt at se på produktets pris i køledisken at de er gået 8 % ned i løn. Jeg har endnu tilgode at se en tysk slagtet gris i en dansk køledisk der indikerer at her kan man spare fordi at denne er slagtet syd for grænsen.
    Ligeledes med de østeuropæere som kører transport i DK. Som forbruger har jeg endu ikki set at det er kommet mig til gode.

• #106   3. jun 2014 Jeg har aldrig i mit liv tjent 182kr i timen, det er mange penge i min verden.

Jeg aner ikke noget om hvor hårdt et arbejde det er, siger bare at 30 klik om måneden er en ret pæn hyre, især for ufaglært...

• #107   3. jun 2014 Okay, ja slagter er et hårdt arbejde... Men til jer der ikke ved det, så er Lastbilmekaniker fandme ligeså hårdt... Måske endda hårdere, jeg er selv på lærlige lyn som er 107 i timen.. Og når jeg er udlært for jeg ca 168 i timen... Så Det altså ikke kun slagterne der kan brokke sig og sige "ihh mit arbejde er simpelhen så hårdt!"

Der er mange arbejde i dag, der slider dig op i kroppen, som giver dig varige mén, og det kan vi bare ikke lave om på... Ved godt det her er letter sagt end gjort, men hvis man brokker sig over syn løn fordi man synes man får for lidt i forhold til hvad man laver. Jamen så find dig forhelvede et kontor arbejde

Jeg gik ind som lastbilmekaniker velvidende det blev hårdt, og at jeg kunne finde arbejde der gav bedre start løn i forhold til hvad jeg lavet... Men jeg valgte det fordi jeg kan lide at gå og skrue og rode med store ting...

Jeg har et job ved siden af hvor jeg er tjener, på en lille restaurant... Og der får jeg 140 i timen, det er mere end jeg overhovedet får når det er at jeg sidste års lærling, og sagt ligeud, det ikke lige frem hårdt...

• #108   3. jun 2014 Kaag.
    Glemte du at læse spørgsmålet som blev stillet ?

Synes i det er i orden, at medarbejdere på Bornholm slagteri siger "nej tak" til at arbejde for 182 kr. i timen og vælger at gå på dagpenge i stedet for?

Nej det er ikke iorden.
    Eller måske nærmere jow det er iorden, men så sig dit job op og find noget andet istedet. Det burde jo være en hurtig bslutning, da jobbet er hårdt og slider dig op.
    Desuden vrimler det med andre job derovre.

Og nej, jeg har ingen intentioner om at søge jobbet, da jeg tjener mere end 182 kr i timen.

• #109   3. jun 2014 Som jeg kan se det, så er det faglærte der klynker over at de får for lidt i forhold til dem på slagteriet, men de glemmer bare den fysiske forskel, samt at den branche de selv er i, har fagforeningerne måske ikke forhandlet løn godt nok så?

• #110   3. jun 2014 Jeg er sådan set ligeglad med hvad en ufaglært tjener, grunden til jeg er utilfreds er at jeg bestemt og aldeles ikke gider betale for at folk hopper på dagpenge fordi verden er uretfærdig? Jeg sidder med sølle 22,900kr før Skat og jeg har ansvaret for en del menneske liv. Så hvis I synes det er uretfærdigt at få 182 kr i timen for at lave et så trivielt arbejde som at hugge i kød..... Ja, stopper bare udtalelsen her. Jeg ved godt arbejdet er hårdt for kroppen og tak gud jeg havde hjernen til ikke at vælge den "lette" vej til pengene.
    Specielt nu hvor der slet ikke er nok uddannede til de stillinger vi mangler nu hvor der er opsving

• #111   3. jun 2014 Synes det er fint ufaglærte får en ok løn, men fordi de ikke har en uddannelse skal de også kompensere med fysikken

• #112   3. jun 2014 Deniz: Så du mener at slagteriarbejder er hårdere end Lastbilmekaniker?

• #113   3. jun 2014 Tjarli F Jo, Jeg er skraldemand og kører industri affald og har sgu ikke den store løn (139,10) det er er også ufaglært, men jeg har vel kørekort for ca. 100 000, det er vel også en slags uddannelse + div. certifikater og amu kurser osv. Jeg har heller ikke ondt i røven over at andre kan tjene mere end jeg selv.
    Dagrenovations arb. tjener mere pga. akkord, men jeg misunder dem sgu ikke at de får mere end jeg !
    Jeg syntes generelt, lønnen er for høj i DK
    MEN når det så er sagt er det jo pga. af skattetryk, leveomkostninger osv. at det er blevet sådan.
    Hvorfor skal en time på et autoriseret værksted koste over 600,00 ?
    eller en bugsering af en bil over 1000,00 ?
    og hvorfor er en faglært "bedre" end en ufaglært ???????????

Har aldrig haft svært ved at finde et job, men jeg har sgu heller aldrig forlangt at få mere end mindstelønnen.
    Hvorfor er det så uretfærdigt at en ufaglært/faglært slagteri arb. tjener lidt mere end andre ? De holder jo typisk kun 20 - 30 år, så er de slidt op, og kan ikke tage et "normalt" job mere, (jeg ved godt der også er andre faggrupper der har det hårdt) fiskere foreksempel, men hov de er jo også ufaglærte.
    Jeg har også set rigtig mange såkaldte faglærte, der har læst sig til det hele, og ikke er en skid værd i praksis, og mange tillærte, der kan det hele.

Jeg ville ikke arb. på et slagteri selv om lønnen var dobbelt så stor

• #114   3. jun 2014 Jesper J: Det kan jeg ikke udtale mig om og det er heller ikke det jeg mente med mit indlæg

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

#115   4. jun 2014 Til alle dem som har travlt med at hyle over andre og deres løn ,tag lige og hyl over jer selv for at være for dovne til at skifte branche.
    Jeg arbejdede som proces operatør ved dlg korn og foderstof indtil efteråret hvor de kære politikere havde givet min arbejdsgiver penge nok til at kunne flytte produktionen til polen som lukkede 2 fabrikker her i landet,jeg er igang med ny uddannelse som industritekniker da der er mangel på arbejdskraft i den branche,og når jeg er færdig udlært knokler jeg videre der indtil politikerne også ødelægger den branche ved at bruge vores indbetalte skattekroner til at flytte vores arbejdspladser ud af landet.
    Kort sagt politikerne tager vores penge og bagefter bruger dem til at forringe vores liv,og den landskadelige politik tager de sig noget bedre betalt for at udføre en de 182 kr en slagteri arbejder får for at ødelægge sin krop,så tag og hyl i den retning der virker istedet for over dem som laver det i ikke selv gider.

• #116   4. jun 2014 4x4 grunden til du tjener mere er at nogen har taget den kamp før dig som slagterimedarbejderne tager nu, de har sagt ned til at arbejde for mindre løn. Ville du gå ned i løn eller blive fyret.?

• #117   4. jun 2014 Kaag

Hvis jeg stod i samme situation, ja så ville jeg gå ned i løn.
    Det drejer sig i pågældende sag om ca 1000 kr mindre om måneden hvis de går ned i løn, eller arbejdsløs med en løn på 17000 kr pr måned før skat.
    Nu er det jo ikke det nemmeste sted at finde nyt arbejde derovre på klippeøen.

Og nej, der er ingen der har taget kampen for mig for at jeg kan have den løn som jeg har. Det har jeg selv gjort, men jeg kommer bestemt heller ikke sovende til den. Jeg arbejder nok i snit 13 timer hver dag i 8 måneder, og de resterende 4 måneder slapper jeg af og nøjes med 8-9 timers arbejde.

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    nov 2008

#118   4. jun 2014 Tja min nuværende løn er ca. 169 itimen sååå jow jow der gad jeg da godt !

Er I ikke friske på a sælge Bornholm til Svenskerne ???

• #119   4. jun 2014 Michael M
    Hvad laver du så for de penge? smiley .
    Når nu vi er ved det her emne. Som jeg følger.
    Så gad jeg da godt vide hvad de forskelige mennesker laver for de penge de siger de får.

hehe du får sgu ikke noget ud af at DK sælger bonholm til Sverige.
    Skatten bliver ikke sænket. For den profit der er på og sælge bonholm. Vil bare blive lagt over i ulandsbistanden.... ( for vi er jo den voksen, og skal vise os som et godt eksempel). PIS MIG I ØRET!. smiley .

• #120   4. jun 2014 Et lille side spørgsmål. Der bliver sagt op til flere gange at en skralde mand får en okay løn som ufaglært (det er de vel alle?) .
    Men hvad er den?.

sgu jeg miste mit job. kunne jeg godt finde på og søge det.
    Jeg tror man gør det til noget værre end det egentlig er. ( det jo forhelved ikke lort du har mellem fingrene vel?!).

• #121   4. jun 2014 En skraldemand her i tråden fik 140, men dem der løber rundt inde i byen får noget mere, for de løber jo netop rundt og er færdig 1-3 timer før pga den fyraftensakkord de har, giver en høj løn pr time.

• #122   4. jun 2014 Cool. Så dem der løber rundt? i byen får lidt mere.
    Hvad vil det sige og løbe rundt?. For det gør de ikke Middelfart smiley .

• jacob e
    jacob e Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #123   4. jun 2014 falco
    børnebleer er skuda fyldt med lort og resten er fyldt med mider og rådenskab sommer 30 gr varme 14 dage gammel skrald yarks

HATTEN AF FOR SKRALDEMANDEN

slagteriarbejderne skulle da tage hatten af for den må skuda stramme så der ikke kommer noget blod til deres hjerner

• #124   4. jun 2014 jacob e .
    Ja okay. du siger noget.
    Men den danske sommer er jo ikke så lang.
    Og så er det jo kun skralde spandene man køre med.
    ALTSÅ ikke fysisk kontakt til dét som er nede i dem.

• Mogens Lund
    Mogens Lund Tilmeldt:
    feb 2007

#125   4. jun 2014 nej ville ikke arbejde for det på et slagteri, og så få alle lemmer ødelagt inden man mange gange når pensionsalderen, bare min holdning til det, ved det er meget opslidende arbejde!

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

#127   4. jun 2014 Til hamsteren:
    Folk som f.eks. tager en universitetsuddannelse får jo værdien af uddannelsen af samfundet. Så hvorfor skal de have mere i løn når de i forvejen har fået en uddannelse til en værdi af måske 500.000kr, oven i købet har samfundet givet dem penge for at tage imod den gave i form af SU. Mens slagteriarbejderne er blevet nedslidt har de været med til at betale for at andre får penge for at modtage en gave af samfundet. Så derfor er det i min optik helt rimeligt, af nogle ufaglærte får mere end såkaldte uddannede. Og når jeg siger helligdage, så er det altså ikke at man skal arbejde 1 dag i julen, det er faktisk alle helligdage. Vi kørte alm. produktion 24-25-26 dec. og 31/12 og 01/01. Og også om lørdagen. Hvor de fleste "uddannede" havde fri, var det næsten altid kun folkene på gulvet som skulle arbejde.

At DC siger at folk skal gå 8% ned i løn eller vi lukker virksomheden er et skråplan. For om et år, hvis de så kommer og siger det samme en gang til, er det så også i orden? Eller gangen efter? Hvornår stopper det? Som jeg har forstået det, så er det jo ikke fordi DC bløder rødt blæk på bundlinjen pga slagteriet på Bornholm, det er fordi man mener man kan tjene flere penge på at sejle grisene til andre slagterier. Altså på bekostning af dyrevældfærd. I denne tid, hvor svenskerne i en vis udstrækning boykotter dansk svinekød fordi de mener vi behandler grisene for dårligt, så kan det virke lidt besynderligt at DC melder ud at dyrevelfærden skal forringes for at de kan tjene flere penge.

Så hvad har ændret sig på Bornholm? DC har selv engang ment at den højere løn var helt i orden, ellers ville de jo aldrig have givet slagteriarbejderne den hyre. Så der er jo ikke tale om at DC er blevet overrasket over lønningerne, de har jo selv forhandlet den!

Jeg gad ikke at arbejde ved en af linjerne på et slagteri for 182! Heller ikke for 200 for den sags skyld. Hvis en arbejdsgiver vil have den slags arbejde udført må de sgu til læderet, eller flytte produktionen. At forbrugerne her i DK så er ligeglade med dyrevelfærd og lign, syntes jeg egentligt er trist. For man køber hellere end gerne Nettos polske pølser fremfor de danske. Også selvom der måske er blandet lidt hest i kødet. Bare det er billigt.

• #128   4. jun 2014 Malik.
    Det er jo folk som dig der er hele problemet..
    Hvis du ikke har opdaget det, så flytter de faktisk produktionen til udlandet, fordi folk som dem på bornholm tror de er mere værd.. Det er de tydeligvis ikke hvis arbejdsgiveren ikke vil give dem, den løn de forventer.

Resultet bliver at vi for flere arbejdsløse, og et fattigere danmark.. Hvad er det værd?

• #129   4. jun 2014 MikkelGade ! DU ER PROBLEMET.!
    Hvis de går med til det, kommer din mester/chef i morgen og siger det samme. Det handler ikke om at det ikke kan løbe rundt, det handler om at de kan tjene mere.

Der var en der spurgte tidligere hvad vi lavede til hverdag. Jeg er stilladsarbejder eller beton arbejder i Århus, alt efter hvor der er job.

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

#130   4. jun 2014 Mikkel Gade: Hvis din chef kom i morgen og sagde: "10 kr. mindre i timen, eller du er fyret" ville du så sige ja? Og to måneder senere, når han sagde det samme? Eller igen om 6 måneder? Så er det 30 i timen, eller du er fyret! Syntes du virkeligt at det er i orden?

Hvad nu hvis din arbejdsgiver kom og sagde: Jeg kan få philiphinske børnearbejdere til at lave det som du laver nu for 30kr i timen. Du får 30 i timen eller du er fyret Vil du syntes det er i orden? Ja, for ellers flytter han jo produktionen til udlandet. Hellere arbejde for 30 i timen, end værne om vores velfærdssamfund. Hatten af for det argument.

• #131   4. jun 2014 Kaag

Jamen så lad os da prøve at gøre som du siger og se hvad der sker.
    Ingen vil eller skal gå ned i løn, Punktum.
    Så lukker de lortet, da det tydeligt vis ikke kan betale sig for dem at lade det fortsætte. Produktionen flyttes til feks polen.
    Det skal ikke ske ret mange gange, før så begynder priserne at stige på de polske pølser, for når vi ikke selv har et alternativ, så benytter de sig af at de kan tage den pris de lyster.

Og det med om det kan løbe rundt eller om man skal tjene penge, burde jeg faktisk slet ikke svare på.

Ville du måske selv have en virksomhed der kun lige løb rundt ?
    Nej selvfølgelig ville du ikke det, du ville da tjene penge, kunne invistere i bedre maskiner, vedligeholde, og muligvis expandere.

• #132   4. jun 2014 Hvis priserne stiger for udenlandske fødevare, skal lønninger også stige, så kan den produktion lige så godt være i DK og hvor der er et marked vil der os være en udbyder. Så hvis de polske pølser skulle nå himmel råbende priser, mon der så ikke ville dukke en dansk konkurent op. Hvis det er så pisse dårligt at drive slagteri på bornholm, hvorfor skal funktionærene så ikke ned i løn, det er kun gældende for de timelønnede.
    Og hvis de skulle lukke, så får de nok bare job et andet sted, der er under 7% arbejdsløshed i DK og den er stadigt faldende...

• #133   4. jun 2014 Malik,
    Du har jo reelt ikke noget valg?
    Jeg vil gerne gå 10,- ned i løn hvis chefen kom med ultimatet..
    Eller så vil jeg finde mig et andet job hvor jeg kunne få nogle bedre muligheder, men jeg vil ihvertfald ikke gå på dagpenge og tude.

Faktum er bare, at hvis man er ufaglært og ingen kvalifikationer har. Så er man ikke mere værd end tilsvarede arbejdskraft i fx. polen.
    Hvordan kan du så forlange mere i løn, end en polak?
    Fordi du er dansk, skal have stort hus og ny bil?
    Din arbejdsgiver er pænt ligeglad, det hele handler om profit.

Hvis du vil have en god løn i dagens danmark, så må du uddanne dig og opnå kvalifikationer som du ikke kan få billigt i andre lande.
    som der er bliver nævnt højere oppe så har vi fantastiske muligheder netop for det i danmark.
    Det er jo fuldstændigt absurt, at en ufaglært skal have bedre løn end en faglært. humlen er jo at de bare går ned på en løn som de faktisk er værd, og ikke opholder et kunstigt lønniveau.

• #134   4. jun 2014 Mikkelgade, jeg sikker på at dit job uanset din uddannelse os kan passes af en polak og når først alle timelønnede i DK er blevet presset ned i "passende lønninger" gæt så hvem der er de næste ?

• #135   4. jun 2014 Danmark levere nogle af verdens bedste maskinmestre.. Så må du selv vurdere om en polak kan erstatte sådan en bandit.
    Med det ry danskerne har, så tvivler jeg.

• #136   4. jun 2014 Tjaah sådan har alle brancher følt sig sikre igennem tiden. Det er min vurdering. Alle kan erstattes, når det handler om at de under byder din løn og vil arbejde for 1/3 del. Kan du så arbejde 3 gange så hurtigt ? Leve vilkår er helt anderledes der hvor de kommer fra, er det de vilkår vil skal have i Danmark ?
    Hvor mange har du arbejdet fuldtid.?

• #137   4. jun 2014 Jeg tror du glemmer et vigtig parameter, som jeg prøvede at forklare i min tidligere post.

Når man befinder sig i den akademiske verden, så betyder lønnen for arbejdsgiveren mindre. Det vigtigeste er at få kvalificeret arbejdskraft. Hvis man ikke har det, kan man hurtigt splitte en produktion af.. Tænk på hvad en boreplatform kan midste af indtjening, hvis cheferne ikke ved hvad de laver?

Men ja, arbejdskraft uden nogle specielle kvalifikation vil man nemt kunne erstatte med noget tilsvarede fra polen.

Ang levevilkår, så nej det ønsker jeg bestemt ikke. Det er der ingen der gør!
    Men i en globaliseret verden, så kan vi bare ikke gøre noget ved det.
    Vi har intet alternativ.. Producer billigere, eller flyt produktionen til udlandet..
    Vælger vi det sidste som på bornholm, så får vi hurtigt levevilkår som et uland.

• #138   4. jun 2014 Vil ikke mene der er noget i vejen med deres løn.

problemet i DC er at der er for mange overhoveder der klapper hinanden på skulderen og får millioner hver måned - det er der ikke nogen der er værd.

Arbejder selv med grise og det er ikke landmanden eller slagterimedarbejderne der får del i overskuddet - det er dem der sidder højre oppe i systemet den er gal med.

Hvis nu de øverste tager 10% af deres løn - så vil jeg mene der er råd til at holde slagteriet åben i stedet for man skal tage penge med på arbejde, det er de færreste der vil skyde penge i det firma man arbejder for.

• #140   4. jun 2014 Alle slagteri medarbejder kan erstattes af polakker til en lavere timeløn, face it i er en homogen arbejdskraft som kan erstattes.
    Hvis i ikke er villige til at gå ned i løn, så er det bare at bruge exit.

Nårh ja polakker blir jo ikke slidt i samme grad, derfor kan de tage den lavere løn.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

#141   5. jun 2014 #133
    Grunden til at vi kan forlange mere i løn en polakkeren er at vi betaler meget mere i skat moms og afgifter en polakkeren,og det gør vi fordi vores politikere er så gavmilde med vores penge at de giver polakkere danske børnepenge og giver penge til eu som bruger dem på at flytte vores arbejdspladser ud af landet,og det er bare lidt af det fråds vi skal betale for med de ekstra penge vi skal have i løn.
    Politikerne kan bare stoppe frådset og fjerne moms skatter og afgifter og så kan vi udkonkurere polen og mange andre lande istedet for at tabe til dem.

• #142   5. jun 2014 skal til jobsamtale om lidt. Giver de 182 er jeg satme lykkelig smiley

Har arbejdet på frysehus i minus 20 grader. Tunge løft og pissetravlt, det var aften/nat og jeg tjente omkring 170 i timen med personligt tillæg osv.

Har også arbejdet som flyttemand, aner ikke hvad min timeløn var, men vil tro en 120-130kr i timen.

Tør godt påstå at begge jobs var/er hårdere end at stå på linie ved DC.

• #143   5. jun 2014 Alle kan erstattes af nogen der vil lave det samme til mindre løn, betyder det så at vi alle bare skal gå ned i løn, opgive kampen og betale pengene til vores arbejdsgivere og så bare være taknemmelige for at vi har noget vi skal stå op for ?

• #144   5. jun 2014 kan så se der er en enkelt der ikke helt har forstået at når man som udsendt i Afghanistan får sin løn, så er der skam betalt fuld skat af den, så jeg synes måske ikke det er urimeligt at man kan arbejde på slagteri for 182,- i timen.

• #145   5. jun 2014 Jeg lukker gerne mit firma hvis jeg kan få 182kr i timen
    Næ halv løn og halv afgifter og ud af EU, mere sammen med de nordiske lande

• #146   5. jun 2014 Spg er ikke om man vil arbejde for 182kr/t, men om man I det hele taget gider arbejde ?!

jeg mener, der findes jo bistand smiley

• #147   5. jun 2014 Malik & (Rita)
    Jeres argumenter for at i skulle have "betalt" andres uddannelser er jo absurde.

Uddannelserne er til for at hæve bundniveauet for vores dejlige lille land.
    Når du er uddannet, arbejder man typisk resten af sit liv, og betaler langt mere tilbage, endda eventuelt mere end andre eks. i form af top skat, end hvad du nogensinde har modtaget.

Jeg er uddannet mekaniker, og har valgt at læse videre til maskinmester på den bekostning, af at jeg må brænde min opsparing op, da SU'en langt fra rækker.

Dette er selvom, at vi er to om at betale regningerne, bor udenbys i en lejlighed på 40 kvm, spiser den samme type måltid fire dage i træk. (Pasta m. kødsovs (8 kr pr. måltid) el. boller i karry (11 kr pr. måltid)), ikke har nogen form for tv-pakke, spiser måltider ude hos venner/forældre/svigerforældre.

Mit budget lyder på:
    indtægt:
    4900 - udbetalt i form af S.U

udgifter:
    2000 - husleje
    600 - Vand, varme & el.
    199 - Internet
    600 - Ungdomskort (offentlig transport til og fra skolen)
    750 - Mad (resterende går til bif tur el. lign.)
    333,33 kr - (mdl. gns. for skoleartikler.)
    203 - Licens
    Rest;
    214 kr - Der også skal dække forsikringer, tøj, gaver, vaskeri og uforudsete regninger.

samlet set varer min uddannelse 7½ år, og derved forventer jeg også, at lønnen skal følge ens kvalifikationer, og hvad man har opgivet for at hæve bundniveauet for landet.

• #148   6. jun 2014 Patrick nu skære de jo i deres lønninger fordi andre kan gøre det billigere.
    Skal din SU os skæres fordi nogen kan klare sig for mindre, ville du så ikke brokke dig os ?

• Palle S
    Palle S Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Svar: 1
    #149   6. jun 2014 Jeg ville mene, at 182,- i timen for en ufaglært var ok i Københavnsområdet. Altså hvor vi har de absolut dyreste leveomkostninger, huspriser og grundskatter.

På Bornholm, hvor bl.a. huspriserne er latterligt lave, burde en ufaglært være ovenud tilfreds hvis han var så heldig at få et job på det slagteri. Han kunne jo leve som en greve for den løn.

De burde skamme sig og vi burde skære dem fra som en del af Danmark. Så får vi se hvor længe de kunne klare den med selvstyre...

• #150   6. jun 2014 er netop kommet hjem fra en jobsamtale, produktionsarbejde, stå ved et bord og pakke rør i kasser dagen lang. Pænt tunge rør i øvrigt. Det gav 120kr i timen. Efter 10 (!!!) års anncinitet fik man 140kr. Så nej jeg ville absolut ikke brokke mig over 182, det er satme en god løn hvis det er dagarbejde.

• #151   6. jun 2014 Så lige en der skrev en kommentar til debatten på tv2 i morges...noget med "efter en arbejdsskade er jeg gået ned til ½ løn"...er ikke sikker på at jeg forstår hvordan det skal tolkes...men håber da det er fordi han er gået ned på det halve antal timer også så....

Jeg ville aldrig gå ned i løn for mit job, får som tidligere nævnt alligevel ikke i nærheden af, hvad jeg burde i forhold til det ansvar jeg til dagligt skal bære.

• #152   6. jun 2014 Brian -> fordi at han er røget af akkorden... det er kun når de køre på den at de får den høje løn... deres normale timeløn er væsentlig lavere.. men det er sku nok meget rigtig at det er ½ løn. de 182 de får er akkord løn ikke normal timeløn.

• #153   6. jun 2014 Tak...så giver det mening for mig. Og det tænker jeg jo også er helt fair, når vi taler akkord(ja og logisk også :-))

• #154   7. jun 2014 wooat de får 2kr mere end mig (som smed)^^ jeg må blive slagter i stedet..

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 81 Svar: 211
    #155   8. jun 2014 Danish Crown(DC) har selv for år tilbage meldt sig ind i Dansk industri(DI). Så det er DI slagteriarbejdernes fagforening (NNF) forhandler overenskomst med. Der er max 10000 medarbejdere i DC. Så deres stemer har næsten ingen betydning når der stemmes om overenskomst, hvor der er over hundrede tusinde som stemmer.
    Akkorderne på slagterierne laver DC selv, i samarbjde med NNF.
    DC har også selv bestemt at de ville købe slagteriet på Bornolm. Med de deraf følgende lovmæssige, etiske og moralske forpligtigelser. Bornholms slagteri var eftermin mening stærkere stillet udenfor DC.
    Så DC har selv været med til at fast sætte lønnen (omkostningerne). Der er som "de blå" altid siger intet at komme efter.
    For at tjene 182 kr. pr. time skal de nok lave det dobbelte af hvad de skal for at tjene timelønnen(ca. 130kr.). Og husk alt er og bliver målt og vejet, helt nedtil titusinde-del sekund.
    Så hvis i vil arbejde i DC så værs'go, I kan få min plads.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

#156   17. jun 2014 Lige inden alt for mange tror alle slagteri arbejdere står og drikker kaffe til 182 kr i timen som en anden pædagog,så er det altså en akkord løn som der skal knokles for,grundlønnen da jeg var på svineslagteriet var lige omkring 80 kr/t og det sidste var noget man fik fordi man ydede en tilsvarende ekstra indsats,dem der stod ved kæden pakkeriet osv gik så på et gennemsnit af hvad os ved skærebordene kunne lave.
    Jeg vil hellere fortsætte endnu 4 år med min uddannelse på sultelønog så komme ud og håbe at være så heldig at jeg kan få 182 kr/t bagefter en tage tilbage på slagteriet og ødelægge mig selv endnu mere for livstid.
    Til alle jer som har så ondt et vist sted over i har valgt forkert og ikke gider tage en ny uddannelse,her er lidt der måske kan hjælpe på det

profilbillede
Kommentér på:
Gad i arbejde for 182 kr. i timen?

Annonce