{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

danske spil.. samler de på ludomaner ?? {{forumTopicSubject}}

nogle der ved hvor mange spil danske spil har ? tænker over hver gang der er reklamer i tv, viser de 1-2 spil man lige kan spille sig fattig på, hvis man er til den slags, og syntes der kommer nye spil nærmest hver dag, og med en kærlig og sjov stemme bliver der reklameret for disse spil, bagefter kan man så lave et tv program, om folk der har spillet deres hus bil og familie væk, spiller aldrig selv, og syntes det er usmageligt , af staten laver så mange muligheder for folk der ikke kan styre deres spille mani selv.
og sådan set også træt af at se alle de reklamer, hvor nogle sidder og siger så vandt de lige der og der , de ligner sku ikke nogle der har vundet,.. og ja folk må da selv bestemme om de vil spille , MEN der er jo mange der ikke kan styre det, hvad syntes i,? er det fint nok, eller er der lidt for mange spil efterhånden.. hc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  danske spil.. samler de på ludomaner ??
  • #1   5. jun 2014 Kunne ikke være mere enig..

• #2   5. jun 2014 Det er jo bare en ekstra skat for dumme mennesker, det synes jeg sådan set er fint nok...

• #3   5. jun 2014 Jeg overvejer altid og spille hver Fredag. Beslutter dog at pengene istedet skal gå til en bytur... BUJAAAAAAR.

• #4   5. jun 2014 #2 ludomani er en slags sygdom, og har ikke så meget at gøre med at folk er dumme.. hc

• #5   5. jun 2014 Nej, men man starter jo ikke med at være ludoman før man har spillet

• #6   5. jun 2014 # 5 he he det har du nu ret i sku en god point smiley hc

• #7   5. jun 2014 Ludomani er en modbydelig lidelse. Bare kik ind i den lokale spillehal, og du vil se, hvad jeg mener. Disse mennesker ånder og lever for at spille. De spiller sig bogstaveligt talt fra hus og hjem - og - lige lugt i bundløs gæld. Hvor mange familier er ikke gået til grunde, grundet ludomani?

Ludomani er for mig at sammenligne med alkoholisme. Også ved alkoholismen, er det ikke kun alkoholikeren der er offeret. Det er alkoholikerens familie og venner, der må lide på lige fod med alkoholikeren. Også her, er resultatet ødelagte familier, økonomisk ruin og fordærv.

Jovist - der er da også reklamer for øl i fjernsynet - men - det er trods alt ikke målrettet mod alkoholikere. Vi ser fx ikke reklamer med budskabet "billig pris - høj procenter - let at gemme for din omgangskreds" ved øl.

Men - ved spil er det ganske anderledes. Her "lokkes": Du kan gøre det hjemmefra, spiller du ikke vinder du jo aldrig noget, du får 50 kr gratis, kom nuuuuuuuu, det er rigtigt det jeg siger, man vinder hele tiden, kom nuuuuuuuuuu.

Fy for satan, siger jeg bare. At gå så målrettet efter et svagt segment er sq for smagløst.

For slet ikke at tale om dem, der mod betaling af ussel mammon gladeligt ligger navn og rygte til. Jeg havde indtil for nyligt stor respekt for Jacob Haugaard: Hans standardsættende comedy fra 80¨'erne, hans ekstremt store engagement i Grøn Koncert. Ja - alt det har jeg haft den ypperste og største respekt for. Men - alt det er nu væk, grundet hans reklame for et større udenlandsk spillefirma, der udelukkende går målrettet efter svage ludomaner !!

• #8   5. jun 2014 #7.. ku ikke være mere enig.. hc

• #9   5. jun 2014 Var til marked en hurtigt tur i lørdags. Der stod en og solgte lodder til 5kr pr stk hvor man kunne vinde en ny bil. Så spurgte han mig om jeg ville have en ny bil for 5kr. Svarede da ja og fandt en 5er, Han fandt et lod. Sagde nej tak, jeg vil have bilen. Jamen det er en konkurrence fik jeg så afvide. CHOK. Så måtte jeg jo forklare den unge mand at han formulerede det forkert så. Stoppede min 5er i lommen igen, Jeg spiller ikke og har aldrig gjort.

• #10   6. jun 2014 De fleste spillehaller er også placeret lige op af sociale boligbyggerier, og det er ikke tilfældigt.

• #11   6. jun 2014 ja - og sjovt nok er der ingen reklamer for diverse udenlandske spillesider på TV2 news... De er sjovt nok alle efter 22. Gerne mellem en eller anden tv-serie, som man har set til hudløshed.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #12   6. jun 2014 Bare rolig. En del af fortjenesten går jo netop til at behandle folk med ludomani.

Kommentér på:
danske spil.. samler de på ludomaner ??

Annonce