{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.956 visninger | Oprettet:

Landevejs- racercykel eller mountainbike? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger søger jeg rådgivning omkring hvilken type cykel jeg skal anskaffe?
Jeg for udbetalt noget bonus her omkring august måned, og vil have fat i en cykel, men ved ikke hvilken type?
Jeg skal primært bruge den som transport middel ind til toget, der er ca 8km, landevej, det hele, men jeg kan også godt lide tanken om at kunne tage en tur væk fra vejen, da vi har noget fint terræn her hvor jeg bor, men jeg er ikke interesseret i at have 2 cykler.
Hva vil i anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landevejs- racercykel eller mountainbike?
  • #1   12. jun 2014 Hvad er dit budget?
    Jeg har en kammerat der fornyelig har købt en "cross cykel"
    Det er en racercykel med "offroad dæk" så den vejer ingenting, men har til gengæld heller ikke affjedring. Det er nok det jeg selv skal have næste gang smiley

Jeg kører selv på Cube MTB med en rockshox forgaffel, den kan låses når jeg kører normalt og kan så smides over i "affjedring" via et lille greb på styret.. Det er super lækkert at køre med.

• #2   12. jun 2014 altså jeg får omkring 10.000kr, men har tænkt mig at bruge max. 5000, med mindre det tager overhånd (sker tit) smiley

• #3   12. jun 2014 Kig på TREK 4700 serien. har kun positivt at sige smiley

• #4   12. jun 2014 super det vil jeg gøre, er den også fornuftig at køre landevej med?, altså ved godt, at det er benene der er afgørende, men bare det ikke er sådan, at jeg skal stampe som en sindsyg, for at køre de 8km under 30min:P

• #5   12. jun 2014 Almindelig herre cykel.
    racercykel er for de der tour tosser der tror de ejer vejen og retten til at køre i store felter selvom der er en kæmpe cykelsti til rådighed.

MTB.
    Hvis du er til skovkørsel.

Herre cykler er til dens der skal til og fra toget. Og komme rundt ellers. Bedre komplet. Og fungere fint All round.

• #6   12. jun 2014 altså er jo primært til at køre til og fra toget, men det med skoven, har jeg nydt meget før:P så derfor jeg er i tvivl, men ellers må jeg køre ind til cykel pusheren, og snakke med dem:P

• #7   12. jun 2014 Jeg ville finde en hardtail MTB med låsbar forgaffel smiley
    Nye: http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/mountain-bikes
    Hvis du vil købe brugt så sørg for at den skifter ordenligt i gearene.. Tjek desuden stelnummer med Politiets nye app.

• #8   12. jun 2014 Jeg har en Cube Acid med låsbar Rockshox forgaffel.
    Har så to sæt fælge jeg skifter imellem.

• #9   12. jun 2014 Ellers køb en MTB med 29 tommer hjul. Den ruller bedre på vejen, og klarer bedre forhindringerne i skoven...
    Jeg havde helt klart købt en 29 tommer MTB da den kan klare alle dine krav. Dine andre alternativer låser dig fast til vejen.

• #10   12. jun 2014 racer cyklen, smalle hjul, let trådt, god fart, dårlig uden for vejen..
    mountainbike, brede grove dæk, tung at træde, dårlig på vejen, fin til skov grus mm
    så en ganske alm cykel , der også står der når du kommer hjem fra turen med toget.
    hc

• #11   12. jun 2014 Jeg havde personligt gjort som HansZafiraOPCHald... Købt en hardtail MTB og et ekstra hjulsæt. Grove dæk på det ene sæt og gadedæk på det andet. Det tager ikke to minutter at skifte hjul.

Men tager du cyklen med i toget eller lader du den stå på stationen? For hvis du lader den stå, vil jeg ikke råde dig til at købe nogen af delene. Der ville en brugt, mellemklasse citybike være bedre. Helst med et lidt tarveligt udseende så tyvene ikke gider tage den.
    29" som Myggen er inde på, kan være en fordel på vejen... Men det er ikke ubetinget en fordel. Det er mere en smagssag, så der bør du prøve en ordentligt før du køber.

• #12   12. jun 2014 Jeg har en racercykel og en almindelig citybike, og kører altid på den almindelige når jeg skal noget, har en mere komfortabel stilling, og er meget rarere, hvis ikke asfalten er nærmest nylagt. En MTB ville jeg ikke overveje til landevej

• #13   12. jun 2014 klart en mtb , og det med at skifte hjul er da ligemeget et sæt racing ralph dæk og du er flyvende både i skov og landevej .

• #14   12. jun 2014 Til det formål vil jeg overhovedet ikke anbefale nogen af delene.

Jeg har selv en gammel MTB, uden affjedring, som jeg kan parkere hvor jeg vil, og stadig forvente at den er der når jeg kommer tilbage.
    Hvis den skal stå en hel dag ved et sted med offentlig transport, så vil både en racer og en MTB der er brugbar i skoven tiltrække sig masser af unødvendig opmærksomhed.

Dertil skal siges at du ikke får meget MTB der er direkte brugbar i skoven for 5.000 kr, det er noget andet hvis vi snakker de 10.000 kr, men det er ikke en cykel jeg ville have til at holde ved en banegård/trinbræt.
    Racercykler får du heller ikke meget for 5.000 kr, hvis det skal være i orden.
    Medmindre du er heldig og finde noget brugt.

Men til formålet, ville jeg tage en herrecykel i god kvalitet, eller en citybike af god kvalitet, det kan godt være de koster næsten ligeså meget som de billige MTB eller racere, men til gengæld er de perfekte til formålet, og vil kunne blive på stedet.

Men der findes mange kombinationer, fx Jensen laver nogle fede cykler, som er gode i byen, og til at cykle frem og tilbage.
    http://shop.jensencykler.com/varedetaljer.asp?shopid=337274&funique=4320&kat=1&hkat=-1

http://shop.jensencykler.com/vareoversigt.asp?kat=1&hkat=-1&shopid=337274&varegruppe=101&side=3

• #15   12. jun 2014 Men hvis det endelig skal være en af de to, så en MTB med et sæt gadehjul, som er smallere, og med mindre mønster, så må du skifte hjul, når du vil i skoven.

Men brug lige de 10.000 kr på cyklen, hvis du vil i skoven.

• #16   12. jun 2014 Altså jeg har planer om at lade den stå, det eneste der er sket mens jeg har taget toget derfra er at , min hjelm og en gammel have handske er blevet stjålet, fordi jeg var en klovn og glemme at låse det, men køber jeg cykel, så køber jeg adgang til, det låste cykelskur, ved dsb.
    Hmm jeg tror måske til bliver en almindelig en, er ikke sikker på jeg for brugt MTB nok, i forhold til hvad jeg "mister" ved ikke at have en til landevejen.

• #17   12. jun 2014 har folk så nogle anbefalinger til almindelig cykel til maks 5000 +-500:)

• #18   12. jun 2014 Jeg har haft et par MBK Concept som har fungeret rimelig godt... Du skal huske at en cykel også er attraktiv for cykeltyve, selvom det ikke er en racer eller mtb. Jeg vil råde dig til at holde dig fra Avenue. De er superfede og flotte, men de er også meget populære hos tyvene. Og det er designet man betaler for. De er tungere og ringere udstyret end andre mærker i prisklassen.
    Kildemoes og Centurion plejer man heller ikke gå galt i byen med.

Vil du have nyt eller kan du finde på at købe brugt?

• #19   12. jun 2014 jeg kan sagtens finde på at købe brugt:) ja Avenue er rigtig fede:)

• #20   12. jun 2014 Jeg havde en Avenue, det køber jeg aldrig igen, den var flot, men det var også det.
    Ulemperne var mange, bl.a. var min Avenue meget tung, siddestillingen var ikke så god som andre cykler, udstyret var ringere til prisen, der var rullebremsere og generelt var det mere design end funktion.
    MBK er stort set det samme som Avenue, du får bare mulighed for at få en bedre cykel til prisen, da du ikke betaler for navn/design.

Hvis jeg skulle købe en hverdagscykel, så ville jeg gå efter noget med enten v-bremsere, eller endnu bedre så ville jeg have skivebremsere.
    Gear ville jeg købe med 2x10 udvendige gear, der er lidt mere at gøre rent, men det kører mange gange bedre end indvendige gear.
    Og så ville jeg gå efter en så let cykel som muligt.

Jensen laver cykler der passer på det, men også andre som Specialized, Principia, Trek og andre laver nogle fede cykler, med godt udstyr, men som fungerer i hverdagen.

fx: http://www.cykelshoppen.dk/herre-cykler-udvendige-gear/4021-trek-75-fx-metallic-black-2011.html

• #21   12. jun 2014 super, mange tak for de gode og ikke mindst brugbare svar:)

• #22   13. jun 2014 Bare sørg for at få en cykel der passer dig, så rammen har den rette størrelse.
    Frempind og lignende kan skiftes, men sørg for det passer fra starten, og spørg gerne cykelhandleren om rette størrelse.

Kommentér på:
Landevejs- racercykel eller mountainbike?

Annonce